Automobilka Volkswagen ještě před několika měsíci představila svůj nový systém hybridního pohonu, který se nejprve rozhodla otestovat v praxi. Jako nejvhodnější pro tento účel se jevilo použití modelů Golf, z nichž se v této verzi vyrobilo přibližně 20 kusů, které pak zaměstnanci testovali a používali pro služební účely. Doba však pokročila a mezičasem se na světlo světa dostala šestá generace tohoto oblíbeného modelu a do ní se dostal i mírně inovovaný systém TwinDrive, který je ještě stále ve fázi testování.
Nový Golf v této verzi disponuje kombinovaným výkonem 130 kW/176 koní a stejně jako u předchozí verze, i u této je možnost zvolit jeden ze tří režimů podle potřeby. Vůz tedy může „běžet“ pouze na benzín, elektřinu nebo na oba zdroje současně, přičemž při automatickém nastavení si systém z těchto režimu vybere takřka sám a to podle stylu jízdy a okolních podmínek. Zatímco pohon elektromotorem je určený spíše do městského provozu, na dálnici svou „ruku k dílu“ v podstatné míře přiloží i zážehový čtyřválec.
Podle oficiálních informací je průměrná kombinovaná spotřeba pouze 2,5 l/100 km, což vypadá na první pohled opravdu skvěle, stejně jako fakt, že nový Golf ujede na plné nabití akumulátoru až 50 km (za pohonu pouze elektromotoru), což v pohodě postačí třeba na dojezd z domu do práce a nazpět. Systém TwinDrive je samozřejmě ve skupině „plug-in hybridů“ a tak nabíjení akumulátorů probíhá přes obyčejnou elektrickou zásuvku.
Prvních dvacet nových Golfů s tímto pohonem se do testovacího provozu vydá začátkem příštího roku. Kdy se nový systém zavede i do sériových modelů zatím není známo, ovšem Volkswagen si získal velkou podporu německé vlády, která se jistě bude usilovat o to, aby byl tento čas co nejkratší.
Tip: informace o předchozí verzi v modelu Golf V naleznete zde.
VW Golf VI TwinDrive