VW Golf GTD: návrat ušlechtilého dieselu

Příchodem šesté generace modelu Golf se automobilka rozhodla, že opráší staré označení GTD, které bylo symbolem pro „ostrou” verzi Golfu vybavenou vznětovým agregátem. Po letech pauzy se tyto tří písmena vrátí na zadní a přední část modelu Golf.

Nový VW Golf GTD si svou premiéru odkroutí již příští týden na autosalonu v Lipsku, kde se představí po boku své ekvivalentní benzínové varianty GTI. Novinka je vybavena upraveným dvoulitrovým čtyřválcem nabízejícím výkon 125 kW/170 koní, který postačuje nato, aby vůz sprintoval z nuly na stovku za 8,1 vteřiny a dosáhl maximální rychlosti 222 km/h. Tato dieselová varianta bude určena zejména tím, kteří touží po nižší spotřebě, dle údajů výrobce si  Golf GTD zeptá v kombinovaném provozu o 5,3 l nafty. Jen pro porovnání uveďme, že agregát pod kapotou GTI se může chlubit průměrnou kombinovanou spotřebou 7,3l/100 km.
Oproti standardním verzím se Golf GTD bude samozřejmě odlišovat i tužšími tlumiči, většími ráfky a kosmetickými úpravami. Tyto změny však automobilka ještě nezveřejnila, ale předpokládáme, že veškeré změny se ponesou ve stylu verze GTI.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Golf VI GTI
 

 

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků