VW E-Bugster Speedster: elektricky a bez střechy

Automobilka Volkswagen dostála svým slibům a v Pekingu odhalí studii otevřeného elektromobilu E-Bugster.

Novinka vychází z aktuální generace modelu Volkswagen Beetle, jež byla představena přesně před rokem, kdy původní VW „Brouk“ slavil 75. výročí od svého zrození. Nese plné jméno Volkswagen E-Bugster Speedster a ještě blíže má ke studii kupé Volkswagen E-Bugster, který se prvně veřejnosti ukázal na letošním autosalonu v Detroitu 2012.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen E-Bugster Speedster se světu představí již tento týden v Pekingu

Oproti ní nový E-Bugster Speedster nabízí přednosti otevřené karoserie a oslaví svoji premiéru na bezmála začínajícím autosalonu v Pekingu, nicméně náběh sériové výroby ani jednoho z těchto konceptů zřejmě očekávat nemůžeme. Jistě pro vás nebude nijak skandálním odhalením skutečnost, že jméno E-Bugster vychází z americké přezdívky „bug“.

Volkswagen | První svezení

Volkswagen Beetle: první jízdní dojmy

Jedním z důležitých poslání nového VW E-Bugster Speedsteru je také vzhled otevřené karoserie, z nějž má čerpat také konvenční sériové provedení VW Beetle Convertible. Po stažení plátěné střechy vůz skutečně budí dojem karoserie typu speedster (nejznámější z modelů Porsche), neboť se poslušně a úhledně „uklízí“ do prostoru za hlavovými opěrkami.   

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Do sériové výroby se E-Bugster Speedster zřejmě nedostane, ale jeho skládací střecha naznačuje, jak by mohl být pojat sériový Beetle Convertible

O pohon vozu Volkswagen E-Bugster Speedster se stará elektromotor s výkonem 116 koní (85 kW), jenž vozu umožní zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,8 s. Napájen je z li-ionových akumulátorů 28,3 kWh, jež lze nabíjet jak z běžných domácích zásuvek, tak i ze speciálních rychlonabíječek citelně snižujících dobíjecí dobu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen E-Bugster Speedster

Studie má zároveň disponovat soustavou regenerace pohybové energie (KERS) známou hlavně ze speciálů Formule 1 a v porovnání se standardním Volkswagenem Beetle je o 90 mm nižší a o 30 mm delší, což jí zajišťuje citelně sportovnější vzhled. Přídi vozu dominuje nárazník s výraznými svítilnami LED pro denní svícení převzatý z detroitského E-Bugsteru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výchozí kupé Volkswagen E-Bugster z letošního autosalonu v Detroitu
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 51 057 km
Cena: 299 000 Kč
Volkswagen Passat 1.968
Rok výroby: 2005
Stav: 127 019 km
Cena: 125 000 Kč
Volkswagen Passat 1.968
Rok výroby: 2012
Stav: 123 153 km
Cena: 320 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků