VW bude pohon TwinDrive testovat i v nových Golfech

VW bude pohon TwinDrive testovat i v nových Golfech

Automobilka Volkswagen ještě před několika měsíci představila svůj nový systém hybridního pohonu, který se nejprve rozhodla otestovat v praxi. Jako nejvhodnější pro tento účel se jevilo použití modelů Golf, z nichž se v této verzi vyrobilo přibližně 20 kusů, které pak zaměstnanci testovali a používali pro služební účely. Doba však pokročila a mezičasem se na světlo světa dostala šestá generace tohoto oblíbeného modelu a do ní se dostal i mírně inovovaný systém TwinDrive, který je ještě stále ve fázi testování.  

Nový Golf v této verzi disponuje kombinovaným výkonem 130 kW/176 koní a stejně jako u předchozí verze, i u této je možnost zvolit jeden ze tří režimů podle potřeby. Vůz tedy může „běžet“ pouze na benzín, elektřinu nebo na oba zdroje současně, přičemž při automatickém nastavení si systém z těchto režimu vybere takřka sám a to podle stylu jízdy a okolních podmínek. Zatímco pohon elektromotorem je určený spíše do městského provozu, na dálnici svou „ruku k dílu“ v podstatné míře přiloží i zážehový čtyřválec.

Podle oficiálních informací je průměrná kombinovaná spotřeba pouze 2,5 l/100 km, což vypadá na první pohled opravdu skvěle, stejně jako fakt, že nový Golf ujede na plné nabití akumulátoru až 50 km (za pohonu pouze elektromotoru), což v pohodě postačí třeba na dojezd z domu do práce a nazpět. Systém TwinDrive je samozřejmě ve skupině „plug-in hybridů“ a tak nabíjení akumulátorů probíhá přes obyčejnou elektrickou zásuvku.  

Prvních dvacet nových Golfů s tímto pohonem se do testovacího provozu vydá začátkem příštího roku. Kdy se nový systém zavede i do sériových modelů zatím není známo, ovšem Volkswagen si získal velkou podporu německé vlády, která se jistě bude usilovat o to, aby byl tento čas co nejkratší.

Tip: informace o předchozí verzi v modelu Golf V naleznete zde.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VW Golf VI TwinDrive

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 241 592 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 240 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 128 565 km
Cena: 309 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků