VW Golf Plus Bifuel: druhý v řadě

První Volkswagen Bifuel spatřil světlo světa již koncem loňského roku. Nyní dostává možnost spalovat LPG přímo od fabriky i Golf Plus.

Německý koncern Volkswagen využil loňský autosalon v Bologni na premiéru svého úplně prvního modelu, který umí jezdit jak na benzin, tak na stále oblíbené LPG. Prvním modelem, disponujícím tímto systémem, jež jsme blíže popsali v tomto článku, se stal nový Golf šesté generace.

Z hlediska globálního však o žádnou převratnou novinku nejde a dost automobilek nabízí možnost pořídit si auto schopné spalovat LPG přímo z výroby již dávno. Zákazníci se díky této možnosti vyhnou různým dodatečným a někdy problematickým zásahům, a tak není divu, že jim automobilky vycházejí vstříc modely přímo schopnými spalovat LPG. Těžko říci, proč se do toho Volkswagen pustil až vloni, nicméně stále platí, že je lépe udělat něco pozdě nežli později. Nyní to vypadá tak, že v rozšiřování palety modelů Bifuel hodlá koncern pokračovat a důkazem má být takto upravený Golf Plus.

Ten se oproti svému standardnímu provedení může pochlubit až o 10 procent nižšími emisemi CO2, ale především zásadně lepší ekonomikou provozu. V útrobách vozu najdeme benzínový 1,6 litrový čtyřválec s výkonem 97 koní a kombinovanou spotřebou 7,5 l/100 km. Při použití pohonu LPG spotřebuje tento model na vzdálenost 100 km zhruba 9,8 litrů. Oficiální zpráva dále uvádí, že při aktuálních cenách benzínu v Německu je úspora na 100 km při použití pohonu LPG až 6,10 euro, což je velmi citelný rozdíl. Zajímavý je i celkový dojezd vozu, který při postupném využití obou nádrží činí zhruba 1 100 km (třiačtyřicetilitrová nádrž na LPG přidává k „benzinovému dojezdu” 440 km).
Na druhé straně je nutné počítat s vyšší pořizovací cenou, Golf Plus Bifuel v základní výbavě dostanete za 22 460 euro (zhruba 590 000 Kč). Při vyšším ročním nájezdu však návratnost investice do této verze jistě nebude problémem...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek 
VW Golf Plus Bifuel
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků