VW Bora 2005: prodloužený rozvor, orientace na americký trh

Nová Bora, která se v Americe prodává pod názvem Jetta, se představí už na příštím detroitském autosalonu. Bude celkově o dost větší (rozvor delší než Octavia) a bude se orientovat především na americký trh. (doplněno 15.7. 2004)
VW Bora 2005: prodloužený rozvor, orientace na americký trh

Stručný článek o nové Boře v časopise Auto Motor und Sport mne skutečně překvapil. Nová Bora, která se objeví na trhu v příštím roce, bude určena primárně pro americký trh, kde je popularita tohoto modelu velmi vysoká (prodává se zde pod názvem Jetta). V Evropě naopak stále klesá (stejně jako všech sedanů v nižší a nižší střední třídě, ostatně dobře je to vidět prodejích Fabie sedan), většina zákazníků totiž volí v této třídě klasický hatchback nebo kombi.

Nová Bora bude dle AMS postavena na technickém základu Golfu, nicméně pro potřeby tohoto modelu bude prodloužen (!) rozvor. Američtí zákazníci jsou zvyklí na větší prostor na zadních sedačkách, který jim Volskwagen nechce upřít. Bora naroste i celkově, např. zavazadlový prostor bude mít objem okolo 500 l (současná verze jen 455 l). Vzhled bude více odlišný od Golfu než nyní, VW chce z Bory udělat svébytný model, ne pouze Golf s „kufrem“. AMS píše také o natáčení zadní nápravy, která bude vylepšovat jízdní vlastnosti (tomu ale moc nevěřím). Nová Bora se již nebude nabízet ve variantě kombi (Variant). Těm, kdo budou chtít více prostoru, nabízí VW model Caddy či Touran, časem se má objevit i Golf Plus se zvýšenou střechou; otázkou je, zda půjde spíše o malé MPV či SUV.

Veřejnosti se Bora představí na detroitském autosalonu v příštím roce, poté se začne prodávat na americkém trhu; vyrábět se bude výhradně v Mexiku. Do Evropy pak dorazí až v druhé polovině téhož roku; i z toho je patrné, že Bora je pro americký trh klíčovým modelem. Ostatně současná Jetta je tam docela rozšířeným autem, zejména s šestiválcem, pohonem všech kol a černou metalízou.

Žádné překvapení se neskrývá mezi motory, pod kapotou najdete osvědčené benzíny a nafťáky z ostatních modelů koncernu VW:

  • 1.6 FSI 85 kW,
  • 2.0 FSI 110 kW,
  • 2.0T FSI 147 kW (podzim 2005),
  • 3.2 VR6 184 kW (také jako FSI od 2007),
  • 1.9 TDI 77 kW,
  • 2.0 TDI 103 kW,
  • 2.0 TDI 118 kW (od podzimu 2005).

Bora bude dodávána standardně s šestistupňovou manuální převodovkou, slabší motory můžete mít za příplatek s klasickým automatem, silnější pak se sekvenční převodovkou DSG.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků