VW Golf 1,4 TSI: Sportec vyždímal 200 koní

Že je 160 koní na motor s objemem 1,4 litru hodně? U švýcarského úpravce Sportec si to nemyslí. A to ani zdaleka...

Golf, standard nižší střední třídy, je odvěkým miláčkem tunerů, a to jak těch oficiálních, tak těch řekněme svépomocných. A nic na tom zjevně nezmění ani příchod jeho nové generace.

Faktem je, že malé motory VW nyní podávají díky přímému vstřikování benzínu a sofistikovanému přeplňovaní enormní výkony. Švýcarská společnost Sportec nyní představila svůj projekt SC 200 založený na Golgu VI s motorem 1,4 TSI. Zatímco tato jednotka dává ve své standardní úpravě 160 koní (118 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 240 Nm, ve Švýcarsku se s těmito hodnotami nehodlali smířit. Pouhou úpravou řídicí elektroniky se jim podařilo z motoru vyždímat rovných 200 koní (147 kW) a točivý moment 300 Nm, jenž je navíc k dispozici v širokém pásmu od 1 800 do 3 000 ot./min. Tankovat je však třeba benzín s oktanovým číslem alespoň 98.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Takto modifikovaný Golf zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,8 s, což je o 1,4 s lepší výsledek než u standardního naladění. Jako zajímavé se nám zdá srovnání s Golfem GTI, jehož dvoulitrový motor s přeplňováním a přímým vstřikem nabízí srovnatelné parametry (210 koní, 280 Nm, psali jsme o něm na tomto místě), ovšem na stovku zrychlí za 6,9 s. Že by za to mohla kila navíc?

O dravější zvuk vozu Golf 1,4 TSI SC 200 se stará výfuková soustava Sportec, připlatit si lze též za sportovní snížený podvozek nebo vylepšenou brzdovou soustavu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Pokud již máte Golf VI GTI a nehodláte se s touto potupnou porážkou od „jednačtyřky“ smířit, můžete využít  služeb některého z tunerů i vy. Za příklad poslouží paket od ABT (popsali jsme jej na tomto místě), jenž výkon Golfu GTI zvýší až na 300 koní...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Golf 1,4 TSI Sportec
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků