TEST VW Caddy Maxi California 2.0 TDI: Boží chatka na kolech za super peníze

Základními lidskými potřebami je mít kde se vyspat, zůstat v teple a najíst se. S Californií to jde snadno a každý den jinde.
Radosti
Kvalitní a funkční kempovací výbava
Nízká spotřeba
Praktický vnitřek
Starosti
Dotykové ovládání důležitých funkcí
Občasné dunění v interiéru
Pomalu startující infotainment
8  /10

Boom karavaningu a spaní v autech pokračuje, i když jsou dnes možnosti cestování a ubytování lepší než v relativně nedávné době. Podle Asociace kempování a karavaningu je dokonce nedostatek Stellplaztů a obce by měly tento trend podpořit a podchytit.

Možností je i tak dost, kromě klasických kempů nebo táboření na divoko zde máme třeba služby typu bezkempu.cz, které jsme vyzkoušeli v rámci testu obytného Mercedesu Marco Polo. Mít obytné auto je prostě dobrý nápad, zvlášť když si srovnáte jeho cenu a flexibilitu například s koupí chatky, za kterou v současné době utratíte ranec. A když můžete svůj domek na kolech bez větších omezení využívat každý den? Tím lépe.

Pohodlí především

Pojďme se bez zbytečných odkladů podívat, čím se Caddy California liší od klasického Caddyho. Kempovací speciál můžete dostat s krátkým i dlouhým rozvorem (2755 mm vs. 2970 mm), asi je jasné, která varianta je lepší. Vůz s délkou 4853 mm je samozřejmě o pořádný kus praktičtější. Nad úpravami se někdo skutečně zamyslel, protože zde nechybí vůbec nic. K autu dostanete třeba větrací mřížky se sítí proti hmyzu, objemné a robustně působící kapsy za zadních bočních oknech, šikovné zásuvky pod předními sedadly, LED osvětlení vnitřku se stmíváním, zatemnění všech oken, skládací stolek plus dvě židle a pochopitelně rozkládací lůžko s délkou necelých dvou metrů a šířkou 1070 mm. Na něj se dva dospělí vejdou bez většího problému, dle velikosti se mezi ně dá vetknout i menší děcko.

Postel je tvořena třemi segmenty, které se skládají na sebe kloubovým mechanismem – ve složeném stavu jsou až za zadní řadou sedadel, takže pasažéry nijak neomezují. Rozložit lůžko zvládne klidně jeden člověk, moduly jsou lehké a nejde o žádné složité origami. Matrace je odpružená a neuvěřitelně pohodlná, sladké sny jsou v základní výbavě. A hodí se i při převozu dlouhých věcí, když třeba kupujete nové dveře, nacpete je sem velmi snadno (ověřeno na vlastní kůži).

Nažhavte plotnu, připravte hrnce

Už to by stačilo pro zcela pohodlné cestování, ale máme zde i příplatkovou výbavu – kuchyňský modul za příjemných 36.783 Kč. Ten se skládá z elegantní krabice v kufru, z níž vysouváte jednoplotýnkový plynový vařič. Ve vysunutém stavu se zajistí, takže při vaření ve svahu nezajíždí zpět do bedny v kufru – odjištění a opětovné zasunutí probíhá skrze pojistky po stranách s táhly. Když máte modul vysunutý, stačí vyklopit kovový kryt, pustit plyn z bomby v přední části kuchyňské „bedny“ a hned můžete čarovat s hrnci a pánvičkami. Ty lze převážet ve spodní části gastromodulu, kde najdete objemnou schránku a příborník.

Stejně jako v případě lůžka je kvalita špičková. Nikde nic nedrhne, neskřípe, s ničím se nervete a nebojujete. Tohle prostě není nějaký bastl, což je znát i při jízdě, kdy neslyšíte žádné rachocení a skřípání. Nevýhodou kuchyňského modulu je, že zabere zhruba polovinu zavazadlového prostoru, takže pokud nebalíte na lehko, vyplatí se přikoupit i rakev na střechu. California má mimochodem v základní výbavě podélné střešní nosníky.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Diskuze (17) Další článek: Škoda 200 RS se vrátila v nové podobě. Její tvary vytvořil designér Octavie WRC

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,