18
Fotogalerie

VW e-Golf podrobněji, na nových fotkách a také rozříznutý na videu

O ambiciózních plánech skupiny Volkswagen na elektrifikaci a hybridizaci svého sortimentu jsme referovali už včera. To ale ješte nebyly známy parametry elektromobilu VW e-Golf, které automobilka zveřejnila až dodatečně. 

Předběžné údaje o motoru se ukázaly být správné, elektrický Golf skutečně dostane elektromotor o výkonu 115 koní a točivém momentu 270 Nm. Zvládne s ním ale víc, než se naznačovaly původní informace. Zrychlení 0-100 km/h má trvat 10,4 s, což je oproti dříve uváděnému „pod dvanáct sekund“ značné a v provozu citelné zlepšení. Nejvyšší rychlost bude omezena na 140 km/h. 

Volkswagen e-Golf by samozřejmě uměl jet i rychleji, ale ne moc dlouho. Lithium-ion akumulátor o kapacitě 24,2 kWh slibuje dojezd 190 km, ovšem za ideálních podmínek a s využitím úsporného režimu Eco+. Ten podle potřeby reguluje výkon motoru a příděl elektřiny spotřebičům, zejména klimatizaci. 

K nabití na 80 % prostřednictvím rychlonabíječky by měla postačovat půlhodina, pro úplné nabití z běžné rozvodné sítě budete muset nechat stát e-Golf u zásuvky celou noc. Limitujícím faktorem pro elektromobily je zkrátka aktuální stav technického vývoje akumulátorů a bez zásadního průlomu v této oblasti se většího dojezdu nebo kratšího nabíjení jen tak nedočkáme. 

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf je dlouholetým bestsellerem nižší střední třídy v Evropě. Oblibu si získal širokou nabídkou verzí, přívětivou ergonomií a solidními jízdními vlastnostmi. V současnosti je na trhu osmá generace Golfu.

Ceny, výbava, data • Test VW Golf 1.5 eTSI • Minitest VW Golf 2.0 TDI • VW Golf GTI První jízda • VW Golf Variant a Alltrack • VW Golf GTI vs. GTE

Doporučujeme

Články odjinud