VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň. Šestiválcová verze se zřejmě bude jmenovat Arteon R.

Asi nejsem jediný, kdo si myslí, že by vlajková loď každé automobilky měla být skutečně výjimečná. Ať už díky designu nebo dostupným technologiím, ale hlavně po stránce pohonných jednotek. Když se zamyslím nad Volkswagenem Arteon, který vychází z Passatu, jsou první dva atributy splněny. Vypadá úžasně a může mít i magnetoreologické tlumiče, motory však mají oba vozy stejné.

Na vrcholu nabídky Arteonu je dvoulitrový čtyřválec TSI s výkonem 206 kW, který je vždy kombinován se sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Těch 280 koní není málo, auto letí jako střela, jenomže prestiž je ta tam. Nicméně zřejmě ne na dlouhou. Kolegové ze serveru carthrottle.com totiž přišli s informací, že Volkswagen pracuje na Arteonu 3.0 VR6 Turbo, konečně tedy získává reálné obrysy to, o čem jsme zatím mohli jenom snít.

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Informace prý zazněla během nedávné prezentace Volkswagenu Polo GTI. Mluvčí automobilky Martin Hube potvrdil, že skutečně existuje prototyp s výkonem okolo 400 koní, který se dokonce nezalekne ani Porsche Panamera. I v tomto případě budou hnaná všechna čtyři kola a řazení zřejmě obstará skříň DSG, ta ale k vrcholným motorizacím prostě patří.

Mezi hlavní konkurenty můžeme zařadit třeba Kiu Stinger 3.3 T-GDI AWD (270 kW), která zrychlí z 0-100 km/h za méně než 5 sekund a zvládne rychlost 270 km/h, v úvahu ale připadá i Audi S5 Sportback (260 kW). A když už jsme nakousli tu Panameru, týkalo by se to základní verze s 243 kW, případně „eska“. To už má ale 324 kW (440 koní)…

Prohlédně si snímky Volkswagenu Arteon:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků