VW Bluesport Roadster Concept: stylovka pro šetrné?

Sportovnost, styl a úspornost. Tyto tři vlastnosti se snaží skloubit Volkswagen se svým novým konceptem Bluesport Roadster, který se včera představil na detroitském autosalonu. Ten je mimochodem již v plném proudu a zdá se, že letos se i přes neúčast některých větších automobilek bude na co koukat. Nicméně zůstaňme u Volkswagenu, v jehož expozici se mj. vyjímá i bezmála čtyři metry dlouhý koncept roadsteru s dvoulitrovým čtyřválcem TDI CD (Clean Diesel), jenž zaboduje především svou úsporností.

„Čistý“ dieselový dvoulitr nabízí výkon 132 kW/180 koní a maximální točivý moment 350Nm, přičemž na kola jej posílá šestistupňový automat DSG. Sprint z nuly na stovku zvládne za 6,6 vteřiny a maximální rychlost dosáhne při 226 km/h. I přes tyto parametry si ale tento motor o moc neřekne. Na 100 km mu bude stačit průměrně 4,3 l nafty a na jeden kilometr tak přispěje zhruba 113 gramy emisí CO2. Samozřejmostí je přítomnost systémů stop and start a systém „regenerativního brzdění“. Zda dostane tento, nebo velice podobný projekt již brzy zelenou do výroby, automobilka ještě neprozradila.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Bluesport Roadster Concept 
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků