VW Golf GTE je ostrý hatchback se spotřebou 1,5 l/100 km

Největší evropská automobilka představí na autosalonu v Ženevě sériový plug-in hybrid Volkswagen Golf GTE. První fotografie a informace ale uvolnila ke zveřejnění už dnes.

„Hot hatch“ s hybridním pohonem a dobíjením ze zásuvky? Právě tím chce být nový Volkswagen Golf GTE, který koncern představí na autosalonu v Ženevě. Poprvé ho ukázal v pondělí večer na prezentaci „Future Tracks“.

Přes dvě stě koní a hned tři spojky

Hnací řetězec nového plug-in hybridu tvoří zážehový čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 150 koní a ve skříni převodovky uložený synchronní elektromotor o výkonu 102 k. Celá soustava dosahuje kombinovaného výkonu 204 koní a točivého momentu 350 Nm. Hnací sílu přenáší na přední kola speciální převodovka DSG se trojicí spojek. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Golf GTE má podobou sportovní stylizaci jako modely GTI a GTD

Oficiální údaje o jízdní dynamice naznačují, že Golf GTE se neřadí po bok modelů Golf GTI a Golf GTD neprávem. Nejvyšší rychlost 217 km/h a zrychlení 0-100 km/h za 7,6 s jsou v zásadě srovnatelné s GTD (230 km/h, 7,5 s). 

GTE má přitom značný hmotnostní handicap. Kvůli stodvacetikilové lithium-ion baterii o kapacitě 8,8 kWh váží 1524 kg. Baterie mu ale umožňuje něco, co GTI ani GTD nikdy umět nemohou – ujet až 50 km v bezemisním, čistě elektrickém režimu. 

V něm dokáže Golf GTE vyvinout rychlost přes 130 km/h. Pak se ale dojezd na elektřinu samosebou dramaticky zkrátí. 

Spotřeba a emise z říše snů

Přítomnost baterie umožňuje wolfsburgskému plug-in hybridu absolvovat homologační test spotřeby s doslova neuvěřitelnými výsledky. Jako u všech podobných aut i zde hodnoty 1,5 l/100 km a 35 g CO2 na km poukazují spíš na nedostatky měřicího cyklu než na reálnou provozní spotřebu.

Nabíjení baterie trvá podle Volkswagenu 3,5 hodiny z běžné zásuvky. Speciální závěsná rychlonabíječka na zeď zkrátí čas o hodinu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ve správném rychlém Golfu nesmějí chybět károvaná sedadla

VW Golf GTE dostane ve standardní výbavě LED světla, ukazatel využití energie a sportovní sedačky se stylovým károvaným čalouněním po vzoru GTI. Dekorační lišta na masce má namísto červené modrou barvu.

Prodej by se měl rozběhnout ještě letos v létě, české ceny by mohly začínat těsně pod milionem korun. Volkswagen aktuálně uvádí do prodeje také elektromobil s názvem e-Golf:

Volkswagen e-Golf je v prodeji, stojí dvakrát tolik co benzínový Golf

Volkswagen e-Golf je v prodeji, stojí dvakrát tolik co benzínový Golf

Předchozí KAPITOLY Následující
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků