VW Bulli: znovuzrozený symbol volnomyšlenkářských 60. let

Před deseti lety Volkswagen naznačil, že by mohl znovu začít vyrábět ikonický Microbus, vzápětí projekt zrušil. Nyní se k němu po dlouhé odmlce vrací. Koncept nového Microbusu, který má čistě elektrickým pohon a šest sedadel, zažije svůj debut v Ženevě.

Historie tohoto automobilu je pohnutá – stal se symbolem svobody, kultovním vozem hippies. Volkswagen Bus byl představen v roce 1950 a s ním i okouzlující design založený na prostých tvarech. Automobilka jej označila interním kódem T1, jako Transporter 1, Němci ho nazývali Bulli a Američané Microbus. Jezdil na všech kontinentech. Úplně první MPV má dodnes spoustu fanoušků po celém světě.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  

Volkswagen říká, že nový Microbus, který se bude v Evropě jmenovat Bulli, má dojezd na jedno nabití až 300 kilometrů. Tichý elektromotor je napájen z lithium-iontového akumulátoru s maximální kapacitou 40 kWh. Po připojení akumulátoru k dobíjecí stanici koncipované speciálně pro elektromobily trvá dobíjení necelou hodinu.

Na rozdíl od originálního Microbusu, má Bulli svůj motor (přesněji elektromotor s nejvyšším výkonem 85 kW a suverénním točivým momentem 270 N.m) umístěný vpředu. Pohání přední nápravu. Podle vyjádření představitelů Volkswagenu však budou později k dispozici i úsporné zážehové a vznětové motory Volkswagen s přímým vstřikováním a zdvihovým objemem od 1,0 do 1,4 litru.

Bulli zrychlí z 0 na 100 km/h za 11,5 sekundy a dosáhne elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 140 km/h.

Co se týká designu, koncept odkazuje na svého předchůdce, nepřehlédnutelné je velké kulaté chromované logo VW na přední části. Profil vozu charakterizuje dvoubarevné lakování. Bulli nemá posuvné dveře, ale vzadu dvoje klasické.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ve srovnání s originálním vozem z roku 1950 je Bulli o něco kratší a širší a není tak vysoký. Nová generace je 3,99 metru dlouhá, 1,75 metru široká a 1,70 metru vysoká. Rozvor 2,62 metru umožňuje dobré využití celkové délky. Nápadné jsou také ve vztahu k šířce vozu velké rozchody kol (vpředu a vzadu 1,5 metru).

Uvnitř je místo pro šest lidí. Základem pro mimořádnou variabilitu interiéru nového Bulli je stejně jako u T1 rovná podlaha s třímístnou lavicí vpředu. Také vzadu nabízí MPV místo pro tři osoby. Několika málo úkony lze sedadla přestavět na pohodlné lůžko.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

V novém Bulli jsou k dispozici moderní informační a zábavní systémy. Vyjímatelný iPad ve středové konzoli plní roli multifunkční dotykové obrazovky. Jejím prostřednictvím lze ovládat internetové aplikace iPadu, přehrávat obsah multimediální knihovny, nebo využívat služeb handsfree Bluetooth a navigačního systému. Přímo do držáku iPadu jsou integrovány ovládací prvky klimatizace a centrálně umístěný spínač výstražných blikačů.


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 629 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků