VW Golf GTD: návrat ušlechtilého dieselu

Příchodem šesté generace modelu Golf se automobilka rozhodla, že opráší staré označení GTD, které bylo symbolem pro „ostrou” verzi Golfu vybavenou vznětovým agregátem. Po letech pauzy se tyto tří písmena vrátí na zadní a přední část modelu Golf.

Nový VW Golf GTD si svou premiéru odkroutí již příští týden na autosalonu v Lipsku, kde se představí po boku své ekvivalentní benzínové varianty GTI. Novinka je vybavena upraveným dvoulitrovým čtyřválcem nabízejícím výkon 125 kW/170 koní, který postačuje nato, aby vůz sprintoval z nuly na stovku za 8,1 vteřiny a dosáhl maximální rychlosti 222 km/h. Tato dieselová varianta bude určena zejména tím, kteří touží po nižší spotřebě, dle údajů výrobce si  Golf GTD zeptá v kombinovaném provozu o 5,3 l nafty. Jen pro porovnání uveďme, že agregát pod kapotou GTI se může chlubit průměrnou kombinovanou spotřebou 7,3l/100 km.
Oproti standardním verzím se Golf GTD bude samozřejmě odlišovat i tužšími tlumiči, většími ráfky a kosmetickými úpravami. Tyto změny však automobilka ještě nezveřejnila, ale předpokládáme, že veškeré změny se ponesou ve stylu verze GTI.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Golf VI GTI
 

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků