VW CrossTouran 2011: další facelift do party

Volkswagen představil inovované provedení dalšího vozu ze své „Cross stáje”. Je tradičně zdánlivě určen pro jízdu mimo silnice.

Volkswagen se letos činí a kromě jiných novinek přišel i s řadou faceliftovaných a „cross” verzí svých modelů. Vidět jsme tak mohli inovovaný CrossGolf, zcela nové CrossPolo a také výrazněji omlazený Touran. Jeho Cross verzi ale VW tehdy neukázal a napravil to až nyní. Prohlédnout si tak můžeme inovovaný Volkswagen CrossTouran pro modelový rok 2011.

CrossTouran 2011 se svou podstatou nezměnil a na trhu se bude snažit oslovit zákazníky, kteří mají rádi tzv. soft-roady. K faceliftované verzi Touranu jeho Cross verze přidává řadu plastových doplňků, nepatrně zvýšenou světlou výškou a celkově hrubější, „teréňácký“ vzhled. Ze světa SUV si CrossTouran vypůjčil subtilní ochranné lišty na dveřích, ale především plastové obklady spodních hran obou nárazníků, prahů a rozšířených okrajů podběhů kol.

Tip: Volkswagen CrossTouran před faceliftem jsme již testovali. Přečtěte si naše dojmy ze svezení verzí 2,0 TDI 125 kW.

Na první pohled si všimneme také střešních podélníků s matně stříbřitým povrchem a sedmnáctipalcových ráfků z lehkých slitin. Ty poněkud nezvykle nazouvají pneumatiky s rozdílnou šířkou vpředu a vzadu, přední kola jsou široká 215 a ta zadní pak 235 mm. Asi nás nepřekvapí, že i přes drsnější vzhled nebyl pro konstruktéry pohyb v terénu nijak důležitý. Kvůli tomu se CrossTouran oproti Touranu ve standardním provedení vyznačuje pouze použitím delších vinutých pružin, jež vyšují světlou výšku o 20 mm.

Uvnitř nového modelu si všimneme v pestřejších barvách vyvedeného čalounění, dekoračních prvků připomínajících svým povrchem nerezovou ocel a malého koženého paketu obepínajícího věnec volantu a madla řadicí páky a ruční brzdy. CrossTouran se zvýšenou světlostí bude na evropských trzích k dispozici se stejnými, přeplňovanými a přímovstřikovými zážehovými a vznětovými pohonnými jednotkami TDI CR a TSI v rozmezí od 105 do 170 koní (77 až 124 kW) jako standardní Touran.

Volkswagen CrossTouran se právě začíná prodávat v Německu a jeho ceník začíná hodnotou 27 700 eur, u nás bude vůz jistě k dispozici co nevidět za velmi podobnou cenu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW CrossTouran 2011
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 76 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků