VW CrossTouran 2011: další facelift do party

Volkswagen představil inovované provedení dalšího vozu ze své „Cross stáje”. Je tradičně zdánlivě určen pro jízdu mimo silnice.

Volkswagen se letos činí a kromě jiných novinek přišel i s řadou faceliftovaných a „cross” verzí svých modelů. Vidět jsme tak mohli inovovaný CrossGolf, zcela nové CrossPolo a také výrazněji omlazený Touran. Jeho Cross verzi ale VW tehdy neukázal a napravil to až nyní. Prohlédnout si tak můžeme inovovaný Volkswagen CrossTouran pro modelový rok 2011.

CrossTouran 2011 se svou podstatou nezměnil a na trhu se bude snažit oslovit zákazníky, kteří mají rádi tzv. soft-roady. K faceliftované verzi Touranu jeho Cross verze přidává řadu plastových doplňků, nepatrně zvýšenou světlou výškou a celkově hrubější, „teréňácký“ vzhled. Ze světa SUV si CrossTouran vypůjčil subtilní ochranné lišty na dveřích, ale především plastové obklady spodních hran obou nárazníků, prahů a rozšířených okrajů podběhů kol.

Tip: Volkswagen CrossTouran před faceliftem jsme již testovali. Přečtěte si naše dojmy ze svezení verzí 2,0 TDI 125 kW.

Na první pohled si všimneme také střešních podélníků s matně stříbřitým povrchem a sedmnáctipalcových ráfků z lehkých slitin. Ty poněkud nezvykle nazouvají pneumatiky s rozdílnou šířkou vpředu a vzadu, přední kola jsou široká 215 a ta zadní pak 235 mm. Asi nás nepřekvapí, že i přes drsnější vzhled nebyl pro konstruktéry pohyb v terénu nijak důležitý. Kvůli tomu se CrossTouran oproti Touranu ve standardním provedení vyznačuje pouze použitím delších vinutých pružin, jež vyšují světlou výšku o 20 mm.

Uvnitř nového modelu si všimneme v pestřejších barvách vyvedeného čalounění, dekoračních prvků připomínajících svým povrchem nerezovou ocel a malého koženého paketu obepínajícího věnec volantu a madla řadicí páky a ruční brzdy. CrossTouran se zvýšenou světlostí bude na evropských trzích k dispozici se stejnými, přeplňovanými a přímovstřikovými zážehovými a vznětovými pohonnými jednotkami TDI CR a TSI v rozmezí od 105 do 170 koní (77 až 124 kW) jako standardní Touran.

Volkswagen CrossTouran se právě začíná prodávat v Německu a jeho ceník začíná hodnotou 27 700 eur, u nás bude vůz jistě k dispozici co nevidět za velmi podobnou cenu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW CrossTouran 2011

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 241 592 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 240 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 128 565 km
Cena: 309 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků