VW by mohl pokořit i rekord v Goodwoodu. Pokusí se i Porsche?

Po rekordní jízdě na Pikes Peak přiveze Volkswagen ukázat svůj elektrický speciál I.D. R také na Festival rychlosti v Goodwoodu. Pochopitelně se tak objevují spekulace, že při této události se VW pokusí vytvořit rekordní čas i na místní vrchařské trati.

Festival rychlosti v Goodwoodu je každoročně jednou největších a nejočekávanějších motoristických akcí, na které si každý fanoušek do aut najde to své. Na slavnosti tak samozřejmě nesmí chybět ani Volkswagen, vrcholem jehož prezentace bude rekordní elektromobil I.D. R, který před pár týdny zajel nový absolutní rekord na americkém vrchu Pikes Peak (7:57,148).

Po oznámení účasti speciálu I.D. R na festivalu se přirozeně rozjely diskuze, zda německá automobilka neplánuje stanovit nový rekord i na zdejší krátké, ale pro Goodwood o to významnější vrchařské trati. I v rámci přehlídkových jízd se totiž vozům nadále měří čas.

VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

Často jde tedy o velmi rychlou přehlídku. V kategorii čistě elektrických vozů tak dosud figuruje nejrychlejší čas 47,34 sekundy, který v roce 2013 zajel pilot Jonny Cocker v prototypu Lola-Drayson B12 69/EV. Tato placka používala čtveřici elektromotorů o celkovém výkonu 639 kW (869 koní), disponovala hmotností okolo 1085 kg a dokázala zrychlit z 0 na 100 km/h za 3 vteřiny.

Volkswagen I.D. R má proti konkurentovi sice nižší výkon „jen“ 500 kW (680 koní), ale s obdobnou hmotností 1100 kg zase využívají ještě radikálnější aerodynamickou karoserii, nehledě na mnohem pokročilejší a schopnější elektroniku posílající onu sílu na všechna kola. I.D. R se pyšní zrychlením na stovku za pouhých 2,2 vteřiny.

Volkswagen Golf R nedávno posílil. Nyní o 10 koní zase přijde

Volkswagen Golf R nedávno posílil. Nyní o 10 koní zase přijde

Německá značka mimochodem ve své zprávě o prezentaci vozu v Goodwoodu žádné plány rekordní jízdy nezmiňuje. Na druhou stranu ale trochu podezřele vyzdvihuje absolutní rekord tratě s časem 41,6 sekundy, který drží od roku 1999 Nick Heidfeld v monopostu F1 stáje McLaren-Mercedes. Že by Volkswagen pokukoval zrovna po tomto rekordu? Kdo ví…

Pokus by ovšem mohl nakonec překazit další speciál, a to navíc přímo z rodiny koncernu VW. Na Festival rychlosti totiž doveze svůj pravidly nesvázaný prototyp také Porsche. Dosud ale není jasné, zda se 919 Hybrid Evo, nový absolutní rekordman Severní smyčky Nürburgringu, rovněž pokusí na trati Goodwoodu zajet nejrychlejší čas.

Absolutní rekord Ringu padl. Porsche 919 Hybrid Evo ho dalo za 5:19,55!

Absolutní rekord Ringu padl. Porsche 919 Hybrid Evo ho dalo za 5:19,55!

S ještě vyšším výkonem 865 kW (1176 koní) a ještě nižší hmotností 849 kg bychom ale sázeli právě na Porsche. Doufejme tedy, že na měřené jízdy obou vozů opravdu dojde. Určitě to bude skvělá podívaná.

Přenos z výročního 25. Festivalu rychlosti v Goodwoodu bude opět zdarma streamován na YouTube kanálu Goodwood Road & Racing. Slavnosti začínají už ve čtvrtek 12. července a končí v neděli 15. července.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků