VW Golf Cabrio: třetí v řadě a další do party

Automobilka Volkswagen předběžně představuje již třetí generaci kabrioletu odvozeného z kompaktního modelu Golf.

Již na sklonku loňského roku jsme vás informovali o tom, že Volkswagen pracuje na otevřené verzi své řady Golf. Jak se zdá, jízdě ve vlasech v poslední době u Volkswagenu přejí, veřejnosti v současnosti nabízí kupé – kabriolet Eos a navíc dostal zelenou projekt roadsteru vycházejícího z konceptu Volkswagen Bluesport. Otevřené Golfy mají u Volkswagenu tradici, ale nebyly odvozeny ze všech jejich generací. Verze s plátěnou střechou se dosud dočkaly pouze generace první a třetí. Ta vůbec první měla nahradit populární „brouky“, jež na otevřené verze předělávala řada karosáren, mezi nimiž svojí kvalitou vynikaly zvláště výrobky Karmann.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka vychází z šesté generace modelu Golf, její dvoudveřová čtyřmístná karoserie je proti nepřízni počasí kryta plátěnou střechou, jež se elektricky spouští nebo natahuje za pouhých 9,5 s, a to až do rychlosti 30 km/h. Ztvárnění karoserie do značné míry vychází z běžné verze hatchback, vyznačuje se však více skloněným čelním sklem a přepracovanou zádí. Zatímco dosavadní otevřené Golfy byly k ochraně posádky při převrácení chráněny bezpečnostním obloukem nad zadními sedadly, nový Golf je vybaven vystřelovacím systémem za zadními hlavovými opěrkami. Až na čtyřmístné uspořádání je interiér prakticky shodný s hatchbackem. Nový Golf Cabrio je 4 215 mm dlouhý (je tedy o 208 mm kratší než Eos), 1 424 mm vysoký a 1 779 mm široký. Při složené střeše nabízí zavazadlový prostor o objemu alespoň 250 l.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

V našich podmínkách bude Golf Cabrio k mání s celkem šesti známými motory, z nichž všechny disponují přímým vstřikováním paliva a přeplňováním, ve výkonovém rozpětí od 105 do 210 koní. Zážehové jednotky jsou nabízeny ve verzích 1,2 TSI/105 koní (77 kW), 1,4 TSI/122 koní (90 kW), 1,4 TSI/160 koní (118 kW) a 2,0 TSI/210 koní (154 kW), na milovníky nafty čekají common raily 1,6 TDI/105 koní (77 kW) a 2,0 TDI/140 koní (103 kW). Nejhospodárnějším bude provedení vybavené slabším z „dieselů“ a soustavou BlueMotion, jež se pochlubí průměrnou spotřebou 4,4 l/100 km a emisemi CO2 ve výši 117 g/km. Volkswagen Golf Cabrio lze objednávat již nyní, v Evropě ceny mají začínat zhruba na 580 000 Kč. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků