VW CrossTouran 2011: další facelift do party

Volkswagen představil inovované provedení dalšího vozu ze své „Cross stáje”. Je tradičně zdánlivě určen pro jízdu mimo silnice.

Volkswagen se letos činí a kromě jiných novinek přišel i s řadou faceliftovaných a „cross” verzí svých modelů. Vidět jsme tak mohli inovovaný CrossGolf, zcela nové CrossPolo a také výrazněji omlazený Touran. Jeho Cross verzi ale VW tehdy neukázal a napravil to až nyní. Prohlédnout si tak můžeme inovovaný Volkswagen CrossTouran pro modelový rok 2011.

CrossTouran 2011 se svou podstatou nezměnil a na trhu se bude snažit oslovit zákazníky, kteří mají rádi tzv. soft-roady. K faceliftované verzi Touranu jeho Cross verze přidává řadu plastových doplňků, nepatrně zvýšenou světlou výškou a celkově hrubější, „teréňácký“ vzhled. Ze světa SUV si CrossTouran vypůjčil subtilní ochranné lišty na dveřích, ale především plastové obklady spodních hran obou nárazníků, prahů a rozšířených okrajů podběhů kol.

Tip: Volkswagen CrossTouran před faceliftem jsme již testovali. Přečtěte si naše dojmy ze svezení verzí 2,0 TDI 125 kW.

Na první pohled si všimneme také střešních podélníků s matně stříbřitým povrchem a sedmnáctipalcových ráfků z lehkých slitin. Ty poněkud nezvykle nazouvají pneumatiky s rozdílnou šířkou vpředu a vzadu, přední kola jsou široká 215 a ta zadní pak 235 mm. Asi nás nepřekvapí, že i přes drsnější vzhled nebyl pro konstruktéry pohyb v terénu nijak důležitý. Kvůli tomu se CrossTouran oproti Touranu ve standardním provedení vyznačuje pouze použitím delších vinutých pružin, jež vyšují světlou výšku o 20 mm.

Uvnitř nového modelu si všimneme v pestřejších barvách vyvedeného čalounění, dekoračních prvků připomínajících svým povrchem nerezovou ocel a malého koženého paketu obepínajícího věnec volantu a madla řadicí páky a ruční brzdy. CrossTouran se zvýšenou světlostí bude na evropských trzích k dispozici se stejnými, přeplňovanými a přímovstřikovými zážehovými a vznětovými pohonnými jednotkami TDI CR a TSI v rozmezí od 105 do 170 koní (77 až 124 kW) jako standardní Touran.

Volkswagen CrossTouran se právě začíná prodávat v Německu a jeho ceník začíná hodnotou 27 700 eur, u nás bude vůz jistě k dispozici co nevidět za velmi podobnou cenu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW CrossTouran 2011
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků