VW a Seat oficiálně končí s motorem 1.6 TDI. Není o něj zájem a bude nadbytečný

Tomáš Fuk  |  23. 03. 2020 17:51

když to nahradí dvoulitrem Evo, tak cajk.

Odpovědět  |   | 
cxcxxcxcxcx  |  26. 03. 2020 23:45

RAKOVINOTVOR

Odpovědět  |   | 
Jezdec  |  23. 03. 2020 18:02

Tak to mne překvapuje. Podle diskusí na netu nikdo nechce tříválec a všichni chtějí smrdutý diesel. A tady vidím, že tříválec válcuje smrdutý diesel.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  23. 03. 2020 18:28

u firem rozhodně neválcuje

Odpovědět  |   | 

tříválec jezdí za 3,5L a diesel za 6, když se vypaluje filtr tak za 10.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  23. 03. 2020 19:53

Tak to bych chtěl vidět ten tříválec v autě se čtyřmi lidmi o průměrné hmotnosti 90 kg plus něco v kufru, jak jede za 3,5 l/100 km, zvlášť u služebních aut.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  23. 03. 2020 19:58

Z kopce a s větrem v zádech.
Fakt je, že 1,6 TDI není zrovna úsporný motor a na dálnici je potřeba ho trošku držet pod krkem. Dvoulitry jsou o dost lepší a bude to vhodná náhrada. A pro VW samozřejmě také úspora, proč držet dva motory, když to zvládne jeden ve více verzích.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  23. 03. 2020 22:53

presne tak treba ako za socíku vyrábať len škodu 105S a poprípade škodu 105L, aby bolo z čoho vyberať.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 03. 2020 10:31

Přemýšlím, zda tu hloupost máš od narození, nebo ses tím někde nakazil.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  25. 03. 2020 10:55

Zrcadlí pouze tvou hloupost, když nerozeznáš jednotlivé generace 1.6TDI mezi sebou a hážeš všechny do jednoho pytle. Zatím co současná 1.6TDI je z pohledu naprosto dokonalý motor, tak ta první verze byla víceméně opravdu málo úsporná.
Současný Leon při jízdě 50/90/130 jezdí okolo 5L stejně jako jezdilo kdysi Toledo a jakékoliv VW s 1.9TDI 66kW ovšem teď tam máš 1) třeba o 3palce větší kola, 2) o 200kg těžší auto, 3) náročnější emise a přesto je to geniálně úsporné auto, a pokud dálnice jezdíš do 120kmh tak se umíš pohybovat někde mezi 4-5L spotřeby. Dvoulitry TDI berou řekněme o litr více a z pohledu spotřeby ta 1.6 dávala smysl enormní. Takže to co uvádíš je naprosté diletantství.

Odpovědět  |   | 

diskuze o služebních autech je na FLOTILA.

Odpovědět  |   | 
moje jmeno  |  24. 03. 2020 07:48

Teda takovou hovadinu už jsem dlouho nečetl. S tím TDI ve služební Octávce se nedalo dlouhodobě dostat pře 5,4L/100. To "nedalo" bych rád zvýraznil. Po zahřátí jsem na to šlapal o106. Prostě nedalo. Při úsporné jízdě nebyl problém 4,5L/100km dlouhodobě. S tím tříválcem za 3,5L jen s kopce, dlouhodobě při úsporném ježdění 5,2-5,5L, při honění 6-7,5L/100km. Firmy ty tříválce kupují, protože jsou výrazně levnější a jedou "porovnatelně" s tím TDI. Další věc, která tomuto motoru neskutečně ublížila ve všech Octávkách (krom eko), bylo nasazení pouze 5istupňové převodovky, což byla jednoznačně ta největší chyba.

Odpovědět  |   | 
Hrozná 1.6  |  24. 03. 2020 09:26

Tak to nevím, co jste měl za kód motoru, respektive rok výroby ty 1.6, ale já mám 85kw verzi z roku 2017 a žere to jako tank.. A o co hůř - 1.5 Tsi jezdí se stejným stylem jízdy tak o 0,2l na sto víc, než ta nafta, ale benzín aspoň trochu jede, neduni, což ta 1.6 umí fakt odporně a když tomu fakt dám tak to jede.. Ve Fabii 3 jsem měl 1.4 tdi 66kw 2016 a to auto nezralo a jelo daleko lépe i naložené, než prázdná octavka, ta 1.6 alespoň v té verzi co mám je fakt peklo stroj

Odpovědět  |   | 
moje jmeno  |  24. 03. 2020 14:55

Promiň, ale tvrdit veřejně, že 1,4TDI 66kW tříválec jela lépe než 1.6TDI 85kW je skoro trapas... Přesně tu co ty jsem měl taky. Do knihy jízd jsem musel pravidelně psát spotřebu a na konci po 60tkm vyšlo 5,3L/100km. Když jsem zajížděl motor do Holandska, tak jsem to jel totálně přetížený a ve dvou za 5,5L. V Německu kde to šlo tak trvale 170km. Ne! Ten motor nežere jak tank! A ve verzi s adblue bez debilních regenerací to bude s největší pravděpodobností ještě lepší. Jediné s čím na 100% souhlasím je to, že 1.4TDI žere méně a 1.6TDI skutečně duní, ale to je bohužel hodně i tím 5ikvaltem a chybějícím dvouhmoťákem. Být v té Octávě 6ikvalt, beru všema deseti ...tedy kdybych ji potřeboval a měl na ni

Odpovědět  |   | 
Q  |  24. 03. 2020 09:35

Souhlas, taky jsem se s 1.6 TDI v OIII přes 5,5 litru nikdy nedostal a i normální svižná jízda byla kolem 5 litrů. Byl jsem příjemně překvapen. Samozřejmě, je k tomu nutno připočíst "standardní" koncernovou odchylku 0,3 L/100 km. Ale i tak jde o dobrý výsledek. Předtím jsme měli Fabie se starší generací motorů 1.6 TDI 55 a 66 kW a ty tak úsporné nebyly. Ta 55 kW verze byla nejhorší, ta se spotřebou víceméně vyrovnala 1.2 TSI.

Odpovědět  |   | 
jiri  |  24. 03. 2020 11:49

Půl roku stará 1.6 TDI s Addblue/SCR
Podzim průměr 4.9 i s 3km couračkami po městě. Delší jízdy 4,5-4.7
Zima všechny nádrže průměr 5.1

Co na tom soudruzi nezvládli není motor, ale 5 stupňová dlouhá převodovka. Město maximálně 3, čtverka pouze mimo město, pětka dálnice

Odpovědět  |   | 
,.,  |  23. 03. 2020 18:37

Konečně, příšerný motor, tedy z pohledu zvukového projevu v Octavii je to utrpení. Končí s ním celý koncern, už jde objednat snad jen do Scaly. V Octavii byl nahrazen podladěným 2,0 TDI Evo.

Odpovědět  |   | 
Pravda pravdoucí  |  23. 03. 2020 19:52

Zajímavé. Jel jsem v 77kw? a proti Passatu bitdi to mělo pěkný zvukový projev.

Odpovědět  |   | 
,.,  |  23. 03. 2020 21:11

Jel jsem 77, 81, 85 jak manuál tak dsg. Passat bitd mel lepší příjemnější zvuk.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  24. 03. 2020 07:39

hej hej pre škodovkárov aj trojvále 1,4 TDI zneje lahodne.

Odpovědět  |   | 
Assasin  |  23. 03. 2020 19:27

O každý rakovinomet méně=dobrá zpráva.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  23. 03. 2020 22:54

jasné, hlavna vec, že niektore rakovinomety, majú nižšie emisie ako kdejaky elektromobil.

Odpovědět  |   | 
k22  |  24. 03. 2020 09:45

Ty nejsi pacho ale PAKO

Odpovědět  |   | 
.  |  24. 03. 2020 12:00

Není. Vyjímečně má pravdu.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  24. 03. 2020 13:00

A ještě čistí vzduch a to ani elektro neumi :)

Odpovědět  |   | 
pacho  |  25. 03. 2020 11:34

Presne tak, je to paradoxne, ale je to pravda. Vo velmi znečistenom prostredí veľkomiest moderné dízle funguju fakt ako pračka . Nechce sa mi to hľadať, ale je na to seriózna štúdia.

Odpovědět  |   | 
cxcxxcxcxcx  |  26. 03. 2020 23:52

blbe vag pohadky

a asi odkial sa vzal spinavy vzduch??? zase z dizla..

Odpovědět  |   | 
pacho  |  25. 03. 2020 11:35

niekedy sa zadarí

Odpovědět  |   | 
Josef  |  23. 03. 2020 20:24

Dobré rozhodnutí. Ještě aby ho doplnili následným upřesňujícím rozhodnutím o minimálním výkonu toho dvoulitru v podobě hodnoty 110 kW...

Odpovědět  |   | 
Thomas  |  23. 03. 2020 22:42

přesně tak, předkpokládám že 85kW verze má stejný hardware... já bych pod 110kW i u malého auta nechtěl jít

Odpovědět  |   | 
IvPv  |  23. 03. 2020 22:19

Množstvo nepravdivých informácií... ako zvyčajne. V Leone/Golfe so 7st DSG to bol spoľahlivý, skvelý a pružný motor. Plne naložené auto (4 os, batožina) malo na dlhé trasy spotrebu okolo 5l (mix diaľnica a okresky 50 na 50) pri svižnej jazde (diaľnica 130-140km/h), stačilo len tankovať kvalitné palivo. Toto 1.5 TSI nikdy nedosiahne... Problém bol že sa hlavne ponúkal/ predával s 5st manuálom ktorý nedokázal potenciál motoru využiť. A to že sa dnes predávajú TSI je zase len stratégia predajcov. Navštívte autosalon VW alebo Seat a TSI vám ponúknu so zľavou 100 tis a viac. Takže keď si máte vybrať 1.5 TSI za 450 tis alebo 1.6 TDI za 580 tis (napr. výbehový Golf, Leon) tak každý berie TSI...

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  23. 03. 2020 22:25

Při ceně paliva 30Kč/l a rozdílu spotřeby 1,5l ve prospěch dieselu je to 45kč/100km, 450kč/1000km, 45000kč/100 000km. Takže za životnost auta se to plusminus vyrovná. Zatím ale pořád platí, že ojetý diesel je lépe prodejný, než ojetý benzín, nedejbože tříválec....

Odpovědět  |   | 
Q  |  24. 03. 2020 09:16

To už dávno neplatí, podívejte se na ceny ojetin. Třeba u pětileté Oktávky je největší držák původní ceny 1.4 TSI 110 kW. Naopak 1.6 TDI 81 kW, který byl jako nový dražší, tvoří cenové dno ojetin.

Odpovědět  |   | 
,.,  |  23. 03. 2020 22:26

Měl jsem 77kw s dsg a to bylo vážně úsporné bez problémů průměr do 5l a na dovolenou kdy jsem nepřekračoval výrazně limity i 4,6l. Pak jsem dostal 81kw s dsg a to už jezdí za 5,8 v průměru, pořád si myslím, že po dieselgate to zacalo mit větší spotřebu.

Odpovědět  |   | 
Thomas  |  23. 03. 2020 23:23

200+ kW, 2.0 tsi, spotřeba 7-8, když kašlu na limity max. 12 :D NA CO DYZL DNESKA?

Odpovědět  |   | 
,.,  |  24. 03. 2020 06:37

Já jsem chudý dělnas a do práce fasuju auta. Jinak raději doma jezdime s benzínovými 6 válci, děkuji za ně. Za 4 válec bych peníze neztrácel (s výjimkou Hondy Integra).

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  24. 03. 2020 08:37

Taky mám spotřebu mezi 7-8 (přesně 7,6) a to mám ještě o dva válce víc Úplně stejnou spotřebu jsem měl předtím s dieselem, za stejných podmínek a trasách.

Odpovědět  |   | 
Marťan  |  24. 03. 2020 10:50

285kW V8, spotřeba 12-13, když kašlu na limity tak 17-18, tak proč poslouchat vysavačovitý 4-válec?

Odpovědět  |   | 
moje jmeno  |  24. 03. 2020 14:59

Třeba protože Ti doma řve mimino, manželka na mateřské a přemýšlíš, kde vyškrábnout 7 litrů na nájem ...

Odpovědět  |   | 
Tom  |  24. 03. 2020 15:48

Třeba proto, že je tak dobře utlumen, že ho vůbec neslyšís a zvuk motoru uvnitř neobtěžuje.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  24. 03. 2020 13:07

Cupra

Odpovědět  |   | 
ijon  |  24. 03. 2020 11:23

Manželka má Golfa 77kW s DSG bohužel už s dieselgate úpravou, spotřeba kolem 5,3-5,5, což je docela dost. S dvoulitrovou Octou TDI jezdila běžně za 5. A ještě k tomu to hrozné podtáčení motoru, ona ta 1.6 zabírá až výš, takže když jí převodovka (notabene za studena) drží na 1300, je to utrpení.

Odpovědět  |   | 
Q  |  24. 03. 2020 09:11

Nevím jak na Slovensku, ale v ČR je to trochu jinak. Když jsem v roce 2017 Leona kupoval, slevy na TSI a TDI byly stejné. Zhruba 95 % kupujících se rozhodlo pro benzínové motory, ten zbytek se rozdělil mezi disely a CNG. Vzal jsem samozřejmě 1.4 TSI, ten byl tehdy ještě bez filtru pevných částic a dalších nesmyslů. U toho 1.6 TDI máte samozřejmě nižší spotřebu, ale daleko vyšší amortizaci, protože jako nový je dražší a zároveň jako ojetý velmi rychle ztrácí tržní hodnotu.

Odpovědět  |   | 
jiri  |  25. 03. 2020 21:04

1.5 TSI a 1.6 TDI 85kW stály v Oktě před půl rokem na korunu stejně

Odpovědět  |   | 
Martin P.  |  26. 03. 2020 13:51

Tak jistě oboje může stát stejně přesto celková cena auta je jiná. Protože v jednom máte základ za 380 v druhém třeba 400. Je pak jedno že papírově máte v konfigurátoru motor za "stejnou cenu" např 50 .

Připadá mi to jednou rozhovor s obchoďákem jak digitální radio v autě stojí jen... ...pak z toho bylo, že to není radio ale příplatek k radiu.... pak to by příplatek k jen dražšímu radiu... a nakonec to by jen příplatek k dražšímu radiu a jen k nějaké výbavové verzi..... ano příplatek jen 4000,- ovšem na celém autě 30000,- rozdíl.

Odpovědět  |   | 
Ernie  |  23. 03. 2020 23:33

Vie niekto nieco o T-rocu s 6-valcom z tohto clanku?

Odpovědět  |   | 
anonym  |  24. 03. 2020 06:14

Tam ale neni napsano, ze T-roc ma sestivalec. Pisi o podvozku MQB a zrejme maji na mysli Atlas, ktery je postaveny na MQB a v USA je nabizeny s sestivalcem.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  24. 03. 2020 10:13

Vzdy ma pobavia spory benzin vs diesel, v ktorych zucastnene strany maju akurat skusenost s VAG agregatmi.

VAG benzin vs VAG diesel je ako SARS vs Ebola.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  24. 03. 2020 15:50

A koho bys chtěl porovnávat, nespolehlivé diesel od mazdy s benzina, kde se bez varování tuhne kapka a proletí motorem?

Odpovědět  |   | 
Martin P.  |  24. 03. 2020 14:05

Nevěřím že není zájem ze strany kupců\řidičů. Spíš v tom vidím PR výmluvu jak maskovat že jsou na ruku víc ekologům a aktivistům než uživatelům. Tedy lidem který stejně žádný auto nekoupí. A o jejich zdravém a realném pohledu na praktický život bych silně pochyboval.

Odpovědět  |   | 
ijon  |  25. 03. 2020 07:38

Pokud koncern za srovnatelné peníze nabídne podladěný dvoulitr EVO, nebude 1.6 nejspíš opravdu nikomu chybět.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  25. 03. 2020 08:39

Tak daleko křiklouni nestačili dočíst.

Odpovědět  |   | 
Martin P.  |  25. 03. 2020 13:45

A no pokud bude.... nemyslím že v nižších patrech kam mířilo 1,6TDI bude 2.0 EVO.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 78 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 106 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků

Nejčtenější články

Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na zakázku postaví Felicii i embéčko

Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na …

Nechte svému potomkovi vyrobit šlapací autíčko na zakázku a titul rodiče roku máte dozajista v kapse.

18.  11.  2020 | | 48 N/A
Daniel Fuglevič
Český trhŠkodaRetro
Nová Škoda Fabia Combi byla oficiálně potvrzena! Do hry ji vrátili i naštvaní Češi

Nová Škoda Fabia Combi byla oficiálně potvr…

Na schválení výroby měly údajně zapůsobit i negativní ohlasy české veřejnosti na ukončení praktičtější Fabie.

26.  11.  2020 | | 69 N/A
Daniel Fuglevič
Nová FabiaŠkodaKombi
Nová Fabia Combi vypadá fakt dobře, říká šéf Škody. Levnější vozy jsou ve hře

Nová Fabia Combi vypadá fakt dobře, říká šé…

Thomas Schäfer nahradil v čele automobilky Škoda Auto jejího dlouholetého šéfa Bernharda Maiera. Kudy se bude Škodovka ubírat, jaké modely sehrají v budoucnu velkou roli a jaké dopady prozatím měla koronakrize? O tom jsme si povídali i během jízdy v novém elektromobilu Enyaq iV.

30.  11.  2020 | | 46 N/A
Auto Tip
ŠkodaRozhovory
Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý koncept má od dnešního SUV daleko

Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý k…

Dokázal by Duster jakožto lifestylový crossover zaujmout takovou hromadu zákazníků jako jeho následná produkční a méně odvážná verze?

9.  11.  2020 | | 19 N/A
Daniel Fuglevič
KonceptDacia Duster
Nová Dacia Sandero ve velké galerii: Ani levnější verze nevypadá vůbec špatně!

Nová Dacia Sandero ve velké galerii: Ani le…

Nová generace Dacie Sandero o sobě dala společně se sedanem Logan poprvé oficiálně vědět už koncem září. Na osobní setkání zatím nedošlo, konečně si ale můžeme novinky prohlédnout alespoň v pořádné galerii.

20.  11.  2020 | | 108 N/A
Jan Mička
Dacia SanderoPremiéry