VW E-Up!: elektromobil pro třetí tisícletí

Volkswagen představil na domácí půdě už čtvrtý koncept z řady malých městských vozidel Up!. Tentokrát je to elektrické mini.

Není žádnou novinkou, že německý Volkswagen se v posledních měsících více soustředí na vývoj menších modelů a téměř na každém světovém autosalonu nám ukazuje „ovoce“, které tento postupný vývoj přináší. Ve Frankfurtu se letos představil již čtvrtý model z řady malých vozidel Up!, které v časovém horizontu dvou nebo tří let hodlá automobilka vyrábět ve svém bratislavském závodu. Nepředbíhejme však událostem a podívejme se na to, jak vypadá koncept Up!, schopný jezdit na elektřinu a zároveň řidiči nabídnout dobrý pocit z jízdy.

O tom, že nejde o žádného velikána, se přesvědčíme již při pohledu na rozměry. Na délku měří E-Up! pouhých 3,19 m, na šířku 1,64 m a na výšku pouze 1,47 m, přiradit bychom ho tedy mohli do stejné třídy, v jaké je třeba Toyota iQ, která se letos již stihla „propracovat” na náš trh. Studie E-Up! navíc zaujme i svým uspořádáním interiéru ve formě 3+1 s tím, že řada předních sedadel je posunuta ještě více dopředu, aby se tak vytvořil dostateční prostor pro zvládnutelné cestování vzadu. Elektrický koncept disponuje postačujícím zavazadlovým prostorem o objemu 180 litrů v základním stavu, po sklopení zadních sedadel dostaneme až 320litrový zavazadelník. A teď abychom nechodili kolem horké kaše, pojďme k samotnému pohonu.
Ten zajišťuje elektromotor nabízející maximální výkon 60 kW, který však v zájmu pomalejšího vybíjení baterii může být omezen na 40 kW. Maximální točivý moment dosahuje 210 Nm a z nuly na 50km/h se E-Up! dostane za velmi slušných 3,5 sekundy, zatímco na dosažení 100 km/h bude potřebovat už 11,3 sekundy. Maximální rychlost postačuje i pro jízdu po dálnici a činí 135 km/h. Napájení zabezpečují lithiové baterie o hmotnosti 240 kg s kapacitou 18 kWh, které se dají nabíjet přes elektrickou zásuvku, a podle údajů výrobce se 80 procent baterie nabije již za hodinu. Celková hmotnost vozu i spolu s bateriemi činí 1 085 kg. Pomocné přístroje, jako i klimatizace jsou pak pro menší zatížení pohonné jednotky napájeny ze solárních panelů na střeše.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW E-Up! Budoucnost městských elektrických vozidel?
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků