VW Golf GT Sport: športovec ako sa patrí

Zabudnite na VW Golf Sport a Golf GT, Wolfsburgská automobilka tieto dve vozidlá skombinovala a vznikol nová edícia, ktorá onedlho doplní ponukové katalógy dílerov - VW Golf GT Sport. Prichádza s vynovenými prvkami a na prvý pohľad zaujímavým vzhľadom, ktorým sa odlišuje od ostatných svojich „bratov“.

Externými zmenami prešla najmä maska, tá je tmavej lesklej farby a zdobí ju lesknúci sa znak GT Sport. Zatmavená je aj predná optika, ako aj okolie svetiel. Pri troche predstavivosti, to autu dodáva agresívnejší a možno aj dynamickejší vzhľad. Auto dotvárajú 17 palcové disky z ľahkej zliatiny na nízkoprofilových pneumatikách. Vzadu si všimneme chrómovú dvojicu koncoviek výfuku a znak svedčiaci o jeho športovom duchu.

Tip: Velký test Golfu GT naleznete zde.

V interiéri nájdeme kožou potiahnutý trojramenný volant, radiacu páku a ručnú brzdu. V športovom aute samozrejme nesmú chýbať športové sedadlá. Automobil disponuje automatickým zapnutím svetiel za zníženej viditeľnosti a dažďovým senzorom stieračov.

Pod kapotou nájdeme buď sériový motor 1,4 TSI s výkonom 140 koní, alebo rovnaký avšak upravený s výkonom 170 koní. Na výber bude aj z dvoch dieselových motorov 2,0 TDI s približne rovnakými výkonmi ako tie benzínové. Radiacu jednotku bude tvoriť buď 6 rýchlostná manuálna prevodovka alebo prevodovka typu DSG, aj tu záleží od požiadavky zákazníka. Zmenami prešli aj nápravy a tlmiče, oproti sérii, je GT Sport o 15 mm bližšie k zemi.

Pokiaľ sa vám toto športové GT-čko zapáčilo, je najvyšší čas začať si šetriť, odhaduje sa, že ceny mierne presiahnu milión slovenských korún. V každom prípade sa však máme na čo tešiť.

Klepněte pro větší obrázek
VW Golf GT Sport
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků