VW dokazuje, že se dovozy levných Passatů z USA nevyplatí

23 komentářů

bohous
27. května • 0:33

tak nam evropanum fauvé pekne s usmevem rika, ja to maji v evropě obšlápnutý. auto je sice levnější (pravda taky technicky jiné, ale pořád zatraceně levnější) ale na administrativních obstrukcích zaplatí evropan podle VW tisíce eur.
Jenže: co kdyby někdo těch pašíků přivezl třeba 100 kousků? to by byla cena úplně jinde.

Mikki
1. června • 13:39

Skvělá myšlenka dovézt jich sto, nebo hned několik set. Ale uvědomte si, že dovážíte BEZDOMOVCE. V USA je to vyrobený cizí typ auta, sice s parametry splňující jejich normy, ale právě ty jsou kamenem úrazu. Všechny náhradní díly potřebné k servisování budete nuceni vozit z USA. Vím o čem mluvím. Jednoho BEZDOMOVCE jsem měl. Jmenoval se Renault 11. Zdědil jsem ho po mamince. Tomu dovozci se vyplatilo koupit jich několik jako ojetinu v Americe, dovézt lodí do Amsterodamu, poslat autobusem řidiče aby po vlastní ose dopravili auta do Prahy (880 km), uvést auta do technického stavu odpovídající českým normám a to celé vyšlo na 80.000 Kč. Vím, řeknete si kupoval levně ojetiny.
Do první opravy to šlo. Po čase začal téct chladič - musel se vyměnit. Na francouzskou jedenáctku stál asi 6.500, na BEZDOMOVCE 21.000 - včetně DPH. Brzdové destičky přiletěly letadlem opravdu rychle - za 8.500 - myslím ty přední. Praskl mi rozvoďák - moje životní chyba - ventily přišly na 24.000. Jen proto, že na Amerického Renaulta 11 nepasoval ani chlup z evropského Renaulta.
Takže pánové, buďte rádi že vám opraví vaše autíčka kdekoli a za přijatelné české ceny.

Michal
26. května • 15:23

Rozdil v cenach je minimalni. Kazdej K**t tady nadava na EU a pritom se srovnavaji jablka s hruskama (EU cena s DPH a US cena bez dane).
Na ten Passat se v EU da bez vyjednavani sehnat sleva 16,5% a po odecteni DPH stoji 21,000 EUR.
V US nikdo zadnu slevu neda. Takze ten rozdil je sotva 2500 EUR. B-]

Petr
27. května • 9:48

Michale, timhle pristupem te vsichni budouu mit za blba. Nepis nesmysly.

Michal
27. května • 10:50

Fair enough.
Ja vidim v USA spis samy slevy na financovani, atd. ale cash slevy nic moc.Date sem nekdo link na ty US slevy, ktery jsou k dostani?

Vinni
26. května • 19:59

Tak to by mne zajímalo,jak jsi na to přišel... Např. na Passat 3,6Fsi sleva 6tis. USD,nebylo to ve výbavě,jaká byla požadována a tohle bylo ihned k odebrání.Jinak ten novej pro US trh nemá např. víceprvkovou zadní nápravu,ale obyčejnou vlečenou.To snižuje náklady na výrobu (jedna z více věcí). Dále se tam tolik nedodržuje ekologie a to opět snižuje náklady na výrobu.

Skyline
26. května • 15:36

"V US nikdo zadnou slevu neda":-D:-D:-D:-D:-DJo jo, zvlast automobilky jako VW, jejichz prodeje jsou tam doslova tristni slevu nedavaji:-DByls tam vubec nekdy?

Vladimír
26. května • 15:19

V Americe chce VW platit novým zaměstnancům 27 doláčů na hodinu -což je asi 475 kč.Nevím kolik dávají v Bratislavě ,ale v Nošovicích platí oproti tomu 4x mínˇ!:-/

homer
26. května • 12:51

jó? tak to teprve uvidíte jak ořeže náklady českej dovozce ve spolupráci s kamarádem celníkem,
a kamarádem na registru vozidel - akorát koncová cena bude skoro stejná

Laco
26. května • 14:22

Takze Audi Q7 vyrobene v Bratislave najlacnejsie 3.0FSI na slovensku 58 000 EUR , alebo ho odvezu do ameriky kde stoji 46250 dolarov = 32000EUR . Co z toho vyplyva ? Ak si chcem kupit audi Q7 vyrobene na slovensku , vyde ma to lacnejsie ak ho necham najprv odviezt do Ameriky a potom si ho tam kupim a doveziem spat do Bratislavy. Z ekonomickeho hladiska ide o obrovske plytvanie energii vynalozenej na cestovanie auta a aj tak to vyde lacnejsie.

aa
26. května • 12:44

VW nas v EU trosku okrada to je cely,
nemusi nam dokazovat ze dovoz aut z US je draha zalezitost, ale spis by meli rict proc nam tady stejne auta prodavaji v horsi vybave a jeste 2x draz nez v USA???

josephko
26. května • 7:52

Tu sa ukazuje, ako výrobcovia (a dokonca aj tí európski!) chápu Európu - ako dojnú kravu, ktorá znesie akékoľvek ceny. A je jedno, o aký druh výrobku sa jedná - značkové oblečenie, elektronika, automobily atď. Vždy ma pobavia dôvody, ktorým zdôvodňujú vyššie ceny v Európe - prísnejšie predpisy (oproti Amerike?), nutnosť viacerých prekladov (pri miliónových sériach je to mikro záležitosť), pri autách sú to zase nápravy so sofistikovanejším vedením (to zmena nápravy navýši cenu auta o 50 %?). Ale úplne ma dostane, keď nadupané auto v plnej výbave - napr. VW Golf R sa v USA predáva za polovicu európskej ceny - a to ho samozrejme ešte musia loďou doviezť najskôr na americké pobrežie a potom niekoľko tisíc kilometrov do vnútrozemia.
Buď teda má VW v Európe premrštené ceny, alebo v USA predáva pod cenu a rozdiel mu doplatí - samozrejme kto iný - európsky zákazník pri kúpe európskych modelov.
Už niekoľko rokov počuť neustále náreky automobiliek, že ceny v Európe sú už tak nízke, že sa im pomaly neoplatí predávať a že nižšie už nebudú. A čuduj sa svete, o pol roka sú vždy ešte nižšie.

Skyline
26. května • 10:37

Krome popsanych duvodu v danovem zatizeni je tu jeden jednoduchy aspekt - zakaznici. Kdyz ti dam za ojetou plecku jako je treba Fabia HTP 350k Kc, tak udelas co? Reknes mi, ze to ma cenu 80k a s pocitem feroveho frajera sbalis vosum petek a jdes, nebo si reknes "jee, to je vul", shrabnes 350k a jsi rad, zes prodal draz, nezs koupil?Protoze automobilky nejsou charita, logicky prodavaji za co nejvic. To neznamena nutne sroubovani cen do nesmyslnych vysek, ovlivnuje to celkova strategie, vyvoj apod. Nicmene ve finale ta cena, nabidnuta zakaznikovi na zaklade spousty internich omezujicich podminek je takova, jakou je zakaznik ochoten akceptovat. Pokud ti tedy pripada, ze si VW z tebe dela dojnou kravu, mas spravny pocit. Muzes se tomu branit napriklad tim, ze si jejich auta nebudes kupovat. Soucasne je ale potreba si uvedomit, ze nejvetsi dojnou kravu z tebe ma nas socialni eurostat. Jeho zisk na jednom prodanem aute vyrazne prevysuje to, co na tom vydela automobilka (v mainstreamu v podstate jakakoliv).

Rode
26. května • 8:13

jak jsem psal vyse, jen rozdil v primych danich udela cca 30% ceny.

kolemjdoucí
27. května • 17:41

To zní, jakoby bylo USA dańovým rájem. Blbost.
V USA jsou mnohem větší a hooooodně progresivní daně. Velmi vysoko příjmové skupiny tam platí až 60% daně ze svého zisku.

Jigg
26. května • 7:25

To je zase utrpení ... tohle číst.- Povinná dovozní daň? :-D ... to má být jako co? Dle výše částky je to DPH.
- 2000 Euro za mlhovky a směrovky jízdy - resp předělání na EU normu? Ale no tak
apod.Nicméně jak píše pisetel nade mnou. Než vysvětlovat proč se to nevyplatí by raději měli nabídnout auta za stejné ceny. Jsou dvě možnosti - buď v USA vyrábějí šunty nebo si v EU pěkně mastí kapsy (nebo kombinace obojího). Protože ten rozdíl v ceně je opravdu neskutečný.

Jigg
26. května • 8:07

Objektivně dlužno dodat, že se tento model nevyplatí nechat si dovézt z USA - kvůli bariérám v podobě různých poplatků a transportních nákladů. Nicméně kdo by taky dovážel low-end? Opačná situace je u luxusních a sportovních vozů, kde sice je vyšší celkové DPH a clo, ale poplatky plus doprava je stejná - takže tam se úspora z rozdílné ceny USA vs EU vyplatí mnohem více. Nicméně coby zákazníka, mne tyto rozdílné politky pro jiné kontinenty (s velmi podobnými podmínkami) a s tím související propastné cenové rozdíly za stejnou věc, uráží.

Fireman
26. května • 10:06

Máte pravdu, proto taky kalkulovali ve Volkswagenu pravděpodobně nižší (levnější) variantu auta... pochybuju že amíkům budou nabízet "jen" 140 koňovou verzi.

Petr
26. května • 7:29

Nezapomen na 1200 EUR za emise:-D:-D:-D
No, ale za Passata je moc i ta americka cena

Vana666
26. května • 7:11

Spíše by mě zajímalo jak to že stejné auto umí za mořem vyrobit o tolik levněji.
Nebo je to jen pouhé pohrdání evropským zákazníkem ?

Zelí
26. května • 8:26

Americký passat jak byl někde popsán je technicky, konstrukčně jednodušší. Na požadavky amerického provozu to stačí. Dělník je tam, jak píšou v článku taky levnější než v Emdenu, takže auto vyjde celkově levněji než v evropě. Proto se asi vyplatí postavit továrnu v USA než to mastit třeba se slovákama v Blavě.

Rode
26. května • 8:11

Pouze rozdil v danich dela cca 30% ceny mezi EU a US. Ty auta jsou tam o cca 5-10% levnejsi, nez jsou cenikove ceny v EU. Zbytek delaji jak prime dane, tak vyssi naklady. Napr. jen odvody na zamestnance jsou v EU vetsi, nez v US a to musi ta firma zaplatit.

mira
26. května • 7:28

vsechno je jen otazka nabidky a poptavky - tady je VW vniman jako dobry auto ktery ti nikdo nepomluvi a lidi jsou ochotni platit takze proc prodavat levneji a snizovat si zisk - bohuzel tu je trzni ekonomika a tady nejde o to ze drazsi je lepsi ale drazsi znamena vyssi poptavku :)

Doporučujeme

Články odjinud