VW experimentuje s novou technologií světel. Chce na silnice promítat zprávy

Volkswagen experimentuje s technologií světel, která má dále zvýšit bezpečnost cestování ve voze. Světla budoucích Volkswagenů by tak mohla promítat na silnici nejrůznější zprávy, upozornění a mimo to zajistit majitelům i určitou formu personalizace jejich vozu.

Osvětlení vozů by mohlo mít v budoucnu o mnoho vyšší význam než jen „vidět a být viděn“. Volkswagen na základě své dosavadní technologie Matrix LED světlometů experimentuje s novými funkcemi světel automobilů. Interaktivní lampy IQ.LIGHT by mohly podle automobilky dále zajistit bezpečnější jízdu na silnici jak pro řidiče v autě, tak pro ostatní účastníky provozu.

Hlavní předností konceptu této technologie je promítání zpráv, upozornění a například pomocných čar přímo na silnici. A přestože promítání symbolů na silnici (například ze dveří) už dnes není žádnou novinkou, Volkswagen chce tuto vychytávku posunout na další úroveň.

Touareg dostane noční vidění. Není to ale první VW s tímto systémem

Touareg dostane noční vidění. Není to ale první VW s tímto systémem

Promítání informací na silnici bude mít ve světlometech na starosti až 30.000 světelných bodů/pixelů. Kromě standardního osvětlení tak dokážou lampy vozu fungovat i jako schopné projektory, které budou například v rámci takzvaného „optického asistentu“ promítat před vůz na silnici pruhy, zdůrazňující šířku vozu, vzdálenost od překážek na cestě nebo zvýrazňující zatáčky na silnici bez vodících pruhů.  

Podobně může promítání pruhů na silnici pomoci s parkováním, čímž si bude řidič jistější o velikosti svého vozu a zároveň upozorní další účastníky provozu na zrovna parkující vozidlo. Promítány mohou být na silnici i symboly směrovek pro ještě zřetelnější varování na vozidlo hodlající odbočit. 

Retro koncept Volkswagenu převáží Porsche. A nápadně připomíná starý Mercedes

Retro koncept Volkswagenu převáží Porsche. A nápadně připomíná starý Mercedes

Další součástí myšlenky interaktivních světel jsou i konfigurovatelné LED panely, které budou moci v zadních lampách také zobrazovat nejrůznější zprávy řidiči nebo upozornění okolnímu provozu – například vykřičníky pro nouzové situace či signalizaci stavu nabití baterie elektromobilu. Případně si majitel vozu přes mobilní aplikaci nastaví grafiku světel, která se mu prostě nejvíc zamlouvá.

Ačkoliv se prozatím jedná o pouhé experimenty a Volkswagen zatím nepotvrdil, kdy přesně bychom mohli technologií interaktivního osvětlení potkat na produkčních autech, každopádně se jedná o myšlenky, které zřejmě nemají na první pohled k reálnému využití moc daleko.

Více vám už brzy sdělí kolega Milan Lažanský, který se ve Wolfsburgu účastnil speciální prezentaci věnované pouze světlometům!

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků