VW chce titul nejsilnějšího dvoulitru na trhu. Golf R 400 půjde do výroby

Možnosti současné generace Volkswagenu Golf údajně nekončí u verze R. Kam až lze s tímto hatchbackem zajít, to automobilka chtěla ukázat na autosalonu v Pekingu pomocí konceptu Golf R 400. Jak název napovídá, pod kapotou je motor o výkonu 400 koní, nechybí pohon všech kol a dost zajímavá dynamika. Navíc se objevily zprávy o tom, že Volkswagen tohle auto opravdu pošle do výroby.

Volkswagen v Pekingu představí také Golf R 400 a čtyřdveřové kupé

Volkswagen v Pekingu představí také Golf R 400 a čtyřdveřové kupé

Golf R 400 používá dvoulitrový čtyřválec, který dosahuje na maximální výkon 400 koní při 7200 ot./min. V rozmezí od 2400 do 6000 ot./min je k dispozici točivý moment 450 Nm. V kombinaci s relativně nízkou hmotností (1420 kg) a pohonem 4Motion zvládne tento vůz stovku za 3,9 s, přičemž maximálně se rozjede na 280 km/h, což je hranice daná omezovačem.

Na rozdíl od Golfu R je koncept nižší o 20 mm, stejnou hodnotu pak nabrala na každé straně šířka. Vůz stojí na devatenáctipalcových kolech. O patřičnou stabilitu jízdy se postará řada asistentů v čele se systémy EDS a XDS.

Test Volkswagen Golf 2.0 TDI 4MOTION: Něco za něco

Test Volkswagen Golf 2.0 TDI 4MOTION: Něco za něco

Se zajímavou zprávou související s tématem Golfu R 400 pak přišel britský Car and Driver. Podle něj totiž nezůstane pouze u konceptu, ale v plánu je sériová výroba. Řekl to údajně šéf vývoje Heinz-Jakob Neusser. Pokud se tak stane, získá Volkswagen pro sebe titul nejvýkonnějšího sériově vyráběného dvoulitru na trhu. Ten aktuálně drží Mercedes, přičemž výkon jeho motoru dosahuje na 360 koní.  

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků