VW Golf Plus Bifuel: druhý v řadě

První Volkswagen Bifuel spatřil světlo světa již koncem loňského roku. Nyní dostává možnost spalovat LPG přímo od fabriky i Golf Plus.

Německý koncern Volkswagen využil loňský autosalon v Bologni na premiéru svého úplně prvního modelu, který umí jezdit jak na benzin, tak na stále oblíbené LPG. Prvním modelem, disponujícím tímto systémem, jež jsme blíže popsali v tomto článku, se stal nový Golf šesté generace.

Z hlediska globálního však o žádnou převratnou novinku nejde a dost automobilek nabízí možnost pořídit si auto schopné spalovat LPG přímo z výroby již dávno. Zákazníci se díky této možnosti vyhnou různým dodatečným a někdy problematickým zásahům, a tak není divu, že jim automobilky vycházejí vstříc modely přímo schopnými spalovat LPG. Těžko říci, proč se do toho Volkswagen pustil až vloni, nicméně stále platí, že je lépe udělat něco pozdě nežli později. Nyní to vypadá tak, že v rozšiřování palety modelů Bifuel hodlá koncern pokračovat a důkazem má být takto upravený Golf Plus.

Ten se oproti svému standardnímu provedení může pochlubit až o 10 procent nižšími emisemi CO2, ale především zásadně lepší ekonomikou provozu. V útrobách vozu najdeme benzínový 1,6 litrový čtyřválec s výkonem 97 koní a kombinovanou spotřebou 7,5 l/100 km. Při použití pohonu LPG spotřebuje tento model na vzdálenost 100 km zhruba 9,8 litrů. Oficiální zpráva dále uvádí, že při aktuálních cenách benzínu v Německu je úspora na 100 km při použití pohonu LPG až 6,10 euro, což je velmi citelný rozdíl. Zajímavý je i celkový dojezd vozu, který při postupném využití obou nádrží činí zhruba 1 100 km (třiačtyřicetilitrová nádrž na LPG přidává k „benzinovému dojezdu” 440 km).
Na druhé straně je nutné počítat s vyšší pořizovací cenou, Golf Plus Bifuel v základní výbavě dostanete za 22 460 euro (zhruba 590 000 Kč). Při vyšším ročním nájezdu však návratnost investice do této verze jistě nebude problémem...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek 
VW Golf Plus Bifuel
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků