VW Golf GTI TCR bude moci na silnice! Ukáže se už příští týden, umí 264 km/h

Automobilka Volkswagen pro tradiční svátek milovníků modelů GTI u jezera Wörthersee připravuje žhavou novinku: Golf GTI, který se umí rozjet až na 264 km/h!

Tradiční sraz milovníků Volkswagenů GTI u rakouského jezera Wörthersee proběhne již příští týden a my budeme u toho. Německá automobilka pro každý ročník připravuje speciální překvapení (loni to byla premiéra modelu Up! GTI) a letos tomu nebude jinak. Na hlavním stánku bude odhalen Golf GTI TCR, který zatím můžete vidět na první skice.

Elektrifikace na Wörthersee: Hybridní Volkswagen Golf GTI a elektrické kombi

Elektrifikace na Wörthersee: Hybridní Volkswagen Golf GTI a elektrické kombi

Název vozu odkazuje na závodní sérii, které se Volkswagen účastní, na rozdíl od ryzího závoďáku však novinka bude moci legálně vyrazit na silnice! Půjde o nejrychlejší sériový Golf GTI, přičemž svými parametry se přiblíží „erku“. Výkon dvoulitrového turbomotoru vzroste na 213 kW (aktuální GTI Performance má 180 kW), točivý moment má 370 N.m, standardem bude převodovka DSG a aktivní přední diferenciál.

Ve Wörthersee se ukáže koncept Volkswagen Golf R Variant Performance 35

Ve Wörthersee se ukáže koncept Volkswagen Golf R Variant Performance 35

Vůz by se měl objevit na trhu koncem letošního roku a podle všeho nepůjde o masovku. Volkswagen říká, že jde vlastně o silniční TCR, já v tom vidím spíše posunutí hranic verze Clubsport představené v roce 2016, kterou považuji za nejlepší GTI, jaké jsem kdy řídil. A to se ani nejednalo o Clubsport S (228 kW)! Verze „bez eska“ měla 195 kW a 370 N.m, krátkodobě se díky overboostu dostala na tytéž hodnoty jako připravované GTI TCR.

VW ukáže u Wörthersee Golf GTI Clubsport s výkonem 310 koní

VW ukáže u Wörthersee Golf GTI Clubsport s výkonem 310 koní

Už Clubsport pracoval, stejně jako GTI Performance, s diferenciálem VAQ, oba vozy se však oficiálně nepodívaly přes hranici 250 km/h. U GTI TCR toto bude standard, pokud však prodejce poprosíte, odemkne vám omezovač a pak můžete uhánět rychlostí až 264 km/h! Více informací včetně statických dojmů přineseme již brzy přímo z Wörthersee.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků