VW Golf GTI JE Design: skoro jako Golf R

Ani společnost JE Design neodolala lákání obchodního fenoménu Volkswagenu Golf GTI. Přidala mu něco na vzhledu i na výkonu.

Je to teprve několik dní, co jsme vám na tomto místě představili velké SUV Audi Q7 S-Line, jež prošlo vylepšovacím procesem společnosti JE Design, ale již nyní můžeme konstatovat, že v této německé firmě myslí i na „běžný plebs”. Po ingolstadtském bitevníku s na 285 koní (210 kW) posíleným vznětovým motorem 3,0 TDI a škálou nových karosářských dílů vyjíždí z dílen JE Designu přepracované provedení populárního Volskwagenu Golf vycházející z jeho verze GTI. Jde o jeden z mnoha příspěvků na toto téma, o nichž vás přesto průběžně informujeme.

Vylepšení Golfu GTI z JE Designu se týkají karoserie i pohonné jednotky. Zážehový, přeplňovaný čtyřválec s objemem dvou litrů dává ve svém standardním odladění 211 koní (155 kW), ale u JE Designu tuto cifru navýšili na 271 koní (199 kW), tedy do míst, kde se shodou okolností pohybuje i tovární provedení Golf R. Špička točivého momentu poskočila z výchozích 280 na konečných 370 Nm a úpravy se podepsaly na hodnotě zrychlení z klidu na 100 km/h vyjádřené údajem 6,4 s, což je o dobré půl sekundy lepší výsledek než u standardního Golfu GTI. Také nejvyšší rychlost 257 km/h je o něco vyšší.

Na první pohled si u tohoto vozu všimneme aerodynamické sady sestávající z nového předního spoileru s decentním lízátkem vzhledem připomínajícím uhlíkový kompozit, prahových obkladů a upraveného zadního nárazníku s vložkou naznačující difuzor. Pro zlepšení stability jízdy byla snížena světlá výška vozu o 35 mm a podběhy hostí matově lakované ráfky 8x19 palců nazouvající pneumatiky s rozměry 225/35. Všechny zmíněné díly a úpravy jsou certifikovány TÜV a firma JE Desing vám je pošle poštou, nebo nechá ve svých dílnách přímo nainstalovat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
VW Golf GTI od JE Designu
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 12 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky