VW Golf GTI: dvě mouchy jednou ranou

Volkswagen v Paříži představí i šestou generaci modelu Golf, vedle níž se objeví i další variace na legendární provedení GTI.

Na živé představení šesté generace kompaktního modelu Golf se čeká již něco před dva měsíce a masy lidí ji budou moci spatřit až po otevření Pařížského autosalonu. Zatímco automobilka už uspořádala i první zkušební jízdy pro novináře, uvolnila množství fotografii a specifikací, na strhnutí plachty před zraky veřejnosti se opravdu čeká déle než bývá zvykem. Na druhé straně však třeba uznat, že automobilka i po „internetovém odhalení“ modelu nezahálí a pracuje na nových verzích.

Ta neočekávanější z nich s takřka magickým označením GTI se na autosalonu objeví vedle svých běžných soukmenovců. V současnosti můžeme jen odhadovat, co na sportovně založené zákazníky zabere víc, zda nové Scirocco, nebo právě nový Golf GTI. Ten bude krom sportovních schopností sázet i na větší prostor a tím pádem i na širší využitelnost, což může mnoha zákazníkům imponovat. Ostatně, kdo chce ryze sportovní vůz, ten si určitě nekoupí ani Scirocco, ani Golf GTI. Od planého teoretizování se však raději přesuňme přímo k horké novince z Wolfsburgu.

Pod kapotou ostrého Golfu GTI nalezneme dobře známý 2,0litrový přeplňovaný čtyřválec TFSI nabízející výkon 155 kW / 210 koní, což je oproti předchozí verzi navýšení výkonu o 10 koní. Hodnota maximálního točivého momentu přitom zůstala stejná a to 280 Nm při 1 800 ot./min. O přenos výkonu na kola přední nápravy se standardně stará šestistupňová manuální převodovka, přičemž k dispozici je i dvouspojkový automat se stejným počtem stupňů.

S hmotností novinky se automobilka nechlibí, ale hodnota sprint z nuly na stovku 7,2 sekundy a udávaná maximální rychlost 239 km/h nenaznačují při výkonu 210 koní nějakou dramatickou změnu oproti současné generaci. Co se týče spotřeby, i zde je oproti předchozí verzi vidět zlepšení, udávaná kombinovaná spotřeba činí 7,5 l/100 km, zatímco Golf V GTI si na sto kilometrů řekne o rovných 8 litrů benzinu. Samozřejmě, je třeba mít na paměti, že se stále pohybujeme pouze v teoretické rovině a reálná spotřeba bude určitě o něčem jiném.

Opomenout nesmíme ani vnější stránku vozu, která však příliš nepřekvapuje. Úpravy bodykitu a karoserie se opět nesly ve standardním stylu Volkswagenu, a tak v žádném případě nemůže být ani zmínka o jakékoliv extrémnosti. Na druhé straně ale musíme uznat, že decentní úpravy novému Golfu rozhodně sluší, ovšem design kol by se už mohl trochu obměnit. Nicméně, na vzhled vnějšku i zevnějšku si musí každý udělat svůj vlastní názor.

Nový Golf se mezi ostatními „hot-hatchi“ určitě neztratí. K k prvním zákazníkům se nové GTI dostane již na jaře příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Golf GTI
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků