VW chce využít 3D tisk pro masovou výrobu. Tisknout může rovnou na lince

Technologii 3D tisku již plánuje do sériové produkce zahrnout také Volkswagen. Otevírá proto zbrusu nové oddělení v továrně ve Wolfsburgu.

Výrobu dílů pomocí 3D tisku již provádí řada automobilek, ale dosud se tato technologie zaměřovala spíše na specifické a malosériové části. Z nedávné doby lze zmínit třeba Koenigsegg, Porsche nebo nedávné zprávy od Fordu, který rovněž plánuje 3D tiskem produkovat díly na nový Shelby Mustang GT500.

Tuto technologii výroby již Volkswagen použil i při stavbě rekordního Pikes Peak speciálu I.D. R, teď ovšem plánuje její mnohem rozsáhlejší využití. Do 2 až 3 let chce totiž standardně 3D tisk používat k masové produkci řady dílů pro své normální, obyčejné modely v nabídce. Lze si ovšem představit, že na této úrovni bude do budoucna mnoho dalších automobilek.

Nový Volkswagen Golf spatřen bez maskování. Je tohle ostré GTI?

Nový Volkswagen Golf spatřen bez maskování. Je tohle ostré GTI?

Každopádně, s vyhlídkou tohoto plánu nyní Volkswagen otevřel ve své hlavní továrně ve Wolfsburgu zbrusu nové oddělení, které má využívat „nejvyspělejší generaci 3D tiskáren“ vytvořenou ve spolupráci se známou americkou společností Hewlett-Packard (HP).

„V budoucnosti můžeme být nakonec schopni používat 3D tiskárny přímo na výrobní lince pro produkční vozidla,“ okomentoval představu Volkswagenu Andreas Tostmann, člen představenstva produkčního oddělení VW.

Automobilka chce tedy tímto způsobem vyrábět plastové a kovové součástky nejen jako náhradní díly, ale hlavně pro okamžitou instalaci při sestavování vozidel. Jak bylo však řečeno, celou strategii a nejlepší zužitkování 3D tisku bude teprve vyhodnocovat vybraný tým projektantů a vývojářů.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků