VW E-Bugster Speedster: elektricky a bez střechy

Automobilka Volkswagen dostála svým slibům a v Pekingu odhalí studii otevřeného elektromobilu E-Bugster.

Novinka vychází z aktuální generace modelu Volkswagen Beetle, jež byla představena přesně před rokem, kdy původní VW „Brouk“ slavil 75. výročí od svého zrození. Nese plné jméno Volkswagen E-Bugster Speedster a ještě blíže má ke studii kupé Volkswagen E-Bugster, který se prvně veřejnosti ukázal na letošním autosalonu v Detroitu 2012.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen E-Bugster Speedster se světu představí již tento týden v Pekingu

Oproti ní nový E-Bugster Speedster nabízí přednosti otevřené karoserie a oslaví svoji premiéru na bezmála začínajícím autosalonu v Pekingu, nicméně náběh sériové výroby ani jednoho z těchto konceptů zřejmě očekávat nemůžeme. Jistě pro vás nebude nijak skandálním odhalením skutečnost, že jméno E-Bugster vychází z americké přezdívky „bug“.

Volkswagen Beetle: první jízdní dojmy

Volkswagen Beetle: první jízdní dojmy

Jedním z důležitých poslání nového VW E-Bugster Speedsteru je také vzhled otevřené karoserie, z nějž má čerpat také konvenční sériové provedení VW Beetle Convertible. Po stažení plátěné střechy vůz skutečně budí dojem karoserie typu speedster (nejznámější z modelů Porsche), neboť se poslušně a úhledně „uklízí“ do prostoru za hlavovými opěrkami.   

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Do sériové výroby se E-Bugster Speedster zřejmě nedostane, ale jeho skládací střecha naznačuje, jak by mohl být pojat sériový Beetle Convertible

O pohon vozu Volkswagen E-Bugster Speedster se stará elektromotor s výkonem 116 koní (85 kW), jenž vozu umožní zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,8 s. Napájen je z li-ionových akumulátorů 28,3 kWh, jež lze nabíjet jak z běžných domácích zásuvek, tak i ze speciálních rychlonabíječek citelně snižujících dobíjecí dobu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen E-Bugster Speedster

Studie má zároveň disponovat soustavou regenerace pohybové energie (KERS) známou hlavně ze speciálů Formule 1 a v porovnání se standardním Volkswagenem Beetle je o 90 mm nižší a o 30 mm delší, což jí zajišťuje citelně sportovnější vzhled. Přídi vozu dominuje nárazník s výraznými svítilnami LED pro denní svícení převzatý z detroitského E-Bugsteru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výchozí kupé Volkswagen E-Bugster z letošního autosalonu v Detroitu
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 6 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky