VW Golf GTI W12 Concept: 650 koní v GTI

(nové foto) Volkswagen představil zajímavý koncept Golfu GTI. Pod kapotou má přeplňovaný dvanáctiválec s 650 koňmi.

Doplněno 28.5.: přidány nové fotografie z prezentace vozu.

Tak tohle by čekal z produkce Wolfsburské továrny jen málokdo. U Volkswagenu se totiž rozhodli, že postaví něco skutečně extrémního. A Golf s dvanáctiválcem takový určitě je.

Tak nyní to nejdůležitější. Za přední sedadla tohoto GTI se podařilo nacpat šestilitrový dvanáctiválec, který je dokonce dopován dvojicí turbodmychadel. Není tak divu, že na zadní kola putuje výkon 478 kW (650 k) a točivý moment 750 Nm při 4500 ot./min. Stovku pokoří tohle GTI jen za 3,7 sekundy a dosáhne maximální rychlost úctyhodných 325 km/h. Trochu ale může zaskočit fakt, že u VW použili šestistupňovou automatickou převodovku, ale zřejmě jen nemá k dispozici manuál, který by si se silou motoru poradil.

Jak můžete vidět, u GTI W12 toho zůstalo z původní verze skutečně málo, karoserie byla značně rozšířena a původní jsou jen dveře, střecha a světlomety. Při pohledu zepředu si nelze nevšimnout obrovských nasávacích otvorů, které mají spolu se vstupy vzduchu na bocích pomoci k chlazení velkého dvanáctiválce. Vzadu z masivního nárazníku kouká čtveřice koncovek výfuku. Pro dostatečný přítlak ve vysokých rychlostech byl použit obrovský zadní difuzor.

Pokud vám nyní Volkswagen udělal chutě na skutečně extrémní hatchback, musíme vás zklamat. Tenhle vůz se do sériové výroby zřejmě nikdy nedostane, a tak zůstane jen u konceptu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Volkswagen Golf GTI W12 650 Concept

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků