VW dokazuje, že se dovozy levných Passatů z USA nevyplatí

VW dokazuje, že se dovozy levných Passatů z USA nevyplatí

V posledních týdnech se objevily spekulace, které donutily představitele německého koncernu Volkswagen k nevšední akci. Oč šlo?

Volkswagen postavil v USA novou továrnu. Stojí v městečku Chattanooga v Tennessee a před dvěma dny v ní byl zahájen provoz. Vyrábějí se zde Passaty, roční produkce prý dosáhne 150 000 vozů a automobily zde zhotovené budou mnohem levnější než ty, které opouštějí výrobní linky v Německu. 

Tak například ve Spojených státech vyrobený Volkswagen Passat SE se vznětovým motorem o výkonu 140 koní bude za mořem stát 25 995 dolarů (18 459 eur). Srovnatelně vybavený Passat 2.0 TDI Comfortline ze závodů Volkswagenu v Emdenu nebo Cvikově stojí v Německu 30 100 eur.

Čísla se zdají na první pohled jasná, nezpochybnitelná. Není o čem diskutovat. Dovážet Passaty z USA do Evropy bude výhodné. Jenže představitelé Volkswagenu vše důkladně prozkoumali a dokázali, že to není pravda.  

Podle jejich výpočtů by motorista, který by chtěl dovézt Passata z USA do Evropy, musel sáhnout hodně hluboko do peněženky. Poprvé by zaplatil za transport vozu do přístavu - 600 dolarů. Přeprava lodí přes Atlantik na starý kontinent by ho stála 950 dolarů a pojištění na cestu by navýšilo celkový účet o dalších 669 dolarů. 

Další poplatky by pak stály v cestě v Evropě: povinná je dovozní daň ve výši 4122 eur; dopravné, které platí příjemce, dosahuje 450 eur; dovoz vozu k zákazníkovi by přišel na 400 eur. A k tomu je třeba připočíst ještě clo ve výši 1972 eur. 

Soukromý dovozce pak v Německu stál před povinností zaplatit zhruba 1200 eur za technické testy, ty jsou v zemi vyžadovány – například měření výfukových emisí. Na 900 eur by pak vyšly další úkony týkající se zkoumání technického stavu dovezeného vozu.

2000 eur by ještě stály dodatečné náklady třeba na ukazatele směru jízdy a zadní mlhová světla. Poslední platba by směřovala agentuře TÜV, za její osvědčení by motorista zaplatil 300 eur.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků