VW Golf GT 1,4 TSI na Slovensku v predaji (slovenská cena)

Slovenskí zákazníci si už v týchto chvíľach môžu objednávať Golf GT. Pod jeho kapotou sa skrýva mechanickým kompresorom i výfukovým turbodúchadlom preplňovaný štvorvalec o objeme 1,4 litru a výkone 125 kW (170 koní) pri 6000 ot. za minútu. Krútiaci moment vrcholí na hodnote 240 Nm v rozmedzí 1750-4500 ot./min. a aj za touto hodnotou klesá krivka momentu len veľmi zvoľna. GT zrýchli na stovku za 7,9 sekundy a jeho hranicou je rýchlosť 220 km/h. Spotreba je vcelku priaznivá, každých 100 km si GT vezme v priemere 7,4 l 98-oktánového benzínu.

Cena štartuje na 889 700 Sk. Golf GTI je o 74.700 Sk drahší, začína totiž na 964.400 Sk. Budúcnosť predajnosti „gétéčka“ je podľa môjho názoru veľmi otázna, pretože zákazník isto zváži (u pomerne drahého hatchbacku) príplatok za o 30 koní silnejšie a „exkluzívnejšie“ GTI, ktoré ma taktiež oveľa vyšší potenciál na prípadné ďalšie zvyšovanie výkonu.

Tip: České ceny Golfu GT a GTI nájdete tu.

Po prepočte aktuálneho kurzu vyjde GT na Slovensku cca o 45 000 Sk lacnejšie ako v Českej republike, u GTI je tento rozdiel menší (cca 36 000 Sk).

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků