VW E-Bugster Speedster: elektricky a bez střechy

Automobilka Volkswagen dostála svým slibům a v Pekingu odhalí studii otevřeného elektromobilu E-Bugster.

Novinka vychází z aktuální generace modelu Volkswagen Beetle, jež byla představena přesně před rokem, kdy původní VW „Brouk“ slavil 75. výročí od svého zrození. Nese plné jméno Volkswagen E-Bugster Speedster a ještě blíže má ke studii kupé Volkswagen E-Bugster, který se prvně veřejnosti ukázal na letošním autosalonu v Detroitu 2012.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen E-Bugster Speedster se světu představí již tento týden v Pekingu

Oproti ní nový E-Bugster Speedster nabízí přednosti otevřené karoserie a oslaví svoji premiéru na bezmála začínajícím autosalonu v Pekingu, nicméně náběh sériové výroby ani jednoho z těchto konceptů zřejmě očekávat nemůžeme. Jistě pro vás nebude nijak skandálním odhalením skutečnost, že jméno E-Bugster vychází z americké přezdívky „bug“.

Volkswagen Beetle: první jízdní dojmy

Volkswagen Beetle: první jízdní dojmy

Jedním z důležitých poslání nového VW E-Bugster Speedsteru je také vzhled otevřené karoserie, z nějž má čerpat také konvenční sériové provedení VW Beetle Convertible. Po stažení plátěné střechy vůz skutečně budí dojem karoserie typu speedster (nejznámější z modelů Porsche), neboť se poslušně a úhledně „uklízí“ do prostoru za hlavovými opěrkami.   

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Do sériové výroby se E-Bugster Speedster zřejmě nedostane, ale jeho skládací střecha naznačuje, jak by mohl být pojat sériový Beetle Convertible

O pohon vozu Volkswagen E-Bugster Speedster se stará elektromotor s výkonem 116 koní (85 kW), jenž vozu umožní zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,8 s. Napájen je z li-ionových akumulátorů 28,3 kWh, jež lze nabíjet jak z běžných domácích zásuvek, tak i ze speciálních rychlonabíječek citelně snižujících dobíjecí dobu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen E-Bugster Speedster

Studie má zároveň disponovat soustavou regenerace pohybové energie (KERS) známou hlavně ze speciálů Formule 1 a v porovnání se standardním Volkswagenem Beetle je o 90 mm nižší a o 30 mm delší, což jí zajišťuje citelně sportovnější vzhled. Přídi vozu dominuje nárazník s výraznými svítilnami LED pro denní svícení převzatý z detroitského E-Bugsteru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výchozí kupé Volkswagen E-Bugster z letošního autosalonu v Detroitu
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků