VW Golf 1,4 TSI: Sportec vyždímal 200 koní

Že je 160 koní na motor s objemem 1,4 litru hodně? U švýcarského úpravce Sportec si to nemyslí. A to ani zdaleka...

Golf, standard nižší střední třídy, je odvěkým miláčkem tunerů, a to jak těch oficiálních, tak těch řekněme svépomocných. A nic na tom zjevně nezmění ani příchod jeho nové generace.

Faktem je, že malé motory VW nyní podávají díky přímému vstřikování benzínu a sofistikovanému přeplňovaní enormní výkony. Švýcarská společnost Sportec nyní představila svůj projekt SC 200 založený na Golgu VI s motorem 1,4 TSI. Zatímco tato jednotka dává ve své standardní úpravě 160 koní (118 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 240 Nm, ve Švýcarsku se s těmito hodnotami nehodlali smířit. Pouhou úpravou řídicí elektroniky se jim podařilo z motoru vyždímat rovných 200 koní (147 kW) a točivý moment 300 Nm, jenž je navíc k dispozici v širokém pásmu od 1 800 do 3 000 ot./min. Tankovat je však třeba benzín s oktanovým číslem alespoň 98.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Takto modifikovaný Golf zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,8 s, což je o 1,4 s lepší výsledek než u standardního naladění. Jako zajímavé se nám zdá srovnání s Golfem GTI, jehož dvoulitrový motor s přeplňováním a přímým vstřikem nabízí srovnatelné parametry (210 koní, 280 Nm, psali jsme o něm na tomto místě), ovšem na stovku zrychlí za 6,9 s. Že by za to mohla kila navíc?

O dravější zvuk vozu Golf 1,4 TSI SC 200 se stará výfuková soustava Sportec, připlatit si lze též za sportovní snížený podvozek nebo vylepšenou brzdovou soustavu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Pokud již máte Golf VI GTI a nehodláte se s touto potupnou porážkou od „jednačtyřky“ smířit, můžete využít  služeb některého z tunerů i vy. Za příklad poslouží paket od ABT (popsali jsme jej na tomto místě), jenž výkon Golfu GTI zvýší až na 300 koní...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Golf 1,4 TSI Sportec

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 629 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků