VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň. Šestiválcová verze se zřejmě bude jmenovat Arteon R.

Asi nejsem jediný, kdo si myslí, že by vlajková loď každé automobilky měla být skutečně výjimečná. Ať už díky designu nebo dostupným technologiím, ale hlavně po stránce pohonných jednotek. Když se zamyslím nad Volkswagenem Arteon, který vychází z Passatu, jsou první dva atributy splněny. Vypadá úžasně a může mít i magnetoreologické tlumiče, motory však mají oba vozy stejné.

Na vrcholu nabídky Arteonu je dvoulitrový čtyřválec TSI s výkonem 206 kW, který je vždy kombinován se sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Těch 280 koní není málo, auto letí jako střela, jenomže prestiž je ta tam. Nicméně zřejmě ne na dlouhou. Kolegové ze serveru carthrottle.com totiž přišli s informací, že Volkswagen pracuje na Arteonu 3.0 VR6 Turbo, konečně tedy získává reálné obrysy to, o čem jsme zatím mohli jenom snít.

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Informace prý zazněla během nedávné prezentace Volkswagenu Polo GTI. Mluvčí automobilky Martin Hube potvrdil, že skutečně existuje prototyp s výkonem okolo 400 koní, který se dokonce nezalekne ani Porsche Panamera. I v tomto případě budou hnaná všechna čtyři kola a řazení zřejmě obstará skříň DSG, ta ale k vrcholným motorizacím prostě patří.

Mezi hlavní konkurenty můžeme zařadit třeba Kiu Stinger 3.3 T-GDI AWD (270 kW), která zrychlí z 0-100 km/h za méně než 5 sekund a zvládne rychlost 270 km/h, v úvahu ale připadá i Audi S5 Sportback (260 kW). A když už jsme nakousli tu Panameru, týkalo by se to základní verze s 243 kW, případně „eska“. To už má ale 324 kW (440 koní)…

Prohlédně si snímky Volkswagenu Arteon:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků