VW Design Vision GTI: německý koncept nabídne 503 koní (aktualizováno)

Aktualizováno: Volkswagen zveřejnil další sérii fotek. Najdete ji pod článkem.

Včerejším dnem odstartovalo setkání příznivců upravených automobilů z dílny koncernu Volkswagen u Wörthersee. Škoda zde ukázala Rapid Sport a pár dalších novinek, Volkswagen se prezentuje něčím poněkud ostřejším. Koncept Design Vision GTI totiž na rozdíl od nových GTI nepoužívá dvoulitrové TSI, ale třílitrový šestiválec osazený systémem dvojitého přeplňování a samozřejmě nechybí ani přímý vstřik paliva. Výsledkem je maximální výkon 503 koní dostupný při 6500 ot./min a vrchol točivého momentu 560 Nm, které dostane řidič v rozmezí od 4000 do 6500 ot./min.

Škoda představila Rapid Sport a další sportovně laděné novinky

Škoda představila Rapid Sport a další sportovně laděné novinky

S motorem spolupracuje automatická převodovka DSG a celkem podle očekávání také pohon všech kol. Stovku zvládne tohle „super-GTI“ za 3,9 s a maximální rychlost dosahuje na 300 km/h. O patřičné zpomalení se postarají keramické brzdy s kotouči o průměru 380 mm vpředu, respektive 356 mm vzadu. Auto stojí na dvacetipalcových discích.

Volkswagen slaví milionté Scirocco. Slaví se ale pouze v Německu a Číně

Volkswagen slaví milionté Scirocco. Slaví se ale pouze v Německu a Číně

Co se rozměrů týká, je Desigin Vision GTI o patnáct milimetrů kratší než současné GTI. Na délku měří 4253 mm, vysoký je 1385 mm (což je o 57 mm méně) a na šířku měří 1870 mm. Rozšířený rozchod kol je samozřejmostí.

Bohužel Volkswagen ještě nezveřejnil živé fotky. Hned jak je někde najdeme, rádi se o ně podělíme. Tenhle koncept opravdu stojí za to.  

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků