VW chce titul nejsilnějšího dvoulitru na trhu. Golf R 400 půjde do výroby

Možnosti současné generace Volkswagenu Golf údajně nekončí u verze R. Kam až lze s tímto hatchbackem zajít, to automobilka chtěla ukázat na autosalonu v Pekingu pomocí konceptu Golf R 400. Jak název napovídá, pod kapotou je motor o výkonu 400 koní, nechybí pohon všech kol a dost zajímavá dynamika. Navíc se objevily zprávy o tom, že Volkswagen tohle auto opravdu pošle do výroby.

Volkswagen v Pekingu představí také Golf R 400 a čtyřdveřové kupé

Volkswagen v Pekingu představí také Golf R 400 a čtyřdveřové kupé

Golf R 400 používá dvoulitrový čtyřválec, který dosahuje na maximální výkon 400 koní při 7200 ot./min. V rozmezí od 2400 do 6000 ot./min je k dispozici točivý moment 450 Nm. V kombinaci s relativně nízkou hmotností (1420 kg) a pohonem 4Motion zvládne tento vůz stovku za 3,9 s, přičemž maximálně se rozjede na 280 km/h, což je hranice daná omezovačem.

Na rozdíl od Golfu R je koncept nižší o 20 mm, stejnou hodnotu pak nabrala na každé straně šířka. Vůz stojí na devatenáctipalcových kolech. O patřičnou stabilitu jízdy se postará řada asistentů v čele se systémy EDS a XDS.

Test Volkswagen Golf 2.0 TDI 4MOTION: Něco za něco

Test Volkswagen Golf 2.0 TDI 4MOTION: Něco za něco

Se zajímavou zprávou související s tématem Golfu R 400 pak přišel britský Car and Driver. Podle něj totiž nezůstane pouze u konceptu, ale v plánu je sériová výroba. Řekl to údajně šéf vývoje Heinz-Jakob Neusser. Pokud se tak stane, získá Volkswagen pro sebe titul nejvýkonnějšího sériově vyráběného dvoulitru na trhu. Ten aktuálně drží Mercedes, přičemž výkon jeho motoru dosahuje na 360 koní.  

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků