VW chystá novou rodinu sportovních vozů. Připravuje nás na to už od loňska

Volkswagen chce dát důvod utrácet za elektromobily také nadšencům do řízení. Prostředkem k tomuto cíli mají být nové bateriemi poháněné modely, které v portfoliu doplní stávající varianty GTI, GTD, GTE a R.

Pokud trochu sledujete dění kolem wolfsburské značky, bude pro vás výše uvedená informace tou nejméně překvapivou zprávou pod sluncem. Anebo si snad myslíte, že tanečky Volkswagenu s elektrickou sportovní plackou ID.R na Severní smyčce Nürburgringu a legendárním kopci Pikes Peak měly i jiný úkol, než ukázat, že bateriemi poháněná auta umí být i slušně rychlá?

Volkswagen I.D. R doslova rozdrtil rekord elektroaut na Nürburgringu

Volkswagen I.D. R doslova rozdrtil rekord elektroaut na Nürburgringu

Jistě, můžeme mluvit o vývoji technologií, ladění techniky, zametení dvorku nové generaci produktů elektrické mobility před jejich nástupem či testování možností pohonu, každopádně finální zpráva pro potenciální klientelu byla zřejmá – auta na elektřinu jsou rychlá. A bylo by asi docela hloupé nevyužít toto sdělení i v praxi.

Ve Volkswagenu si tuto příležitost ujít nenechají a podle britského Autocaru má elektrická sportovní budoucnost už i své jméno. Oficiálně VW tuto informaci neposkytlo, vysoce postavené zdroje nicméně redaktorům respektovaného média potvrdily, že ostré verze modelů ID ponesou označení GTX.

VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

Nová řada sportovních elektromobilů doplní dosavadní podobně koncipované tradiční benzinové modely GTI i naftové provedení GTD a v neposlední řadě rovněž novější hybridní vozy GTE. Stejně jako starší sourozenci, také Volkswageny ID GTX se budou od standardních aut odlišovat řadou vylepšení exteriéru, interiéru a počítat lze i s výkonnějšími pohonnými jednotkami ve spojení s přepracovanými podvozky. Cílem bude poskytnout majitelům sportovnější zážitky v exkluzivnějším a pochopitelně i dražším balení.

Nový Volkswagen ID.3 poprvé naživo. Důležitější auto tady už dlouho nebylo!

Nový Volkswagen ID.3 poprvé naživo. Důležitější auto tady už dlouho nebylo!

Písmeno X v názvu navíc naznačuje, že modely GTX by mohly kromě jiného disponovat také pohonem všech kol. Což také znamená použití dvou elektromotorů, z nichž jeden bude roztáčet kola přední a druhý zase kola zadní nápravy. Na přesné parametry si prozatím budeme muset počkat, pokud ale zvážíme, že současný nejsilnější Volkswagen ID.3 má 204 koní, pak by ID.3 GTX mohl atakovat hranici 240 nebo 250 koní.

Jestli s vyššími výkony půjdou ruku v ruce i zvýšená kapacita akumulátorů (u ID. 3 maximálně 77 kWh), můžeme prozatím jen hádat. Nicméně kromě druhého elektromotoru a řídicí elektroniky by to znamenalo další nežádoucí zvýšení hmotnosti.

VW I.D. Roomzz je dalším konceptem elektrického SUV. Do výroby půjde v roce 2021

VW I.D. Roomzz je dalším konceptem elektrického SUV. Do výroby půjde v roce 2021

Jedinou rozumnou cestou se tak jeví zvýšení energetické hustoty baterek. Zbývá ještě říci, kdy VW první GTX vypustí, tady však můžeme nabídnout jen čistou spekulaci. Může to být klidně už v příštím roce, také ale Volkswagen může počkat na uvedení modelu ID.5 v roce 2021, aby mohl představit hned dvě elektrické varianty najednou. Necháme se překvapit.

Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 13 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků