VW bude pohon TwinDrive testovat i v nových Golfech

Automobilka Volkswagen ještě před několika měsíci představila svůj nový systém hybridního pohonu, který se nejprve rozhodla otestovat v praxi. Jako nejvhodnější pro tento účel se jevilo použití modelů Golf, z nichž se v této verzi vyrobilo přibližně 20 kusů, které pak zaměstnanci testovali a používali pro služební účely. Doba však pokročila a mezičasem se na světlo světa dostala šestá generace tohoto oblíbeného modelu a do ní se dostal i mírně inovovaný systém TwinDrive, který je ještě stále ve fázi testování.  

Nový Golf v této verzi disponuje kombinovaným výkonem 130 kW/176 koní a stejně jako u předchozí verze, i u této je možnost zvolit jeden ze tří režimů podle potřeby. Vůz tedy může „běžet“ pouze na benzín, elektřinu nebo na oba zdroje současně, přičemž při automatickém nastavení si systém z těchto režimu vybere takřka sám a to podle stylu jízdy a okolních podmínek. Zatímco pohon elektromotorem je určený spíše do městského provozu, na dálnici svou „ruku k dílu“ v podstatné míře přiloží i zážehový čtyřválec.

Podle oficiálních informací je průměrná kombinovaná spotřeba pouze 2,5 l/100 km, což vypadá na první pohled opravdu skvěle, stejně jako fakt, že nový Golf ujede na plné nabití akumulátoru až 50 km (za pohonu pouze elektromotoru), což v pohodě postačí třeba na dojezd z domu do práce a nazpět. Systém TwinDrive je samozřejmě ve skupině „plug-in hybridů“ a tak nabíjení akumulátorů probíhá přes obyčejnou elektrickou zásuvku.  

Prvních dvacet nových Golfů s tímto pohonem se do testovacího provozu vydá začátkem příštího roku. Kdy se nový systém zavede i do sériových modelů zatím není známo, ovšem Volkswagen si získal velkou podporu německé vlády, která se jistě bude usilovat o to, aby byl tento čas co nejkratší.

Tip: informace o předchozí verzi v modelu Golf V naleznete zde.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VW Golf VI TwinDrive
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků