VW Golf GT 1,4 TSI na Slovensku v predaji (slovenská cena)

Slovenskí zákazníci si už v týchto chvíľach môžu objednávať Golf GT. Pod jeho kapotou sa skrýva mechanickým kompresorom i výfukovým turbodúchadlom preplňovaný štvorvalec o objeme 1,4 litru a výkone 125 kW (170 koní) pri 6000 ot. za minútu. Krútiaci moment vrcholí na hodnote 240 Nm v rozmedzí 1750-4500 ot./min. a aj za touto hodnotou klesá krivka momentu len veľmi zvoľna. GT zrýchli na stovku za 7,9 sekundy a jeho hranicou je rýchlosť 220 km/h. Spotreba je vcelku priaznivá, každých 100 km si GT vezme v priemere 7,4 l 98-oktánového benzínu.

Cena štartuje na 889 700 Sk. Golf GTI je o 74.700 Sk drahší, začína totiž na 964.400 Sk. Budúcnosť predajnosti „gétéčka“ je podľa môjho názoru veľmi otázna, pretože zákazník isto zváži (u pomerne drahého hatchbacku) príplatok za o 30 koní silnejšie a „exkluzívnejšie“ GTI, ktoré ma taktiež oveľa vyšší potenciál na prípadné ďalšie zvyšovanie výkonu.

Tip: České ceny Golfu GT a GTI nájdete tu.

Po prepočte aktuálneho kurzu vyjde GT na Slovensku cca o 45 000 Sk lacnejšie ako v Českej republike, u GTI je tento rozdiel menší (cca 36 000 Sk).

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků