VW CrossTouran: jen do lehkého terénu

Volkswagen přichystal další verzi rodinného Touranu. Větší světla výška, plastové ochrany a přední náhon.. Že by vůz do terénu?

Volkswagen to v poslední době s modely „cross” pořádně rozjel. Máme zde takto laděný Golf, Polo, Fox a nyní přichází i rodinné MPV v obdobné úpravě. A stejně jako u jiných vozů této automobilky, i zde se jedná spíše o jakýsi optický paket, než o příliš funkční terénní úpravy.

Základem všeho je podvozek zvýšený o 12 mm proti klasickým verzím. Toho bylo dosaženo jiným odpružením, které si lépe poradí s nárazy, které mohou vzniknout při jízdě po nezpevněných silnicích. Tam se také bude CrossTouran cítit nejlépe.

Vůz standardně stojí na 17" kolech s pneumatikami o rozměru 215/50 a 235/45. První jsou určeny pro základní motorizace a ty větší pro silnější.

Další změny jsou již pouze ve stylingu vozu. Ochranné prvky lze najít pod motorem, ale také na podlaze v zadní části vozu. Nejedná se ovšem o tvrdý plech, ale o plastové imitace v potřebném lakování. Ostatně plastové ochranné prvky lze najít i blatnících a prahových nástavcích. Tím se má zabránit vzniku drobných oděrků při jízdě mimo asfaltové silnice.

Volkswagen také vsadil na poměrně bohatou výbavu. V základu bude klasická bezpečnostní výbava vč. ESP, el. bohatá elektrická výbava, klimatizace a další. Součástí výbavy jsou i nové dekorace v barvě vozu, které naleznete ve výplních dveří a také jako čalounění sedaček.

Pokud tedy potřebujete vůz do lehkého terénu, např. na chatu, kde oceníte větší světlou výšku, je Touran výbornou volbou. Do těžšího terénu se však nehodí, už jen pro fakt, že postrádá jakýkoli náhon na všechna kola a vystačit si tak budete muset jen s tím předním.

Motory

O pohon se budou starat tři benzínové a tři naftové agregáty, které lze najít i v jiných modelech.

Základním benzínovým motorem bude čtyřválec 1,6 o výkonu 75 kW (102 k). S ním zrychlí Cross Touran na stovku za 13,3 s a dosáhne maximální rychlosti 176 km/h. Kombinovaná spotřeba bude činit 8,2 l na 100 km.

Další dvě benzínové jednotky vychází ze stejného základu. Půjde o motor 1,4 TSI ve dvou výkonnostních variantách. Slabší nabídne 103 kW (140 k) a silnější 125 kW (170 k). Zrychlení na stovku se silnější odehraje za 8,7 s a maximální rychlost dosáhne 208 km/h. Slabší motor si přitom vystačí s kombinovanou spotřebou 7,6 l na 100 km a silnější se 7,8 l na 100 km. Oba motory 1,4 TSI budou v nabídce s převodovkou DSG.

Naftu budou zastupovat také dva motory o třech výkonech. Základní motorizací bude čtyřválec 1,9 TDI o výkonu 77 kW (105 k), se kterým CrossTouran zrychlí na stovku za 13,8 s a dosáhne maximální rychlosti 176 km/h. Kombinovaná spotřeba se bude pohybovat okolo 6,2 l na 100 km. Tento motor půjde objednat jak ve verzi s automatem DSG, tak s manuální převodovkou.

Další pohonné jednotky vychází z motoru 2,0 TDI. První nabídne výkon 103 kW (140 k) a druhý 125 kW (170 k). Silnější dokáže zrychlit na stovku za 9,2 s a dosáhne maximální rychlosti 210 km/h. Obě verze půjde také objednat jak s manuální, tak automatickou převodovkou DSG.

Ceny modelu zatím nejsou známé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen CrossTouran

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 128 565 km
Cena: 309 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků