VW chystá novou rodinu sportovních vozů. Připravuje nás na to už od loňska

Volkswagen chce dát důvod utrácet za elektromobily také nadšencům do řízení. Prostředkem k tomuto cíli mají být nové bateriemi poháněné modely, které v portfoliu doplní stávající varianty GTI, GTD, GTE a R.

Pokud trochu sledujete dění kolem wolfsburské značky, bude pro vás výše uvedená informace tou nejméně překvapivou zprávou pod sluncem. Anebo si snad myslíte, že tanečky Volkswagenu s elektrickou sportovní plackou ID.R na Severní smyčce Nürburgringu a legendárním kopci Pikes Peak měly i jiný úkol, než ukázat, že bateriemi poháněná auta umí být i slušně rychlá?

Volkswagen I.D. R doslova rozdrtil rekord elektroaut na Nürburgringu

Volkswagen I.D. R doslova rozdrtil rekord elektroaut na Nürburgringu

Jistě, můžeme mluvit o vývoji technologií, ladění techniky, zametení dvorku nové generaci produktů elektrické mobility před jejich nástupem či testování možností pohonu, každopádně finální zpráva pro potenciální klientelu byla zřejmá – auta na elektřinu jsou rychlá. A bylo by asi docela hloupé nevyužít toto sdělení i v praxi.

Ve Volkswagenu si tuto příležitost ujít nenechají a podle britského Autocaru má elektrická sportovní budoucnost už i své jméno. Oficiálně VW tuto informaci neposkytlo, vysoce postavené zdroje nicméně redaktorům respektovaného média potvrdily, že ostré verze modelů ID ponesou označení GTX.

VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

Nová řada sportovních elektromobilů doplní dosavadní podobně koncipované tradiční benzinové modely GTI i naftové provedení GTD a v neposlední řadě rovněž novější hybridní vozy GTE. Stejně jako starší sourozenci, také Volkswageny ID GTX se budou od standardních aut odlišovat řadou vylepšení exteriéru, interiéru a počítat lze i s výkonnějšími pohonnými jednotkami ve spojení s přepracovanými podvozky. Cílem bude poskytnout majitelům sportovnější zážitky v exkluzivnějším a pochopitelně i dražším balení.

Nový Volkswagen ID.3 poprvé naživo. Důležitější auto tady už dlouho nebylo!

Nový Volkswagen ID.3 poprvé naživo. Důležitější auto tady už dlouho nebylo!

Písmeno X v názvu navíc naznačuje, že modely GTX by mohly kromě jiného disponovat také pohonem všech kol. Což také znamená použití dvou elektromotorů, z nichž jeden bude roztáčet kola přední a druhý zase kola zadní nápravy. Na přesné parametry si prozatím budeme muset počkat, pokud ale zvážíme, že současný nejsilnější Volkswagen ID.3 má 204 koní, pak by ID.3 GTX mohl atakovat hranici 240 nebo 250 koní.

Jestli s vyššími výkony půjdou ruku v ruce i zvýšená kapacita akumulátorů (u ID. 3 maximálně 77 kWh), můžeme prozatím jen hádat. Nicméně kromě druhého elektromotoru a řídicí elektroniky by to znamenalo další nežádoucí zvýšení hmotnosti.

VW I.D. Roomzz je dalším konceptem elektrického SUV. Do výroby půjde v roce 2021

VW I.D. Roomzz je dalším konceptem elektrického SUV. Do výroby půjde v roce 2021

Jedinou rozumnou cestou se tak jeví zvýšení energetické hustoty baterek. Zbývá ještě říci, kdy VW první GTX vypustí, tady však můžeme nabídnout jen čistou spekulaci. Může to být klidně už v příštím roce, také ale Volkswagen může počkat na uvedení modelu ID.5 v roce 2021, aby mohl představit hned dvě elektrické varianty najednou. Necháme se překvapit.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

včera | Vladimír Kadera | 39 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků