VW Golf GTI W12 Concept: 650 koní v GTI

(nové foto) Volkswagen představil zajímavý koncept Golfu GTI. Pod kapotou má přeplňovaný dvanáctiválec s 650 koňmi.

Doplněno 28.5.: přidány nové fotografie z prezentace vozu.

Tak tohle by čekal z produkce Wolfsburské továrny jen málokdo. U Volkswagenu se totiž rozhodli, že postaví něco skutečně extrémního. A Golf s dvanáctiválcem takový určitě je.

Tak nyní to nejdůležitější. Za přední sedadla tohoto GTI se podařilo nacpat šestilitrový dvanáctiválec, který je dokonce dopován dvojicí turbodmychadel. Není tak divu, že na zadní kola putuje výkon 478 kW (650 k) a točivý moment 750 Nm při 4500 ot./min. Stovku pokoří tohle GTI jen za 3,7 sekundy a dosáhne maximální rychlost úctyhodných 325 km/h. Trochu ale může zaskočit fakt, že u VW použili šestistupňovou automatickou převodovku, ale zřejmě jen nemá k dispozici manuál, který by si se silou motoru poradil.

Jak můžete vidět, u GTI W12 toho zůstalo z původní verze skutečně málo, karoserie byla značně rozšířena a původní jsou jen dveře, střecha a světlomety. Při pohledu zepředu si nelze nevšimnout obrovských nasávacích otvorů, které mají spolu se vstupy vzduchu na bocích pomoci k chlazení velkého dvanáctiválce. Vzadu z masivního nárazníku kouká čtveřice koncovek výfuku. Pro dostatečný přítlak ve vysokých rychlostech byl použit obrovský zadní difuzor.

Pokud vám nyní Volkswagen udělal chutě na skutečně extrémní hatchback, musíme vás zklamat. Tenhle vůz se do sériové výroby zřejmě nikdy nedostane, a tak zůstane jen u konceptu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Volkswagen Golf GTI W12 650 Concept

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků