VW Golf BlueMotion TSI jede s litrovým tříválcem až 204 km/h

33 komentářů

luke
5. června • 16:55

20k eur za auto s litrovým tříválcem.. a pak že škodovky sou drahý.. Na druhou stranu je to z hlediska marketingu super nápad. Proč prodávat za hodně peněž velké motory, když můžou prodávat malej motor za stejný peníze a přitom ušetřit náklady a uvádět, že výhoda je malá spotřeba.

kolemjdoucí
3. června • 11:29

A opravdu těch 204 km/h jede, nebo to je jen "konstrukční rychlost", tj. teoretická rychlost, kdy na nejvyšší převodový stupeň zareaguje omezovač?Konstrukční rychlost přes 200 má spousta aut (a 204 je snad nějaká mantra, protože to mají korejci i30/ceed se svými 1.4 CVVT, mají to některé rendlíky, mám pocit, že jsem stejné info četl dříve u Focusu, i když u aktuální verze koukám na max rychlost 185/193 u 1.0 EcoBoost...), motory s výkonem kolem 100 koní ale té maximálky dosáhnou většinou jen za velmi příznivých podmínek (pouze řidič bez nákladu, rovina bez protivětru atd.). A je také otázkou, jak to v tu chvíli zvládá podvozek a pneumatiky. Dobrý povrch samozřejmě zvládne dobře, ale nebyl bych si jist, jak by se takové auto chovalo byť jen na menším výtluku. Osobně jsem zkusil cedníka s 1.4 motorem na 190 km/h a bylo hodně znát, že tohle není rychlost, kterou by se dalo jet delší dobu - jak s ohledem na spotřebu, tak s ohledem na bezpečnost, a pravděpodobně i s ohledem na opotřebení. Sice to ještě zrychlovalo (a překvapivě celkem ochotně, hodně mne tehdy ten korejský motor překvapil) a zřejmě bych i tu jejich slibovanou maximálku dosáhl, ale považoval jsem to zbytečné riskování. Golf sice má (nebo aspoň vždy měl) lepší podvozek, ale ani u něj jsem při rychlostech kolem 180 km/h nehýřil nadšením. Je fajn to zkusit (asi v každém z nás furt dříme ten malý kluk, co chce zkusit jet co nejrychleji), ale cestovní rychlost to není ani omylem. Nový Golf s tímto TSI motorem jsem osobně nezkoušel, ale stejně mám pochybnosti o výroku "jede 204 km/h".

Topík
2. června • 21:56

To z Vás diskutujících v dnešní době ještě nikdo nemá raketu TSI? :-O Jen stále ta stejná píseň o spotřebě a rozvodech? :-D Klucí kupujte dokud jsou ještě v AKCI! ;-)

jednabedna
2. června • 22:19

Jsi asi tak šest let pozadu, ale nevadí, blouzni dál, pokud ti to dělá dobře.

Topík
3. června • 12:23

Já čekal až pořádně dozraje k dokonalosti! :-D A co Topíkovi dělá dobře nebudu raději komentovat! :-P:-P:-P

190.1.1.
1. června • 22:20

:-D:-D:-D:-D

Tom
1. června • 21:11

Jj dneska jsem roztocil mixer na 206 km v hodine nahazel tam jahody, pridal cukr a mliko a vyuzil plny vykon tohoto litroveho pohonu. Svete div se, byl z toho jahodovy koktejl ... Co bude z tohoto zazraku ukaze cas. Co je ze soucasnych WV motoru uz cas ukazal - pojizdne fritezy :-)

Jirka
1. června • 23:04

Jestli ta životnost bude ještě nižší,tak by mohli třeba ve Francii narazit,tam je používání tzv. kurvítek trestný čin.

Tom
2. června • 7:02

Ono s tim zacinaji vsechny automobilky. Na takovem aute udelas mnohem vice penez a o to jde. Nikdo nechce zaspat tenhle boom, protoze to je vec, ktera v konecnem souctu muze rozhodovat o byti ci nebyti automobilky viz. Volvo, Saab apod. ti doplatili na poctivost. To ze to odse... zakaznik nikoho nezajima.

jednabedna
2. června • 22:18

Prdlajs na poctivost. Doplatili na to, že vývoj jdoucí dopředu nelze léta ignorovat a doplatili na nesmyslný švédský sociálně-komunistický systém. Představa, že něco totálně zastaralého půjde na dračku jen kvůli nápisu Volvo nebo SAAb byla hodně naivní a nahrála Číňanům na smeč.

Radon
1. června • 19:22

Mate pravdu, pro ceskeho Pepika kupujiciho v r. 2025 takoveho lehce ojeteho (150k tacho & 300k skutecnost) Golfa to muze byt neprijemne procitnuti. Jenze tohle auto je stavene pro Fritze ktery si ho 1) koupi nove 2) ze sve Gardenhauze ho doveze kazdy den do 50 km vzdaleneho Reichstadtu za praci a po 3) peti letech ho streli nejakemu Polakovi v bazaru s najetymi 100k. Takze lehke auto s 3-hrnkem a jednou osobou na palube bude pro ne fakt dobra volba. Ze z toho budou mit na Autorevue problem s vymesovanim a budou doporucovat pravou poctivou atmosferu z Banatske vrchoviny je opravdu, fakt, necha

Quebe
1. června • 20:23

To asi těžko. Pokud s ním bude jezdit jen a pouze do práce, bude mít najeto cca 120 tkm. Když k tomu připočteme ještě soukromé ježdění, může ho Fritz prodávat s cca 150 tkm najetými ;-)

Radon
1. června • 19:23

UPLNE KLIDNE. ;-)

Adolf
1. června • 19:26

Litr je pro sračky. Ale púl litr pro muže.:-D

Fantomas
1. června • 20:10

Zřejmě jsi chtěl napsat půllitr.
Musíš víc číst, abys věděl jak slova vypadají.

Adolf
1. června • 21:33

Chtěl jsem to napsat přesně tak. :-D Masko z filmu B-]

Radon
1. června • 19:19

Mate pravdu, pro ceskeho Pepika kupujiciho v r. 2025 takoveho lehce ojeteho (150k tacho & 300k skutecnost) Golfa to muze byt neprijemne procitnuti. Jenze tohle auto je stavene pro Fritze ktery si ho 1) koupi nove 2) ze sve Gardenhauze ho doveze kazdy den do 50 km vzdaleneho Reichstadtu za praci a po 3) peti letech ho streli nejakemu Polakovi v bazaru s najetymi 100k. Takze lehke auto s 3-hrnkem a jednou osobou na palube bude pro ne fakt dobra volba. Ze z toho budou mit na Autoprevue

Antiautomat
1. června • 19:14

Zaujimavy motor, aj ked podobnym uz ista automobilka disponuje tri roky (navyse vykonnejsim). Konstrukcne nic nove. Ja mam nasledovne otazky:a/ aka je teplota oleja v roznych jazdnych rezimoch. Napoveda pre naslovovzatych odbornikov z marketingu a sejlu (technikovi to musi byt jasne) : 140+ nepovazujem za optimum.
b/ specifikacia a interval vymeny, povolena spotreba oleja. Ked som uz pritom, suvisiaca otazka ci sa meni olej po prvych dajme tomu 1500-2000km. Kedze cakam taku odpoved ako cakam, potom sa pytam preco, specialne v pripade maleho motora s velkym vykonom. A zase, marketing a predaj nech prosim ostanu ticho, toto nie je na diplomovku z excelu a powerpointu. Mna zaujima fundovana odpoved technika a s nalezitou praxou.
c/ material, menovite to, co zakaznik zvrchu v sourume nevidi. Chcem vediet z coho je ten-ktory komponent postaveny. Tak napriklad z akeho materialu je olejova vana, hlava atd. Plus, kapacita olejovej naplne. S tichym odkazom a naslednym porovnanim s fordovym ecoboostom, coby porovnatelnym produktom.
d/ aku vyhodu dostane zakaznik v prvom roku vyroby, rozumej vazeny a vysoko cteny clen exkluzivneho znackoveho testovacieho teamu (navyse prispievatel na ekobruselskovyrobcovsku tzv.charitu), vzhladom na velke riziko fatalnych poruch a kratsej zivotnosti, resp.neumernych servisnych nakladov. Vychadzam z toho, co sme videli za poslednu dekadu. A ze toho bolo dost a dost.
e/ a na zaver: tych 200Nm je stalych, alebo kratkodoby overboost? (maly detail, na ktory marketing zrejme vo svojich katalogoch taktne a slusne ''zabudne'')Suma sumarum, co sa spravilo za ucelom zarucenia akeho takeho standardu spolahlivosti. Chcem vediet, co dostava zakaznik ako realnu hodnotu, chcem vediet co ho ma primat aby si vybral prave tento produkt. Aby bolo uplne jasne : nehovorim o udrzani sucasneho stavu, ten je nedostatocny. Hovorim o zvyseni, zlepseni. Takisto, po 5 rokoch nemienim liat do motora na kazdych 1000km liter oleja. Presnejsie, v predpisanych intervaloch nemienim riesit potrebu dolievat olej vobec. Vezmime moj motor, ktory je konstrukcne takmer tri dekady stary ako referencny bod, je absolutne nie 'in-line' (rozumej je nemoderny), neskutocne a totalne neekologicky (rozumej Euro5). Na okreske do 6, na dialnici pri 130konstant do 7.5, real. Spolahlivo. A vzhladom na jeho kondiciu, je velky predpoklad ze podobnu otazku polozim o dalsich 10 rokov.

lethal924
2. června • 10:02

Od devadesatych let se auta vyviji s predpokladanou zivotnosti. Tehdy se stanovila na 7 let. S dnesnimi technologiemi se to dari cim dal vic precizne, takze brzo nastane doba, kdy se auto samo cele rozpadne v 7. vyroci od koupe. Takova Kia na to sla uplne nejlip, na celou tuto dobu dala zaruku, takze se to auto muze srat klidne od zacatku a diky pravidelnym servisnim "prohlidkam" se to zakaznik ani nedozvi.

tito
2. června • 10:21

Dozví. Na fakturách za vše, na co se záruka nevztahuje plus na zkrácených servisních intervalech a značně vyšší ceně za servisní prohlídky.

Pepa
1. června • 22:07

A co tebe do toho vole?!

dejv
1. června • 21:25

Promiň, ale "tri dekady stary" a EURO5 mi nějak nejde dohromady. Ten tvůj motor bude nějaký poklad.

Antiautomat
2. června • 8:16

presne takuto otazku som cakal. Podla toho, co je na poslednej emiske, sa to do Eu5 s prehladom vlezie. Zaujimave, ze?

Adolf
1. června • 19:01

Hm. A teď mám závidět,zvracet ,volat ať žije EU,nebo co?

Fantomas
1. června • 20:06

Nečíst to ;-)

Calebos
1. června • 18:31

Az si do toho kydne cesky chaluparsky prase s rodinkou a nalozi to, bude to zrat 15l/100km.

Antiautomat
1. června • 19:18

Na chalupu to nevyjde, nema to centimetre svetlej vysky. Naco k.rvit auto takymto niecom (co ma navyse len vyznam v tych rezimoch, v ktorych to jazdit snad ani nebude), mi je zahadou.

tito
2. června • 10:18

Chalupy bez asfaltky už skoro nejsou.....
Ojetý vylítaný tříválec po salesmanagerovi, na tachometru žádaných 149900km, s dodatečně namontovaným tažným zařízením, uvnitř taťka 130kg, mamka optimistických 99kg, dítka taktéž dobře krmená, v kufru metrák bůčku a gambáčů, na vlečňáku 70 cihel a pytel "cimentu" pro místního meloucháře a vzhůru do Podkrkonoší. Chtěl bych těch 15 litrů na sto vidět....

jednabedna
2. června • 15:03

Prasojedi postavy blahobytné.....:-D

Zelí
1. června • 17:20

Možná jede 204km/h, ale otázkou je jak dlouho. :-)

mpolan
1. června • 18:53

A taky za kolik... to asi nebude za těch čtyři a půl na sto. :-D

Honza M.
8. června • 16:23

www.youtube.com/watch?v=dsMb_fL5v6ATak těch 4,5 litru žere Polo 1.2 TSI při asi 90 km/h, viz odkaz. A například 1.0 MPI je relativně úsporné i při jízdě na plný plyn... No, však se ukáže časem, jaký ten motor bude.

tito
2. června • 10:13

Downsizing je jeden z nejpitomějších dopadů evropské byrokracie a krásná ukázka toho, jak je nebezpečné svěřit moc volovi. V tomto případě vymyslel daleko horší zrůdnost, než pouhé lejstro.

Doporučujeme

Články odjinud