VW E-Up!: elektromobil pro třetí tisícletí

Volkswagen představil na domácí půdě už čtvrtý koncept z řady malých městských vozidel Up!. Tentokrát je to elektrické mini.

Není žádnou novinkou, že německý Volkswagen se v posledních měsících více soustředí na vývoj menších modelů a téměř na každém světovém autosalonu nám ukazuje „ovoce“, které tento postupný vývoj přináší. Ve Frankfurtu se letos představil již čtvrtý model z řady malých vozidel Up!, které v časovém horizontu dvou nebo tří let hodlá automobilka vyrábět ve svém bratislavském závodu. Nepředbíhejme však událostem a podívejme se na to, jak vypadá koncept Up!, schopný jezdit na elektřinu a zároveň řidiči nabídnout dobrý pocit z jízdy.

O tom, že nejde o žádného velikána, se přesvědčíme již při pohledu na rozměry. Na délku měří E-Up! pouhých 3,19 m, na šířku 1,64 m a na výšku pouze 1,47 m, přiradit bychom ho tedy mohli do stejné třídy, v jaké je třeba Toyota iQ, která se letos již stihla „propracovat” na náš trh. Studie E-Up! navíc zaujme i svým uspořádáním interiéru ve formě 3+1 s tím, že řada předních sedadel je posunuta ještě více dopředu, aby se tak vytvořil dostateční prostor pro zvládnutelné cestování vzadu. Elektrický koncept disponuje postačujícím zavazadlovým prostorem o objemu 180 litrů v základním stavu, po sklopení zadních sedadel dostaneme až 320litrový zavazadelník. A teď abychom nechodili kolem horké kaše, pojďme k samotnému pohonu.
Ten zajišťuje elektromotor nabízející maximální výkon 60 kW, který však v zájmu pomalejšího vybíjení baterii může být omezen na 40 kW. Maximální točivý moment dosahuje 210 Nm a z nuly na 50km/h se E-Up! dostane za velmi slušných 3,5 sekundy, zatímco na dosažení 100 km/h bude potřebovat už 11,3 sekundy. Maximální rychlost postačuje i pro jízdu po dálnici a činí 135 km/h. Napájení zabezpečují lithiové baterie o hmotnosti 240 kg s kapacitou 18 kWh, které se dají nabíjet přes elektrickou zásuvku, a podle údajů výrobce se 80 procent baterie nabije již za hodinu. Celková hmotnost vozu i spolu s bateriemi činí 1 085 kg. Pomocné přístroje, jako i klimatizace jsou pak pro menší zatížení pohonné jednotky napájeny ze solárních panelů na střeše.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW E-Up! Budoucnost městských elektrických vozidel?

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 629 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků