V EU plati omezeni pro prekroceni limitu mikrocastic ve vzduchu - tusim hodnota X nesmi byt prekrocena ve meste vic nez 40x za rok. Tyhle mikrocastice vznikaji spalovanim nafty a maji udajne vliv na vznik rakoviny. Docela dost mest v Nemecku ma s temito limity ma problem a uvazuji o omezeni provozu naftaku bez filtru ve mestech. Taky se zvazuje danove zvyhodneni aut s filtrem. No a protoze uz se vyskytly zaloby obcanu na mesto(a) tak se s tim asi rychle neco bude muset delat... Teda aspon v Nemecku. Nevim jak (jestli) se neco podobneho meri v Cesku....
Taky tak nejak nevim proc bych si to mel do stavajiciho auta za ty prachy porizovat... To je pro me celkem super dovolena, nebo novy hliniky. Do novyho auta (pokud to jeste bude TDI, coz uz dneska mozna pochybuju, i kdyz kdo vi co bude) si rad ten filtr poridim , obzvlaste kdyz bude v cene auta... ale ja si poridim filtr pevnych castic za 20 tycek a pak me bude nejakej cajt buzerovat za pokoveny sklad... nevim nevim. Jak uz tu nekdo rekl, dokud jsou tu avie a 120ky, tak je moje TDI se spotrebou par litru nafty uplny ekologicky skvost :) Jinak tridim odpadky...
Bohužel tahle vláda neumožní ani u osobních vozů které splňují Euro 4 žádnou daňovou úlevu. Pouze u nákladních aut a to jen proto že si to tenkrát vydupali dopravci když se zvýšilo zdanění nafty.
Nějak jsem nepochopil co mě má vést k tomu, abych si podobný filtr pro své Tdi pořídil... Pokud nebudu mít nějakou slevu (např. na pov. ručení).... ?????A to že mi studený po nastartování trochu začmoudí je mi úplně jedno... Navíc v době, kdy po našich silnicích jezdí staré 120tky, trabanti a spol... je to trochu k pousmání ??? Autům zdar a TDi obzvlášť :o)))))
Mam strach, ze si ted lidi zacnou kupovat filtry pevných částic do starych dieselu. Nejak me nenapada duvod, utratit 20 000 za ... co vlastne? Pokud se to lidem nema nejak financne vratit, kupovat to nebudou.
Ted uz zbyva jenom to uzakonit . Ne, vazne, kolik lidi si dobrovolne koupi do svyho TDi filtr?
myslím, že by stát měl nějak zvýhodnit lidi, co si ten filtr poříděj(formou daně, příspěvek.....cokoli). Přestože mám TDI, tak bych si filtr nepořídil dodatečně nebo v novým autě s TDI, pokud bych něměl za to nějakou výhodu....ono to není o tom, že zaplatím 20 táců za nový filtr, ale taky bude něco stát jeho servis, nepočítám malé zvýšení spotřeby, a někdy i nouzový režim motoru vinou zaneseného filtru jako se to stalo Peugeotu....
Ty žertuješ, ale je to jedna z možných cest...
Vzhledem k aktualni politicke situaci v Nemecku ohledne znecistneni jemnym popilkem je odst mozne, ze brzy budou filtry povinne pro vsechny, kdo chteji jezdit do vetsich mest, a tohle je asi jen reakce na to.
Nevím jestli se nepletu, ale nepotřebuje filtr pevných částic spolupráci s řídící jednotkou - respektive jednou za čas se vstřikuje větší množství paliva do směsi aby se "vypálily" saze přichycené na filtr? Takže to budou i přeprogramovávat řídící jednotku (pokud vůbec jde přidat spolupráce s filtrem jen po stránce softwaru)?
Máš několik typů. Toto je pouze pasivní zachytávač uhlíkových částic. Princip je mimo jiné popsán na http://delphi.com/products/auto/fuel_env/ems/ Na druhé straně stojí D-CAT systém Toyoty, který obsahuje 4 cestný katalyzátor NOx a ve filtru dochází zároveň k rozpadu NOx na N2 a O2, získaný kyslík se používá k průběžnému spalování částic uhlíku a celý systém je řízen řídící jednotkou, která podle potřeby může vstříknout palivo před tento filtr do výfukových plynů pomocí pátého vstřikovače.
Že by konečně přestali TDi čudit a smrdět jak ve Zwikau? No ale nevím kdo by to zaplatil a taky nevím co takoví tuneří jako Huf a spol.. Jak za nima není černý dým, tak ani neví, že jedou
Nevím, jestli dá majitel starýho vehiklu 20 000 za filtr, jenom aby mu to nečmudilo, když jeho vehikl stál v bazáru třeba 100 000 ;)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.