VW CrossTouran: jen do lehkého terénu

Volkswagen přichystal další verzi rodinného Touranu. Větší světla výška, plastové ochrany a přední náhon.. Že by vůz do terénu?

Volkswagen to v poslední době s modely „cross” pořádně rozjel. Máme zde takto laděný Golf, Polo, Fox a nyní přichází i rodinné MPV v obdobné úpravě. A stejně jako u jiných vozů této automobilky, i zde se jedná spíše o jakýsi optický paket, než o příliš funkční terénní úpravy.

Základem všeho je podvozek zvýšený o 12 mm proti klasickým verzím. Toho bylo dosaženo jiným odpružením, které si lépe poradí s nárazy, které mohou vzniknout při jízdě po nezpevněných silnicích. Tam se také bude CrossTouran cítit nejlépe.

Vůz standardně stojí na 17" kolech s pneumatikami o rozměru 215/50 a 235/45. První jsou určeny pro základní motorizace a ty větší pro silnější.

Další změny jsou již pouze ve stylingu vozu. Ochranné prvky lze najít pod motorem, ale také na podlaze v zadní části vozu. Nejedná se ovšem o tvrdý plech, ale o plastové imitace v potřebném lakování. Ostatně plastové ochranné prvky lze najít i blatnících a prahových nástavcích. Tím se má zabránit vzniku drobných oděrků při jízdě mimo asfaltové silnice.

Volkswagen také vsadil na poměrně bohatou výbavu. V základu bude klasická bezpečnostní výbava vč. ESP, el. bohatá elektrická výbava, klimatizace a další. Součástí výbavy jsou i nové dekorace v barvě vozu, které naleznete ve výplních dveří a také jako čalounění sedaček.

Pokud tedy potřebujete vůz do lehkého terénu, např. na chatu, kde oceníte větší světlou výšku, je Touran výbornou volbou. Do těžšího terénu se však nehodí, už jen pro fakt, že postrádá jakýkoli náhon na všechna kola a vystačit si tak budete muset jen s tím předním.

Motory

O pohon se budou starat tři benzínové a tři naftové agregáty, které lze najít i v jiných modelech.

Základním benzínovým motorem bude čtyřválec 1,6 o výkonu 75 kW (102 k). S ním zrychlí Cross Touran na stovku za 13,3 s a dosáhne maximální rychlosti 176 km/h. Kombinovaná spotřeba bude činit 8,2 l na 100 km.

Další dvě benzínové jednotky vychází ze stejného základu. Půjde o motor 1,4 TSI ve dvou výkonnostních variantách. Slabší nabídne 103 kW (140 k) a silnější 125 kW (170 k). Zrychlení na stovku se silnější odehraje za 8,7 s a maximální rychlost dosáhne 208 km/h. Slabší motor si přitom vystačí s kombinovanou spotřebou 7,6 l na 100 km a silnější se 7,8 l na 100 km. Oba motory 1,4 TSI budou v nabídce s převodovkou DSG.

Naftu budou zastupovat také dva motory o třech výkonech. Základní motorizací bude čtyřválec 1,9 TDI o výkonu 77 kW (105 k), se kterým CrossTouran zrychlí na stovku za 13,8 s a dosáhne maximální rychlosti 176 km/h. Kombinovaná spotřeba se bude pohybovat okolo 6,2 l na 100 km. Tento motor půjde objednat jak ve verzi s automatem DSG, tak s manuální převodovkou.

Další pohonné jednotky vychází z motoru 2,0 TDI. První nabídne výkon 103 kW (140 k) a druhý 125 kW (170 k). Silnější dokáže zrychlit na stovku za 9,2 s a dosáhne maximální rychlosti 210 km/h. Obě verze půjde také objednat jak s manuální, tak automatickou převodovkou DSG.

Ceny modelu zatím nejsou známé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen CrossTouran
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků