VW dokazuje, že se dovozy levných Passatů z USA nevyplatí

V posledních týdnech se objevily spekulace, které donutily představitele německého koncernu Volkswagen k nevšední akci. Oč šlo?

Volkswagen postavil v USA novou továrnu. Stojí v městečku Chattanooga v Tennessee a před dvěma dny v ní byl zahájen provoz. Vyrábějí se zde Passaty, roční produkce prý dosáhne 150 000 vozů a automobily zde zhotovené budou mnohem levnější než ty, které opouštějí výrobní linky v Německu. 

Tak například ve Spojených státech vyrobený Volkswagen Passat SE se vznětovým motorem o výkonu 140 koní bude za mořem stát 25 995 dolarů (18 459 eur). Srovnatelně vybavený Passat 2.0 TDI Comfortline ze závodů Volkswagenu v Emdenu nebo Cvikově stojí v Německu 30 100 eur.

Čísla se zdají na první pohled jasná, nezpochybnitelná. Není o čem diskutovat. Dovážet Passaty z USA do Evropy bude výhodné. Jenže představitelé Volkswagenu vše důkladně prozkoumali a dokázali, že to není pravda.  

Podle jejich výpočtů by motorista, který by chtěl dovézt Passata z USA do Evropy, musel sáhnout hodně hluboko do peněženky. Poprvé by zaplatil za transport vozu do přístavu - 600 dolarů. Přeprava lodí přes Atlantik na starý kontinent by ho stála 950 dolarů a pojištění na cestu by navýšilo celkový účet o dalších 669 dolarů. 

Další poplatky by pak stály v cestě v Evropě: povinná je dovozní daň ve výši 4122 eur; dopravné, které platí příjemce, dosahuje 450 eur; dovoz vozu k zákazníkovi by přišel na 400 eur. A k tomu je třeba připočíst ještě clo ve výši 1972 eur. 

Soukromý dovozce pak v Německu stál před povinností zaplatit zhruba 1200 eur za technické testy, ty jsou v zemi vyžadovány – například měření výfukových emisí. Na 900 eur by pak vyšly další úkony týkající se zkoumání technického stavu dovezeného vozu.

2000 eur by ještě stály dodatečné náklady třeba na ukazatele směru jízdy a zadní mlhová světla. Poslední platba by směřovala agentuře TÜV, za její osvědčení by motorista zaplatil 300 eur.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků