VW Golf GTI Edition 35 nabídne 25 koní navíc

Automobilka Volkswagen uvádí na trh výročního edici svého modelu Golf GTI, jenž letos slaví své půlkulaté výročí.

Název nové série nás jen těžko překvapí (němečtí výrobci poslední dobou vynalézavostí opravdu nehýří…), ale novinka od Volkswagenu jistě stojí za povšimnutí. Jde o Golf GTI v provedení Edition 35, jenž má světu připomenout, že vůbec první Volkswagen Golf GTI do provozu vyrazil v roce 1976. Tato série navazuje na model Edition 30 představený (světe div se) před pěti lety. Také tento výroční model těží nejen z řady stylistických modifikací standardní verze Golf GTI, ale rovnou také z posílené pohonné jednotky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A začněme u výkonu, ačkoli o něj u Golfů v první řadě zpravidla nejde. Znamenitý přímovstřikový zážehový čtyřválec TSI s přeplňováním a objemem 2,0 l posílil o 25 koní na výsledných 235 koní (173 kW). Lze se domnívat, že díky tomuto posunu dojde také ke zlepšení jízdních výkonů, nicméně žádné konkrétní údaje v tomto směru Volkswagen dosud neuvolnil. Nevíme ani, zda se dočkáme tužšího pérování jako v případě série Edition 30.

Zvenčí si všimneme nových litých ráfků, zatmavení předních i zadních svítilen a okenních skel v zadní části karosérie a leskle černě lakovaných partií masky chladiče a krytů vnějších zpětných zrcátek. Přední sdružené světlomety se dočkaly vestavění denních světel z LED, přední blatníky zdobí prosté emblémy „35“. Uvnitř vozu se ozvěny Edition 35 promítají do specifických a poměrně hodnotně působících prahových obkladů a středů opěráků předních sedadel (jejich látkové čalounění se vyznačuje šestiúhelníkovým prošíváním namísto standardního tartanového).

Dodávky vozů Volkswagen Golf GTI Edition 35 mají být zahájeny během letošního června, pospíchat s nákupem však není třeba, neboť o jakémkoli početním omezení této nabídky zatím nepadlo slovo. Oficiální premiéra proběhne na letošním tunerském setkání Worthersee na samotném počátku června, kdy bychom se měli dočkat také všech detailů. A cena? V Německu má po zdanění startovat v přepočtu na částce 736 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků