VW Golf GTI Edition 35 nabídne 25 koní navíc

Automobilka Volkswagen uvádí na trh výročního edici svého modelu Golf GTI, jenž letos slaví své půlkulaté výročí.

Název nové série nás jen těžko překvapí (němečtí výrobci poslední dobou vynalézavostí opravdu nehýří…), ale novinka od Volkswagenu jistě stojí za povšimnutí. Jde o Golf GTI v provedení Edition 35, jenž má světu připomenout, že vůbec první Volkswagen Golf GTI do provozu vyrazil v roce 1976. Tato série navazuje na model Edition 30 představený (světe div se) před pěti lety. Také tento výroční model těží nejen z řady stylistických modifikací standardní verze Golf GTI, ale rovnou také z posílené pohonné jednotky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A začněme u výkonu, ačkoli o něj u Golfů v první řadě zpravidla nejde. Znamenitý přímovstřikový zážehový čtyřválec TSI s přeplňováním a objemem 2,0 l posílil o 25 koní na výsledných 235 koní (173 kW). Lze se domnívat, že díky tomuto posunu dojde také ke zlepšení jízdních výkonů, nicméně žádné konkrétní údaje v tomto směru Volkswagen dosud neuvolnil. Nevíme ani, zda se dočkáme tužšího pérování jako v případě série Edition 30.

Zvenčí si všimneme nových litých ráfků, zatmavení předních i zadních svítilen a okenních skel v zadní části karosérie a leskle černě lakovaných partií masky chladiče a krytů vnějších zpětných zrcátek. Přední sdružené světlomety se dočkaly vestavění denních světel z LED, přední blatníky zdobí prosté emblémy „35“. Uvnitř vozu se ozvěny Edition 35 promítají do specifických a poměrně hodnotně působících prahových obkladů a středů opěráků předních sedadel (jejich látkové čalounění se vyznačuje šestiúhelníkovým prošíváním namísto standardního tartanového).

Dodávky vozů Volkswagen Golf GTI Edition 35 mají být zahájeny během letošního června, pospíchat s nákupem však není třeba, neboť o jakémkoli početním omezení této nabídky zatím nepadlo slovo. Oficiální premiéra proběhne na letošním tunerském setkání Worthersee na samotném počátku června, kdy bychom se měli dočkat také všech detailů. A cena? V Německu má po zdanění startovat v přepočtu na částce 736 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků