VW dále šetří: Nové platformy bude používat pro dvě generace vozů

Modulární platformy MQB bude německý koncern využívat hned pro dvě generace automobilů. Rozhodnutí oficiálně potvrdil šéf Volkswagenu Herbert Diess.
VW dále šetří: Nové platformy bude používat pro dvě generace vozů

Skupina Volkswagen v posledních měsících hledá nové a nové způsoby, jak ušetřit finanční prostředky na řešení kauzy Dieselgate. Nejnověji informovala, že modulární platformy MQB se budou využívat pro dvě generace vozů. „V poslední době jsme pracovali na řešení nákladnosti platforem MQB a dosáhli jsme významného pokroku,“ uvedl šéf koncernu Herbert Diess v rozhovoru pro německý Boersen-Zeitung.

Volkswagen odtajnil cenu svého nejmenšího auta s tváří teréňáka

Volkswagen odtajnil cenu svého nejmenšího auta s tváří teréňáka

MQB platforma je základem pro většinu malých a středních automobilů s pohonem předních kol. V celé řadě modelů se používá velké množství stejných částí, čehož se výrobce rozhodl využít. Stejnou platformu totiž může použít pro více vozů a hned pro několik generací.

„Tato platforma má vysoký technický potenciál, takže ji můžeme použít pro další dvě generace vozů bez dalších nákladů,“ uvedl dále Diess. V roce 2014 bylo na platformě MQB postaveno dva miliony automobilů, německý výrobce by však toto číslo rád zvýšil na sedm milionů už do roku 2018. To se samozřejmě projeví na vylepšení zisku z každého prodaného auta.

Zdroje agentury Reuters navíc informují o tom, že Volkswagen musí snížit roční náklady o 3,7 miliardy eur, aby zcela pokryl kauzu Dieselgate.

Audi posouvá příchod nových modelů. Další dopad Dieselgate?  

Audi posouvá příchod nových modelů. Další dopad Dieselgate?  

Nejedná se přitom o první úsporné opatření ze strany společnosti. Nedávno jsme vás informovali o rozsáhlých omezeních ve výrobě Audi, které doprovází odchod ze šampionátu vytrvalostních závodů, včetně 24 hodin Le Mans. Po vypuknutí skandálu se kaje také Volkswagen, který se nyní mnohem více zaměřil na tvorbu elektřinou poháněných automobilů.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků