VW Golf GTI Edition 35 nabídne 25 koní navíc

Automobilka Volkswagen uvádí na trh výročního edici svého modelu Golf GTI, jenž letos slaví své půlkulaté výročí.

Název nové série nás jen těžko překvapí (němečtí výrobci poslední dobou vynalézavostí opravdu nehýří…), ale novinka od Volkswagenu jistě stojí za povšimnutí. Jde o Golf GTI v provedení Edition 35, jenž má světu připomenout, že vůbec první Volkswagen Golf GTI do provozu vyrazil v roce 1976. Tato série navazuje na model Edition 30 představený (světe div se) před pěti lety. Také tento výroční model těží nejen z řady stylistických modifikací standardní verze Golf GTI, ale rovnou také z posílené pohonné jednotky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A začněme u výkonu, ačkoli o něj u Golfů v první řadě zpravidla nejde. Znamenitý přímovstřikový zážehový čtyřválec TSI s přeplňováním a objemem 2,0 l posílil o 25 koní na výsledných 235 koní (173 kW). Lze se domnívat, že díky tomuto posunu dojde také ke zlepšení jízdních výkonů, nicméně žádné konkrétní údaje v tomto směru Volkswagen dosud neuvolnil. Nevíme ani, zda se dočkáme tužšího pérování jako v případě série Edition 30.

Zvenčí si všimneme nových litých ráfků, zatmavení předních i zadních svítilen a okenních skel v zadní části karosérie a leskle černě lakovaných partií masky chladiče a krytů vnějších zpětných zrcátek. Přední sdružené světlomety se dočkaly vestavění denních světel z LED, přední blatníky zdobí prosté emblémy „35“. Uvnitř vozu se ozvěny Edition 35 promítají do specifických a poměrně hodnotně působících prahových obkladů a středů opěráků předních sedadel (jejich látkové čalounění se vyznačuje šestiúhelníkovým prošíváním namísto standardního tartanového).

Dodávky vozů Volkswagen Golf GTI Edition 35 mají být zahájeny během letošního června, pospíchat s nákupem však není třeba, neboť o jakémkoli početním omezení této nabídky zatím nepadlo slovo. Oficiální premiéra proběhne na letošním tunerském setkání Worthersee na samotném počátku června, kdy bychom se měli dočkat také všech detailů. A cena? V Německu má po zdanění startovat v přepočtu na částce 736 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků