VW Golf GTI: dvě mouchy jednou ranou

Volkswagen v Paříži představí i šestou generaci modelu Golf, vedle níž se objeví i další variace na legendární provedení GTI.

Na živé představení šesté generace kompaktního modelu Golf se čeká již něco před dva měsíce a masy lidí ji budou moci spatřit až po otevření Pařížského autosalonu. Zatímco automobilka už uspořádala i první zkušební jízdy pro novináře, uvolnila množství fotografii a specifikací, na strhnutí plachty před zraky veřejnosti se opravdu čeká déle než bývá zvykem. Na druhé straně však třeba uznat, že automobilka i po „internetovém odhalení“ modelu nezahálí a pracuje na nových verzích.

Ta neočekávanější z nich s takřka magickým označením GTI se na autosalonu objeví vedle svých běžných soukmenovců. V současnosti můžeme jen odhadovat, co na sportovně založené zákazníky zabere víc, zda nové Scirocco, nebo právě nový Golf GTI. Ten bude krom sportovních schopností sázet i na větší prostor a tím pádem i na širší využitelnost, což může mnoha zákazníkům imponovat. Ostatně, kdo chce ryze sportovní vůz, ten si určitě nekoupí ani Scirocco, ani Golf GTI. Od planého teoretizování se však raději přesuňme přímo k horké novince z Wolfsburgu.

Pod kapotou ostrého Golfu GTI nalezneme dobře známý 2,0litrový přeplňovaný čtyřválec TFSI nabízející výkon 155 kW / 210 koní, což je oproti předchozí verzi navýšení výkonu o 10 koní. Hodnota maximálního točivého momentu přitom zůstala stejná a to 280 Nm při 1 800 ot./min. O přenos výkonu na kola přední nápravy se standardně stará šestistupňová manuální převodovka, přičemž k dispozici je i dvouspojkový automat se stejným počtem stupňů.

S hmotností novinky se automobilka nechlibí, ale hodnota sprint z nuly na stovku 7,2 sekundy a udávaná maximální rychlost 239 km/h nenaznačují při výkonu 210 koní nějakou dramatickou změnu oproti současné generaci. Co se týče spotřeby, i zde je oproti předchozí verzi vidět zlepšení, udávaná kombinovaná spotřeba činí 7,5 l/100 km, zatímco Golf V GTI si na sto kilometrů řekne o rovných 8 litrů benzinu. Samozřejmě, je třeba mít na paměti, že se stále pohybujeme pouze v teoretické rovině a reálná spotřeba bude určitě o něčem jiném.

Opomenout nesmíme ani vnější stránku vozu, která však příliš nepřekvapuje. Úpravy bodykitu a karoserie se opět nesly ve standardním stylu Volkswagenu, a tak v žádném případě nemůže být ani zmínka o jakékoliv extrémnosti. Na druhé straně ale musíme uznat, že decentní úpravy novému Golfu rozhodně sluší, ovšem design kol by se už mohl trochu obměnit. Nicméně, na vzhled vnějšku i zevnějšku si musí každý udělat svůj vlastní názor.

Nový Golf se mezi ostatními „hot-hatchi“ určitě neztratí. K k prvním zákazníkům se nové GTI dostane již na jaře příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Golf GTI
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků