VW Golf GTI Excessive a Adidas detailněji

Nabízíme vám více podrobností ke dvěma speciálním sériím odvozeným od Golfu GTI. K verzi i Excessive i její první foto.

Obě specifická „gétéíčka” se představila minulý víkend na tunerském setkání Wörthersee 2010, jež opět proběhlo v rakouském Reifnitzu. Zatímco červený vůz Excessive zůstane pouhým stylistickým cvičením, bílý model Adidas se začne prodávat, a to již v červnu.

GTI Adidas bude dostupný ve tří i pětidveřovém provedení, na karoserii nese decentní loga značky Adidas, ale zvláště interiér má odpovídat současným módním trendům raženým touto oděvní firmou s typickými třemi pruhy ve znaku. Na první pohled se od ostatních Golfů GTI novinka vyznačuje standardně dodávanými adaptivními bi-xenonovými světlomety a zadními svítilnami složenými z LED a sdruženými pod zatmavenými kryty.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf GTI Adidas

Povšimneme si rovněž osmnáctipalcových litých ráfků Serron, přičemž Golf GTI Adidas nabízí i paket Light & Sight, dvouzónovou klimatizaci, kontrolou tlaku v pneumatikách a varianta s dvouspojkovou převodovkou DSG i madlo voliče připomínající golfový míček.

K mání jsou čtyři odstíny lakování karoserie Black Uni, Candy White, Tornado Red a nejdražší Oryx White. Pro pořádek dodejme, že pod kapotou se nachází známý dvoulitr TFSI s výkonem 210 koní (155 kW), jenž zaručuje dosažení nejvyšší rychlosti 250 km/h. Golfy z řady Adidas budou exportovány i do Austrálie a Spojených států.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf GTI Excessive

Jak bylo řečeno výše, Golf GTI Excessive pro sériovou výrobu určen není a podle svých tvůrců má pouze ukázat „velký designérský potenciál Golfu GTI“.

Za povšimnutí stojí nový, agresivně tvarovaný přední spoiler, jenž opticky navazuje na o 30 mm rozšířené blatníky. Nástavce jsou propojeny skrze prahové spoilery, zadní nárazník nese vestavěný difuzor (při brždění se zbarví do ruda) s koncovkami výfukové soustavy Akrapovic. Posílená brzdová soustava dostala větší kotouče s průměrem 370 mm vpředu a 310 mm vzadu, jež se skrývají za devatenáctipalcovými ráfky BBS. Interiér se vyznačuje černočerveným koženým čalouněním, karoserie je lakována odstínem Firespark.

Pokud se vám tento stroj líbí, možná vás potěší, že představitelé Volkswagenu slíbili zařadit některé jeho prvky do nabídky originálního příslušenství.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekVolkswagen Golf GTI Adidas
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 2 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky