VW chystá další SUV kupé. Premiéru Tayronu X ale možná zmaří koronavirus

Vlna méně praktických SUV se splývavou zádí je stále populární rovněž v Číně. Není tedy divu, že VW má pro tamní trh další novinku v tomto stylu.

Čína je možná v trendu SUV-kupé ještě hladovější než Evropa. Kromě takto řešených modelů od místních značek Bisu, WEY, Geely, Lynk & Co, Borgwardu nebo Dongfengu se o místo na trhu pere samozřejmě Škoda se svým Kodiaqem GT a Volkswagen s Teramontem X. Od VW však nyní přichází další kousek se splývavou zádí.

Nový VW Tiguan přijde o nejlepší naftový motor. První fotka už unikla na veřejnost

Nový VW Tiguan přijde o nejlepší naftový motor. První fotka už unikla na veřejnost

Menšího kufru a seříznuté linie střechy se tak zanedlouho dočká i pro Čínu vyhrazené SUV Tayron. „Kupé“ verze bude pokračovat s dodatkem X za svým jménem a první fotky hotového vozu se již dostaly na internet, ačkoliv VW ve spolupráci s místní továrnou FAW plánují uvedení modelu do prodeje až na konci letoška.

Tayron X vychází z dřívějšího konceptu s jednoduchým označením SUV Coupé. Velikostně je novinka o pár milimetrů větší než standardní VW Tiguan. Se známou MQB platformou budou nabízeny i klasické přeplňované dvoulitrové čtyřválce TSI – přesněji ve dvojici naladění 180 koní (132 kW) a 220 koní (162 kW) stejně jako u standardního Tayronu. Základem bude sedmistupňový automat, volitelně pak k dispozici pohon všech kol.

Koronavirus vs. Formule 1. Velká cena Číny může být riskantní, tvrdí expert

Koronavirus vs. Formule 1. Velká cena Číny může být riskantní, tvrdí expert

VW dle všeho plánoval uvést Tayron X na dubnovém autosalonu v Pekingu, nicméně s krizovou situací ohledně koronaviru se očekává zrušení výstavy. Automobilka tak bude muset najít jiný způsob, jak kolem nového SUV zdvihnout na čínském trhu vlnu zájmu, nebo jeho uvedení odložit na později.

S ofenzivou na poli SUV se zde VW jen tak nezastaví. Čína je pro Volkswagen místem, kde značka pravidelně udá více jak polovinu své produkce a jen v kategorii SUV zde ročně prodá přes dva miliony vozů.

Galerie doplněna o koncept VW SUV Coupé.

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků