VW Golf GTI W12 Concept: 650 koní v GTI

(nové foto) Volkswagen představil zajímavý koncept Golfu GTI. Pod kapotou má přeplňovaný dvanáctiválec s 650 koňmi.

Doplněno 28.5.: přidány nové fotografie z prezentace vozu.

Tak tohle by čekal z produkce Wolfsburské továrny jen málokdo. U Volkswagenu se totiž rozhodli, že postaví něco skutečně extrémního. A Golf s dvanáctiválcem takový určitě je.

Tak nyní to nejdůležitější. Za přední sedadla tohoto GTI se podařilo nacpat šestilitrový dvanáctiválec, který je dokonce dopován dvojicí turbodmychadel. Není tak divu, že na zadní kola putuje výkon 478 kW (650 k) a točivý moment 750 Nm při 4500 ot./min. Stovku pokoří tohle GTI jen za 3,7 sekundy a dosáhne maximální rychlost úctyhodných 325 km/h. Trochu ale může zaskočit fakt, že u VW použili šestistupňovou automatickou převodovku, ale zřejmě jen nemá k dispozici manuál, který by si se silou motoru poradil.

Jak můžete vidět, u GTI W12 toho zůstalo z původní verze skutečně málo, karoserie byla značně rozšířena a původní jsou jen dveře, střecha a světlomety. Při pohledu zepředu si nelze nevšimnout obrovských nasávacích otvorů, které mají spolu se vstupy vzduchu na bocích pomoci k chlazení velkého dvanáctiválce. Vzadu z masivního nárazníku kouká čtveřice koncovek výfuku. Pro dostatečný přítlak ve vysokých rychlostech byl použit obrovský zadní difuzor.

Pokud vám nyní Volkswagen udělal chutě na skutečně extrémní hatchback, musíme vás zklamat. Tenhle vůz se do sériové výroby zřejmě nikdy nedostane, a tak zůstane jen u konceptu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Volkswagen Golf GTI W12 650 Concept

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků