VW Golf GTI JE Design: skoro jako Golf R

Ani společnost JE Design neodolala lákání obchodního fenoménu Volkswagenu Golf GTI. Přidala mu něco na vzhledu i na výkonu.

Je to teprve několik dní, co jsme vám na tomto místě představili velké SUV Audi Q7 S-Line, jež prošlo vylepšovacím procesem společnosti JE Design, ale již nyní můžeme konstatovat, že v této německé firmě myslí i na „běžný plebs”. Po ingolstadtském bitevníku s na 285 koní (210 kW) posíleným vznětovým motorem 3,0 TDI a škálou nových karosářských dílů vyjíždí z dílen JE Designu přepracované provedení populárního Volskwagenu Golf vycházející z jeho verze GTI. Jde o jeden z mnoha příspěvků na toto téma, o nichž vás přesto průběžně informujeme.

Vylepšení Golfu GTI z JE Designu se týkají karoserie i pohonné jednotky. Zážehový, přeplňovaný čtyřválec s objemem dvou litrů dává ve svém standardním odladění 211 koní (155 kW), ale u JE Designu tuto cifru navýšili na 271 koní (199 kW), tedy do míst, kde se shodou okolností pohybuje i tovární provedení Golf R. Špička točivého momentu poskočila z výchozích 280 na konečných 370 Nm a úpravy se podepsaly na hodnotě zrychlení z klidu na 100 km/h vyjádřené údajem 6,4 s, což je o dobré půl sekundy lepší výsledek než u standardního Golfu GTI. Také nejvyšší rychlost 257 km/h je o něco vyšší.

Na první pohled si u tohoto vozu všimneme aerodynamické sady sestávající z nového předního spoileru s decentním lízátkem vzhledem připomínajícím uhlíkový kompozit, prahových obkladů a upraveného zadního nárazníku s vložkou naznačující difuzor. Pro zlepšení stability jízdy byla snížena světlá výška vozu o 35 mm a podběhy hostí matově lakované ráfky 8x19 palců nazouvající pneumatiky s rozměry 225/35. Všechny zmíněné díly a úpravy jsou certifikovány TÜV a firma JE Desing vám je pošle poštou, nebo nechá ve svých dílnách přímo nainstalovat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
VW Golf GTI od JE Designu
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 6 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků