VW Golf Blue-e-motion: „elektrogolf” realitou

Volkswagen bude Golf s elektrickým pohonem opravdu vyrábét. Právé uvolnil podrobnosti k sériové verzi.

Novinka se má jmenovat Golf blue-emotion, prodávat se bude od roku 2014 a my jsme vám ji stručně představili již letos v květnu. Nyní o ní konečně víme vše podstatné.

Na první pohled se Golf blue-e-motion od sériových pětidveřových Golfů prakticky neliší, také využitelnost interiéru nemá být novou koncepcí výrazněji dotčen. Elektromobil je verzí Volkswagenu Golf, nejprodávanějšího hatchbacku Evropy, a pod jeho přední kapotou se nachází elektromotor o výkonu nejvýše 115 koní (85 kW) a točivém momentu až 270 Nm. Trvale je ovšem pohonná jednotka schopna produkovat trvalý výkon pouze 69 koní (50 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tento Golf má dosáhnout nejvyšší rychlosti 135 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlí za přijatelných 11,8 s. Volkswagen pro Golf blue-e-motion připravila nový přístrojový štít, který má řidiči pomoci rychle si na jízdu s elektromobilem zvyknout. Místo otáčkoměru se zde setkáváme s měřičem aktuálního odběru, jenž motoristovi umožní hlídat „spotřebu“ a prodloužit tím jízdní dosah vozu. 
 

Sada li-ionových akumulátorů je rozmístěna ve středovém tunelu a pod zadními sedadly a podlahou zavazadlového prostoru. Nabízí zásobu 26,5 KWh, což má elektrickému Golfu zaručit jízdní dosah zhruba 150 km. Volkswagen slibuje, že až výroba Golfu blue-e-motion v roce 2013 naběhne, bude dosah výrazně delší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Součástí pohonného ústrojí má být také zvláštní zařízení zaručující regulaci účinku regenerativního brzdění podle aktuálních požadavků řidiče. Tato soustava se ovládá ve čtyřech stupních (D až D3) skrze volič na místě běžné řadicí páky nebo tlačítka na volantu. První poloha umožňuje po odstavení plynu takřka nebrzděnou jízdu, naopak D3 začne citelně zpomalovat a generovat maximum elektrické energie, vše tedy pracuje podobně jako retardér v autobuse či nákladním voze. Golf blue-e-motion nabídne také trojici přednastavených jízdních režimů Normal, Comfort+ a Range+. První z nich je naladěn i na dynamickou jízdu, zatímco Range+ omezuje výkon elektromotoru na 69 koní (50 kW) a přispívá k prodloužení dojezdu.

Jak již bylo zmíněno, vůz se má v sériové výrobě objevit do roku 2013 a do té doby se může ješté spousta věcí změnit. Zatím tak VW ani nenaznačuje, kolik by elektrický Golf mohl stát.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
VW Golf Blue-e-motion
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 26 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků