VW dokazuje, že se dovozy levných Passatů z USA nevyplatí

VW dokazuje, že se dovozy levných Passatů z USA nevyplatí

V posledních týdnech se objevily spekulace, které donutily představitele německého koncernu Volkswagen k nevšední akci. Oč šlo?

Volkswagen postavil v USA novou továrnu. Stojí v městečku Chattanooga v Tennessee a před dvěma dny v ní byl zahájen provoz. Vyrábějí se zde Passaty, roční produkce prý dosáhne 150 000 vozů a automobily zde zhotovené budou mnohem levnější než ty, které opouštějí výrobní linky v Německu. 

Tak například ve Spojených státech vyrobený Volkswagen Passat SE se vznětovým motorem o výkonu 140 koní bude za mořem stát 25 995 dolarů (18 459 eur). Srovnatelně vybavený Passat 2.0 TDI Comfortline ze závodů Volkswagenu v Emdenu nebo Cvikově stojí v Německu 30 100 eur.

Čísla se zdají na první pohled jasná, nezpochybnitelná. Není o čem diskutovat. Dovážet Passaty z USA do Evropy bude výhodné. Jenže představitelé Volkswagenu vše důkladně prozkoumali a dokázali, že to není pravda.  

Podle jejich výpočtů by motorista, který by chtěl dovézt Passata z USA do Evropy, musel sáhnout hodně hluboko do peněženky. Poprvé by zaplatil za transport vozu do přístavu - 600 dolarů. Přeprava lodí přes Atlantik na starý kontinent by ho stála 950 dolarů a pojištění na cestu by navýšilo celkový účet o dalších 669 dolarů. 

Další poplatky by pak stály v cestě v Evropě: povinná je dovozní daň ve výši 4122 eur; dopravné, které platí příjemce, dosahuje 450 eur; dovoz vozu k zákazníkovi by přišel na 400 eur. A k tomu je třeba připočíst ještě clo ve výši 1972 eur. 

Soukromý dovozce pak v Německu stál před povinností zaplatit zhruba 1200 eur za technické testy, ty jsou v zemi vyžadovány – například měření výfukových emisí. Na 900 eur by pak vyšly další úkony týkající se zkoumání technického stavu dovezeného vozu.

2000 eur by ještě stály dodatečné náklady třeba na ukazatele směru jízdy a zadní mlhová světla. Poslední platba by směřovala agentuře TÜV, za její osvědčení by motorista zaplatil 300 eur.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

bazar

VW Passat 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 110 109 km
Cena: 273 000 Kč
VW Tiguan 2
Rok výroby: 2009
Stav: 141 320 km
Cena: 300 000 Kč
VW Passat 1,8
Rok výroby: 2001
Stav: 224 568 km
Cena: 56 000 Kč
VW Tiguan 2
Rok výroby: 2011
Stav: 41 874 km
Cena: 450 000 Kč
VW Passat 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 144 940 km
Cena: 273 000 Kč
VW Golf 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 126 539 km
Cena: 104 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků