VW e-Golf podrobněji, na nových fotkách a také rozříznutý na videu

O ambiciózních plánech skupiny Volkswagen na elektrifikaci a hybridizaci svého sortimentu jsme referovali už včera. To ale ješte nebyly známy parametry elektromobilu VW e-Golf, které automobilka zveřejnila až dodatečně. 

Předběžné údaje o motoru se ukázaly být správné, elektrický Golf skutečně dostane elektromotor o výkonu 115 koní a točivém momentu 270 Nm. Zvládne s ním ale víc, než se naznačovaly původní informace. Zrychlení 0-100 km/h má trvat 10,4 s, což je oproti dříve uváděnému „pod dvanáct sekund“ značné a v provozu citelné zlepšení. Nejvyšší rychlost bude omezena na 140 km/h. 

Volkswagen e-Golf by samozřejmě uměl jet i rychleji, ale ne moc dlouho. Lithium-ion akumulátor o kapacitě 24,2 kWh slibuje dojezd 190 km, ovšem za ideálních podmínek a s využitím úsporného režimu Eco+. Ten podle potřeby reguluje výkon motoru a příděl elektřiny spotřebičům, zejména klimatizaci. 

K nabití na 80 % prostřednictvím rychlonabíječky by měla postačovat půlhodina, pro úplné nabití z běžné rozvodné sítě budete muset nechat stát e-Golf u zásuvky celou noc. Limitujícím faktorem pro elektromobily je zkrátka aktuální stav technického vývoje akumulátorů a bez zásadního průlomu v této oblasti se většího dojezdu nebo kratšího nabíjení jen tak nedočkáme. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků