VW chystá desetistupňový automat coby nástupce šestistupňového DSG

36 komentářů

Arnold
13. května • 12:44

..a nebylo by nakonec rozumnější jít cestou multitronicu? v audinách funguje fantasticky a komfortem podle mě překonává DSGéčko.

KptBobr
13. května • 19:53

Chachacha, opět jsou tady, chytrolíni, kteří vůbec netuší, která bije :-D Odkud asi DSG přišla ty magore ? To už opravdu nejde nereagovat, čím jezdíš, asi trabošem, co ? A jen opakuješ jak pavián, co kde někdo nacancá... OMG...

Honziss
13. května • 23:01

2 kptbobr: to se ptas me?

Honziss
13. května • 19:15

Vetsina automatu komfortem prekonava DSG :)

KptBobr
12. května • 11:16

Jako obvykle zde se k tématu vyjadřuje halda neznalců, laiku a rádobychytráků (velmi slušně a korektně řečeno), kteří nikdy na DSG nedosahnou (a nevideli ji ani z jedoucího rychliku), ale pasuji se na superodborníky na 2spojkove automaty. Mam již 3 auto s DSG, nyní 7kvalt (1.8TSi), se žádným předtím jsem NIKDY neměl sebemenší problém, první auto s tím jezdi již cca 400 kkm, bez potíži (!)
Koncern je s dualshifty ve světě nejdál, dávno před Fordem a dalšími je dával např.. již i do Octavie 2 první generace, proto jistě dobře vědí, zda-li má 10kvalt smysl či nemá (na rozdíl od místních superexpertů na všechno).
Doporučuji si přečíst fóra jednotlivých značek, jak jsou/nejsou lide s DSG spokojeni - zdejší vševědoucí přihlouplíci budou jistě překvapeni...
:-D

Rudolf Diesel
12. května • 17:33

Bude to hodně podobné jako u jízdních kol. Víte jaký je zásadní rozdíl mezi 7 až 8 kolečkem a 9 až 10 kolečkem? Druhá možnost má o desítky procent dražší řetěz+samotné xkolečko a zároveň 3x nižší životnost řetězu a asi 2x nižší životnost xkolečka. To se pak vyplatí si připlatit za lepší kolo:-P.

Tom
12. května • 21:23

Tak nahodou si myslim ze u kol jsou systemy 2x10 nebo dokonce 1x11
lepsi, jednodussi a komfortnejsi nez treba 3x7, 8, nebo 9
A diky blbuvzdornosti ( nekrizeni retezu) to s zivitnosti urcite nebude horsi... Pri dobre udrzbe.
A az se to rozsiri do nizsich rad tak i cena pujde dolu.

Zelí
13. května • 16:13

Toto může napsat jenom ten, kdo kolům nerozumí. Na převody 1x10 dojela kariéra mistra Kulhavého. Pokud se nevrátí k 2x10, jak měl dříve a jak mají konkurenti, tak bude jezdit mezi 3-10 flekem.

Honziss
14. května • 13:05

2 zeli: pletes se, kulhavy pretrhnul retez na 1x11 a tam je retez jinej, uzsi kvuli kazete. Sam jezdim 1x10 uz pul roku a naprosto v pohode.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
16. května • 8:36

Když kola začínala měla převod 1x1 a taky to šlo. Jeli s tím i trasu tdf.

Tom
13. května • 19:29

Je faktze zvolit u jednoho prevodniku idealni pocet zubu vuci kazete asi neni jednoduchy.
Sam jezdim 2x10 ale maly prevodnik temer nepouziju vyjma nejakeho extremu ( coz na rychlych XC zavodech nebo maratonech 50+ temer neni)
Proto me celkem laka jeden prevodnik. Tri prevodniky budou zachvilku pouze u nejnizsich rad komponentu.
Ok ke krizeni dochazi, ale ne k prasackemu razeni "krizem". Ze musi byt skabsi retez je pravda, ake tech 1500km nezavodniho jezdeni da taky.
Ale ok kolum nerozumim...Epic S-Works zdar

Rudolf Diesel
13. května • 15:51

Bude to horší, protože tam křížení je samozřejmě také, ale zároveň to musí oddřít užší řetěz, který vydrží méně. Ideál je 2x8 nebo dokonce 1x8, když člověk nemá chromé nohy a nejezdí v Alpách.

KptBobr
12. května • 13:28

Zajímalo by mě, v čem nesouhlasí ten, co dal minus ? Připadá mě naprosto hloupé, když nedokáže svůj nesouhlas nijak zdůvodnit :-/
Pravděpodobně některá z těch potrefených hus...:-D

Honziss
12. května • 8:48

Mam v aute uz 2 roky/100tkm 8°stupnovy automat ve spojeni s 2l dieslem a za zpatky do manualni prevodovky bych uz nikdy nesel. Proste to funguje. A myslim, ze pro vic stupnu rozhodne duvod je, protoze i moje prevodovka by mohla mit mezi nekterymi rychlostmi (5-6-7) rozestupy mensi + kratsi jednicku.

Jozef Kostelansky
11. května • 22:22

10 stupňov môže byť ešte zaujímavých. Ďalej to už asi nepôjde. Ja mám v aute šesťstupňový manuál a minimálne jedna-dve rýchlosti by sa mi ešte zišli. Hlavne na diaľnici - na zníženie otáčok.
Na jazdu po meste 50-kou postačí predpokladám tak ako teraz 4-ka. U viacerých áut je to teraz na hrane. 3-ka točí príliš vysoké otáčky, 4-ka zase nízke. Takže tá 4-ka by mohla byť dokonale vyladená pre jazdu v meste. Plus nejaká rýchlosť pre 70-ku, 80-ku, 90-ku, 100-ku (rýchlosť mimo obce v Nemecku), 130-ku a 160-ku.
Mám dojem, že súčasní výrobcovia áut zatiaľ moc neuvažujú nad tým, akými rýchlosťami (50, 70, 90 a pod.) vodiči najčastejšie jazdia. Viem si predstaviť, že práve tá 10-stupňová prevodovka bude optimalizovaná pre rýchlosti, akými vodiči najčastejšie jazdia...
Len som zvedavý, či tie sa budú riadiť rýchlosťami podľa ručičky na tachometri alebo podľa GPS. Na mojej mazde tachometrových 125 je podľa GPS 117-118 a tachometrových 140 je 131-132 podľa GPS. Takže by tu mohol vzniknúť menší problém...

tito
11. května • 22:27

Nebude optimalizovaná pro řidiče ale pro homologační testy. Řidič auta, které má díky dobře udělanému přeplňování zátah motoru od 1500 do 5000 otáček u D a od 1500 do 6000otáček u B, víc než 6 kvaltů nepotřebuje.

Kankunen
12. května • 6:45

To je mýlka. Měl jsem šestikvalt a ten měl odstupy tak akorát, jenže nový šestikvalt má už 5ku delší než předchozí 6ka a tím jsou skoky zbytečně velké. Znamená to, že motor musí být vytočen na další přeřazení více než by se mi při pohodové jízdě líbilo.

vinco
11. května • 21:55

hehe, koncern zase objavil ameriku ... konkurencia na tom pracuje uz nejaky cas ...
takze o koncernovu spolahlivost par masacneho vyvoja a testovania na zakaznikoch sa neobavam :-D:-D:-D
http://zavolantom.autovia.sk/2012/01/25/hyundai-potvrd... ...
http://automoto.cas.sk/clanok/190809/gm-a-ford-s... ...

Marek V
12. května • 11:16

TRAPNY pokus o flame...sadni do svojho Fordu Ecobuzna a padaj ;-)

jirka
11. května • 14:37

já mám starý zlatý japonský hdmi čtyřstupnový generálka pade tis. Tady ten desetistupnovej až se během pěti let bude cpát i do citigo tak pak oprava bude stejně vysoká jak to vozidlo takže po dvoustech tis to bude bud v ačkách v essách nebo na vrakovišti.

Toper
11. května • 20:26

Je spousta firem, které se začaly specializovat na opravy automatů, čím víc jich na cestách přibývá, tím perspektivnější je to pro některé kšeft.
A nabízejí opravy za velmi zajímavé ceny. Max pár desítek tisíc za komplet vynovenou dvojspojku.

tito
11. května • 22:23

Pokud ojedeš dvouspojku za 300tkm a za desítku ti lamely vymění, je to výborná nabídka. Většina manuálů má v té době spojku taky v háji a stojí to plusminus stejně. A pokud je za volantem pako, tak ta spojka už je čtvrtá.

Antiautomat
12. května • 14:18

Na starom aute nalietanych 3oo.ooo a spojka povodna, inak povedane usetrenych 5o.ooo pri kupe. Samozrejme su jedinci, ktori su schopni odrovnat spojku/prevodovku skor ako tie nasjpolahlivejsie k.rvitka (rozumej dozivotna napln a elektronika). S takymi jedincami uz nenarobite nic (ostatne spravne radenie by malo akosi patrit k zakladnym zrucnostiam pri aspiracii na vodicak). Ono manual ma vyhodu a tou je jednoduchost, zalezi to proste len na Vas (pokial sa nejedna o vyrobnu chybu) . Ked si to uz niekto doj.be potom je to len a len jeho chyba.

revan_21
12. května • 21:17

300k a puvodní spojka? Noa? Kolikrat se mění spojka na manualu při 150k...
DSG je prostě normální slušná automatická převodovka... Nic vic, nic mín

emanuel
11. května • 13:50

To zas dela VW jen aby se zviditelnil? Jestli na tom budou kvalitou stejne jako stare DSG. Tak GOOD LUCKY

revan_21
11. května • 14:07

Co to placáš?

jirka
11. května • 19:00

A ty si myslis ze automaticke prevodovky jsou na vecne casy a nikdy jinak?

revan_21
11. května • 21:09

A ty si myslis že klasická převodovka oproti automatu na věčné časy jsou?

jirka
12. května • 17:35

To urcite ne ale klasicky fofr klacek vydrzi v dobrych rukou dlouho. Ja rad stary automat hdmi

tito
11. května • 22:06

Realita ukazuje, až na výjimky, netýkající se DSG, že životnost a spolehlivost automatů značně přesahuje totéž u manuálů. Mimo jiné eliminací vlivu kopyta mezi pedály, sedadlem a volantem. S planetovými automaty servisy žádný kšeft nemají a s dvouspojkami kromě úplně prapůvodních pionýrských sérií s ještě gelovými náplněmi spojek taky ne. Ale zato vždy se najde trouba, který tvrdí opak, protože potřebuje světu sdělit svůj ničím nepodložený názor.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
revan_21
12. května • 13:10

A určitě bude mít nějakej přesvědčivej dukaz... Kterým se bude snažit vyvrátit to, co jsi napsal.

Antiautomat
12. května • 14:00

Hm tak bud je to myslene ako ironia alebo som to nejak zle pochopil.
Zaujimavy a mysteriozny fakt ze existuje cele hafo firiem, ktore sa specializuju prave na vysypane automaty (urcite nemaju kseft a robia to ciste len z bratskej lasky). Dalej, pri kupe jazdenky s automatom (150.000+) je pomaly kazdy druhy zrely na repas. Preco je prave ten automat dovodom na to aby si clovek pri takej kupe daval setsakra pozor, je takisto zahada nad zahady ale urcite prave ten automat je najspolahlivejsim clankom v aute (idealne s tzv.dozivotnou naplnou co je dalsi marketingovy doslova zlocin).
Argumentovat nejakym kopytom znamena len miesat sem ludsky faktor co uz je ina tema. Pokazit automat sa da takisto ako pokazit manual, ked ma niekto obidve ruky lave a v hlave nasr.ne, to uz tazko ovplyvnime (ak ked ta blbuvzdornost pri automate je lepsie osetrena). Kazdopadne ked to ma niekto spravne v ruke, stale vitazi jednoduchost. Pri autach typu velke SUV (velke krutiace momenty) je automat samozrejma volba (ze je to jazdne nezazivne a ze sa to vysype po 150.000 uz nevadi, blbec co to kupi sa najde), ale mam za to ze pokial neexistuje nejaky vazny dovod (trebars obe ruky lave alebo naozaj telesna indispozicia), vyhadzovat peniaze za automat v aute 'normalnych' dimenzii je len sposob ako si zarobit na zbytocne problemy.

Kasprik
11. května • 13:43

To budou mít v servisech radost.

John
11. května • 12:52

Tato honba za poctom stupnov u prevodoviek uz opat prerasta vyrobcom cez hlavu.
Zbytocne zlozite a v konecnom dosledku to zakaznik nemusi akceptovat.B-]

R
11. května • 12:38

10, 11, 12,...variator...:-D

tito
11. května • 22:02

Ale kdepak, žádný variátor není bez prokluzu a tedy zbytečných ztrát.
8 a vícestupňové převodovky u turbomotorů jsou (kromě papírových desetigramů CO2) naprosto zbytečné. Jenže o ty gramy CO2 díky slabomyslným úředníkům a poslancům jde.

Doporučujeme

Články odjinud