VW dále šetří: Nové platformy bude používat pro dvě generace vozů

Modulární platformy MQB bude německý koncern využívat hned pro dvě generace automobilů. Rozhodnutí oficiálně potvrdil šéf Volkswagenu Herbert Diess.
VW dále šetří: Nové platformy bude používat pro dvě generace vozů

Skupina Volkswagen v posledních měsících hledá nové a nové způsoby, jak ušetřit finanční prostředky na řešení kauzy Dieselgate. Nejnověji informovala, že modulární platformy MQB se budou využívat pro dvě generace vozů. „V poslední době jsme pracovali na řešení nákladnosti platforem MQB a dosáhli jsme významného pokroku,“ uvedl šéf koncernu Herbert Diess v rozhovoru pro německý Boersen-Zeitung.

SUV | Volkswagen | Premiéry

Volkswagen odtajnil cenu svého nejmenšího auta s tváří teréňáka

MQB platforma je základem pro většinu malých a středních automobilů s pohonem předních kol. V celé řadě modelů se používá velké množství stejných částí, čehož se výrobce rozhodl využít. Stejnou platformu totiž může použít pro více vozů a hned pro několik generací.

„Tato platforma má vysoký technický potenciál, takže ji můžeme použít pro další dvě generace vozů bez dalších nákladů,“ uvedl dále Diess. V roce 2014 bylo na platformě MQB postaveno dva miliony automobilů, německý výrobce by však toto číslo rád zvýšil na sedm milionů už do roku 2018. To se samozřejmě projeví na vylepšení zisku z každého prodaného auta.

Zdroje agentury Reuters navíc informují o tom, že Volkswagen musí snížit roční náklady o 3,7 miliardy eur, aby zcela pokryl kauzu Dieselgate.

Zajímavosti | Volkswagen | Byznys | Audi | Dieselgate

Audi posouvá příchod nových modelů. Další dopad Dieselgate?  

Nejedná se přitom o první úsporné opatření ze strany společnosti. Nedávno jsme vás informovali o rozsáhlých omezeních ve výrobě Audi, které doprovází odchod ze šampionátu vytrvalostních závodů, včetně 24 hodin Le Mans. Po vypuknutí skandálu se kaje také Volkswagen, který se nyní mnohem více zaměřil na tvorbu elektřinou poháněných automobilů.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků