VW Design Vision GTI: německý koncept nabídne 503 koní (aktualizováno)

Aktualizováno: Volkswagen zveřejnil další sérii fotek. Najdete ji pod článkem.

Včerejším dnem odstartovalo setkání příznivců upravených automobilů z dílny koncernu Volkswagen u Wörthersee. Škoda zde ukázala Rapid Sport a pár dalších novinek, Volkswagen se prezentuje něčím poněkud ostřejším. Koncept Design Vision GTI totiž na rozdíl od nových GTI nepoužívá dvoulitrové TSI, ale třílitrový šestiválec osazený systémem dvojitého přeplňování a samozřejmě nechybí ani přímý vstřik paliva. Výsledkem je maximální výkon 503 koní dostupný při 6500 ot./min a vrchol točivého momentu 560 Nm, které dostane řidič v rozmezí od 4000 do 6500 ot./min.

Škoda představila Rapid Sport a další sportovně laděné novinky

Škoda představila Rapid Sport a další sportovně laděné novinky

S motorem spolupracuje automatická převodovka DSG a celkem podle očekávání také pohon všech kol. Stovku zvládne tohle „super-GTI“ za 3,9 s a maximální rychlost dosahuje na 300 km/h. O patřičné zpomalení se postarají keramické brzdy s kotouči o průměru 380 mm vpředu, respektive 356 mm vzadu. Auto stojí na dvacetipalcových discích.

Volkswagen slaví milionté Scirocco. Slaví se ale pouze v Německu a Číně

Volkswagen slaví milionté Scirocco. Slaví se ale pouze v Německu a Číně

Co se rozměrů týká, je Desigin Vision GTI o patnáct milimetrů kratší než současné GTI. Na délku měří 4253 mm, vysoký je 1385 mm (což je o 57 mm méně) a na šířku měří 1870 mm. Rozšířený rozchod kol je samozřejmostí.

Bohužel Volkswagen ještě nezveřejnil živé fotky. Hned jak je někde najdeme, rádi se o ně podělíme. Tenhle koncept opravdu stojí za to.  

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků