VW by mohl pokořit i rekord v Goodwoodu. Pokusí se i Porsche?

Po rekordní jízdě na Pikes Peak přiveze Volkswagen ukázat svůj elektrický speciál I.D. R také na Festival rychlosti v Goodwoodu. Pochopitelně se tak objevují spekulace, že při této události se VW pokusí vytvořit rekordní čas i na místní vrchařské trati.

Festival rychlosti v Goodwoodu je každoročně jednou největších a nejočekávanějších motoristických akcí, na které si každý fanoušek do aut najde to své. Na slavnosti tak samozřejmě nesmí chybět ani Volkswagen, vrcholem jehož prezentace bude rekordní elektromobil I.D. R, který před pár týdny zajel nový absolutní rekord na americkém vrchu Pikes Peak (7:57,148).

Po oznámení účasti speciálu I.D. R na festivalu se přirozeně rozjely diskuze, zda německá automobilka neplánuje stanovit nový rekord i na zdejší krátké, ale pro Goodwood o to významnější vrchařské trati. I v rámci přehlídkových jízd se totiž vozům nadále měří čas.

VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

Často jde tedy o velmi rychlou přehlídku. V kategorii čistě elektrických vozů tak dosud figuruje nejrychlejší čas 47,34 sekundy, který v roce 2013 zajel pilot Jonny Cocker v prototypu Lola-Drayson B12 69/EV. Tato placka používala čtveřici elektromotorů o celkovém výkonu 639 kW (869 koní), disponovala hmotností okolo 1085 kg a dokázala zrychlit z 0 na 100 km/h za 3 vteřiny.

Volkswagen I.D. R má proti konkurentovi sice nižší výkon „jen“ 500 kW (680 koní), ale s obdobnou hmotností 1100 kg zase využívají ještě radikálnější aerodynamickou karoserii, nehledě na mnohem pokročilejší a schopnější elektroniku posílající onu sílu na všechna kola. I.D. R se pyšní zrychlením na stovku za pouhých 2,2 vteřiny.

Volkswagen Golf R nedávno posílil. Nyní o 10 koní zase přijde

Volkswagen Golf R nedávno posílil. Nyní o 10 koní zase přijde

Německá značka mimochodem ve své zprávě o prezentaci vozu v Goodwoodu žádné plány rekordní jízdy nezmiňuje. Na druhou stranu ale trochu podezřele vyzdvihuje absolutní rekord tratě s časem 41,6 sekundy, který drží od roku 1999 Nick Heidfeld v monopostu F1 stáje McLaren-Mercedes. Že by Volkswagen pokukoval zrovna po tomto rekordu? Kdo ví…

Pokus by ovšem mohl nakonec překazit další speciál, a to navíc přímo z rodiny koncernu VW. Na Festival rychlosti totiž doveze svůj pravidly nesvázaný prototyp také Porsche. Dosud ale není jasné, zda se 919 Hybrid Evo, nový absolutní rekordman Severní smyčky Nürburgringu, rovněž pokusí na trati Goodwoodu zajet nejrychlejší čas.

Absolutní rekord Ringu padl. Porsche 919 Hybrid Evo ho dalo za 5:19,55!

Absolutní rekord Ringu padl. Porsche 919 Hybrid Evo ho dalo za 5:19,55!

S ještě vyšším výkonem 865 kW (1176 koní) a ještě nižší hmotností 849 kg bychom ale sázeli právě na Porsche. Doufejme tedy, že na měřené jízdy obou vozů opravdu dojde. Určitě to bude skvělá podívaná.

Přenos z výročního 25. Festivalu rychlosti v Goodwoodu bude opět zdarma streamován na YouTube kanálu Goodwood Road & Racing. Slavnosti začínají už ve čtvrtek 12. července a končí v neděli 15. července.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

14.  12.  2019 | Petr Schnagl | 32 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků