VW Golf Plus Bifuel: druhý v řadě

První Volkswagen Bifuel spatřil světlo světa již koncem loňského roku. Nyní dostává možnost spalovat LPG přímo od fabriky i Golf Plus.

Německý koncern Volkswagen využil loňský autosalon v Bologni na premiéru svého úplně prvního modelu, který umí jezdit jak na benzin, tak na stále oblíbené LPG. Prvním modelem, disponujícím tímto systémem, jež jsme blíže popsali v tomto článku, se stal nový Golf šesté generace.

Z hlediska globálního však o žádnou převratnou novinku nejde a dost automobilek nabízí možnost pořídit si auto schopné spalovat LPG přímo z výroby již dávno. Zákazníci se díky této možnosti vyhnou různým dodatečným a někdy problematickým zásahům, a tak není divu, že jim automobilky vycházejí vstříc modely přímo schopnými spalovat LPG. Těžko říci, proč se do toho Volkswagen pustil až vloni, nicméně stále platí, že je lépe udělat něco pozdě nežli později. Nyní to vypadá tak, že v rozšiřování palety modelů Bifuel hodlá koncern pokračovat a důkazem má být takto upravený Golf Plus.

Ten se oproti svému standardnímu provedení může pochlubit až o 10 procent nižšími emisemi CO2, ale především zásadně lepší ekonomikou provozu. V útrobách vozu najdeme benzínový 1,6 litrový čtyřválec s výkonem 97 koní a kombinovanou spotřebou 7,5 l/100 km. Při použití pohonu LPG spotřebuje tento model na vzdálenost 100 km zhruba 9,8 litrů. Oficiální zpráva dále uvádí, že při aktuálních cenách benzínu v Německu je úspora na 100 km při použití pohonu LPG až 6,10 euro, což je velmi citelný rozdíl. Zajímavý je i celkový dojezd vozu, který při postupném využití obou nádrží činí zhruba 1 100 km (třiačtyřicetilitrová nádrž na LPG přidává k „benzinovému dojezdu” 440 km).
Na druhé straně je nutné počítat s vyšší pořizovací cenou, Golf Plus Bifuel v základní výbavě dostanete za 22 460 euro (zhruba 590 000 Kč). Při vyšším ročním nájezdu však návratnost investice do této verze jistě nebude problémem...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek 
VW Golf Plus Bifuel

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

TEST Audi Q5 Sportback 40 TDI quattro: Stylu hodně, válců málo? Ne tak docela

Audi Q5 SB 40 TDI quattro

Stylovější souputník klasické Q5 útočí na city, ale použitelnost bere smrtelně vážně. Kompromisů má opravdu málo.

včera | Richard Herbich | 12 příspěvků
Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

15.  10.  2021 | Jan Mička | 24 příspěvků
TEST SsangYong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI: Fachman za cenu brigádníka

SsangYong Musso Grand

Korejský pick-up prošel omlazením, které poznáte na první pohled. Pod novou tváří se toho ale moc nezměnilo. Stačí to k udržení kroku s ostatními?

14.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky