VW a Seat oficiálně končí s motorem 1.6 TDI. Není o něj zájem a bude nadbytečný

56 komentářů

Martin P.
24. března • 14:05

Nevěřím že není zájem ze strany kupců\řidičů. Spíš v tom vidím PR výmluvu jak maskovat že jsou na ruku víc ekologům a aktivistům než uživatelům. Tedy lidem který stejně žádný auto nekoupí. A o jejich zdravém a realném pohledu na praktický život bych silně pochyboval.

ijon
25. března • 7:38

Pokud koncern za srovnatelné peníze nabídne podladěný dvoulitr EVO, nebude 1.6 nejspíš opravdu nikomu chybět.

Martin P.
25. března • 13:45

A no pokud bude.... nemyslím že v nižších patrech kam mířilo 1,6TDI bude 2.0 EVO.

mpolan
25. března • 8:39

Tak daleko křiklouni nestačili dočíst. :-D

Joe Doe
24. března • 10:13

Vzdy ma pobavia spory benzin vs diesel, v ktorych zucastnene strany maju akurat skusenost s VAG agregatmi.VAG benzin vs VAG diesel je ako SARS vs Ebola.

Tom
24. března • 15:50

A koho bys chtěl porovnávat, nespolehlivé diesel od mazdy s benzina, kde se bez varování tuhne kapka a proletí motorem?

Ernie
23. března • 23:33

Vie niekto nieco o T-rocu s 6-valcom z tohto clanku?

anonym
24. března • 6:14

Tam ale neni napsano, ze T-roc ma sestivalec. Pisi o podvozku MQB a zrejme maji na mysli Atlas, ktery je postaveny na MQB a v USA je nabizeny s sestivalcem.

IvPv
23. března • 22:19

Množstvo nepravdivých informácií... ako zvyčajne. V Leone/Golfe so 7st DSG to bol spoľahlivý, skvelý a pružný motor. Plne naložené auto (4 os, batožina) malo na dlhé trasy spotrebu okolo 5l (mix diaľnica a okresky 50 na 50) pri svižnej jazde (diaľnica 130-140km/h), stačilo len tankovať kvalitné palivo. Toto 1.5 TSI nikdy nedosiahne... Problém bol že sa hlavne ponúkal/ predával s 5st manuálom ktorý nedokázal potenciál motoru využiť. A to že sa dnes predávajú TSI je zase len stratégia predajcov. Navštívte autosalon VW alebo Seat a TSI vám ponúknu so zľavou 100 tis a viac. Takže keď si máte vybrať 1.5 TSI za 450 tis alebo 1.6 TDI za 580 tis (napr. výbehový Golf, Leon) tak každý berie TSI...

Q
24. března • 9:11

Nevím jak na Slovensku, ale v ČR je to trochu jinak. Když jsem v roce 2017 Leona kupoval, slevy na TSI a TDI byly stejné. Zhruba 95 % kupujících se rozhodlo pro benzínové motory, ten zbytek se rozdělil mezi disely a CNG. Vzal jsem samozřejmě 1.4 TSI, ten byl tehdy ještě bez filtru pevných částic a dalších nesmyslů. U toho 1.6 TDI máte samozřejmě nižší spotřebu, ale daleko vyšší amortizaci, protože jako nový je dražší a zároveň jako ojetý velmi rychle ztrácí tržní hodnotu.

jiri
25. března • 21:04

1.5 TSI a 1.6 TDI 85kW stály v Oktě před půl rokem na korunu stejně ;-)

Martin P.
26. března • 13:51

Tak jistě oboje může stát stejně přesto celková cena auta je jiná. Protože v jednom máte základ za 380 v druhém třeba 400. Je pak jedno že papírově máte v konfigurátoru motor za "stejnou cenu" např 50 . Připadá mi to jednou rozhovor s obchoďákem jak digitální radio v autě stojí jen... ...pak z toho bylo, že to není radio ale příplatek k radiu.... pak to by příplatek k jen dražšímu radiu... a nakonec to by jen příplatek k dražšímu radiu a jen k nějaké výbavové verzi..... ano příplatek jen 4000,- ovšem na celém autě 30000,- rozdíl.

,.,
23. března • 22:26

Měl jsem 77kw s dsg a to bylo vážně úsporné bez problémů průměr do 5l a na dovolenou kdy jsem nepřekračoval výrazně limity i 4,6l. Pak jsem dostal 81kw s dsg a to už jezdí za 5,8 v průměru, pořád si myslím, že po dieselgate to zacalo mit větší spotřebu.

ijon
24. března • 11:23

Manželka má Golfa 77kW s DSG bohužel už s dieselgate úpravou, spotřeba kolem 5,3-5,5, což je docela dost. S dvoulitrovou Octou TDI jezdila běžně za 5. A ještě k tomu to hrozné podtáčení motoru, ona ta 1.6 zabírá až výš, takže když jí převodovka (notabene za studena) drží na 1300, je to utrpení.

Thomas
23. března • 23:23

200+ kW, 2.0 tsi, spotřeba 7-8, když kašlu na limity max. 12 :D NA CO DYZL DNESKA? B-]

Michal
24. března • 13:07

Cupra

Marťan
24. března • 10:50

285kW V8, spotřeba 12-13, když kašlu na limity tak 17-18, tak proč poslouchat vysavačovitý 4-válec? ;-):-D

Lojza
7. února • 8:19

Kecy v kleci jezdíš trabantem

Tom
24. března • 15:48

Třeba proto, že je tak dobře utlumen, že ho vůbec neslyšís a zvuk motoru uvnitř neobtěžuje.

moje jmeno
24. března • 14:59

Třeba protože Ti doma řve mimino, manželka na mateřské a přemýšlíš, kde vyškrábnout 7 litrů na nájem :-D...

Marek71
24. března • 8:37

Taky mám spotřebu mezi 7-8 (přesně 7,6) a to mám ještě o dva válce víc :-) Úplně stejnou spotřebu jsem měl předtím s dieselem, za stejných podmínek a trasách.

,.,
24. března • 6:37

Já jsem chudý dělnas a do práce fasuju auta. Jinak raději doma jezdime s benzínovými 6 válci, děkuji za ně. Za 4 válec bych peníze neztrácel (s výjimkou Hondy Integra).

jogurt
23. března • 22:25

Při ceně paliva 30Kč/l a rozdílu spotřeby 1,5l ve prospěch dieselu je to 45kč/100km, 450kč/1000km, 45000kč/100 000km. Takže za životnost auta se to plusminus vyrovná. Zatím ale pořád platí, že ojetý diesel je lépe prodejný, než ojetý benzín, nedejbože tříválec....

Q
24. března • 9:16

To už dávno neplatí, podívejte se na ceny ojetin. Třeba u pětileté Oktávky je největší držák původní ceny 1.4 TSI 110 kW. Naopak 1.6 TDI 81 kW, který byl jako nový dražší, tvoří cenové dno ojetin.

Josef
23. března • 20:24

Dobré rozhodnutí. Ještě aby ho doplnili následným upřesňujícím rozhodnutím o minimálním výkonu toho dvoulitru v podobě hodnoty 110 kW...:-)

Thomas
23. března • 22:42

přesně tak, předkpokládám že 85kW verze má stejný hardware... já bych pod 110kW i u malého auta nechtěl jít :-)

Assasin
23. března • 19:27

O každý rakovinomet méně=dobrá zpráva.

pacho
23. března • 22:54

jasné, hlavna vec, že niektore rakovinomety, majú nižšie emisie ako kdejaky elektromobil.

k22
24. března • 9:45

Ty nejsi pacho ale PAKO

.
24. března • 12:00

Není. Vyjímečně má pravdu.

pacho
25. března • 11:35

niekedy sa zadarí :-)

Michal
24. března • 13:00

A ještě čistí vzduch a to ani elektro neumi :)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pacho
25. března • 11:34

Presne tak, je to paradoxne, ale je to pravda. Vo velmi znečistenom prostredí veľkomiest moderné dízle funguju fakt ako pračka . Nechce sa mi to hľadať, ale je na to seriózna štúdia.

cxcxxcxcxcx
26. března • 23:52

blbe vag pohadky
:-D:-D:-D
a asi odkial sa vzal spinavy vzduch??? zase z dizla..

,.,
23. března • 18:37

Konečně, příšerný motor, tedy z pohledu zvukového projevu v Octavii je to utrpení. Končí s ním celý koncern, už jde objednat snad jen do Scaly. V Octavii byl nahrazen podladěným 2,0 TDI Evo.

Pravda pravdoucí
23. března • 19:52

Zajímavé. Jel jsem v 77kw? a proti Passatu bitdi to mělo pěkný zvukový projev.

pacho
24. března • 7:39

hej hej pre škodovkárov aj trojvále 1,4 TDI zneje lahodne.

,.,
23. března • 21:11

Jel jsem 77, 81, 85 jak manuál tak dsg. Passat bitd mel lepší příjemnější zvuk.

Jezdec
23. března • 18:02

Tak to mne překvapuje. Podle diskusí na netu nikdo nechce tříválec a všichni chtějí smrdutý diesel. A tady vidím, že tříválec válcuje smrdutý diesel. :-D

petr r. (petrumr)
23. března • 19:03

tříválec jezdí za 3,5L a diesel za 6, když se vypaluje filtr tak za 10.

nesty
25. března • 14:07

tak nevím, jezdím pravidelně služebně s oběma ... Rapid 1.0tsi - od 5.8-7/100, Golf 1.6tdi 4.5-5.5/100 .. (dle stylu jizdy.... i když těch 4.5 bylo asi tím že cesta z Tater na Moravu je celá z kopce .. )

moje jmeno
24. března • 7:48

Teda takovou hovadinu už jsem dlouho nečetl. S tím TDI ve služební Octávce se nedalo dlouhodobě dostat pře 5,4L/100. To "nedalo" bych rád zvýraznil. Po zahřátí jsem na to šlapal o106. Prostě nedalo. Při úsporné jízdě nebyl problém 4,5L/100km dlouhodobě. S tím tříválcem za 3,5L jen s kopce, dlouhodobě při úsporném ježdění 5,2-5,5L, při honění 6-7,5L/100km. Firmy ty tříválce kupují, protože jsou výrazně levnější a jedou "porovnatelně" s tím TDI. Další věc, která tomuto motoru neskutečně ublížila ve všech Octávkách (krom eko), bylo nasazení pouze 5istupňové převodovky, což byla jednoznačně ta největší chyba.

jiri
24. března • 11:49

Půl roku stará 1.6 TDI s Addblue/SCR
Podzim průměr 4.9 i s 3km couračkami po městě. Delší jízdy 4,5-4.7
Zima všechny nádrže průměr 5.1 Co na tom soudruzi nezvládli není motor, ale 5 stupňová dlouhá převodovka. Město maximálně 3, čtverka pouze mimo město, pětka dálnice

Q
24. března • 9:35

Souhlas, taky jsem se s 1.6 TDI v OIII přes 5,5 litru nikdy nedostal a i normální svižná jízda byla kolem 5 litrů. Byl jsem příjemně překvapen. Samozřejmě, je k tomu nutno připočíst "standardní" koncernovou odchylku 0,3 L/100 km. Ale i tak jde o dobrý výsledek. Předtím jsme měli Fabie se starší generací motorů 1.6 TDI 55 a 66 kW a ty tak úsporné nebyly. Ta 55 kW verze byla nejhorší, ta se spotřebou víceméně vyrovnala 1.2 TSI.

Hrozná 1.6
24. března • 9:26

Tak to nevím, co jste měl za kód motoru, respektive rok výroby ty 1.6, ale já mám 85kw verzi z roku 2017 a žere to jako tank.. A o co hůř - 1.5 Tsi jezdí se stejným stylem jízdy tak o 0,2l na sto víc, než ta nafta, ale benzín aspoň trochu jede, neduni, což ta 1.6 umí fakt odporně a když tomu fakt dám tak to jede.. Ve Fabii 3 jsem měl 1.4 tdi 66kw 2016 a to auto nezralo a jelo daleko lépe i naložené, než prázdná octavka, ta 1.6 alespoň v té verzi co mám je fakt peklo stroj

moje jmeno
24. března • 14:55

Promiň, ale tvrdit veřejně, že 1,4TDI 66kW tříválec jela lépe než 1.6TDI 85kW je skoro trapas...B-] Přesně tu co ty jsem měl taky. Do knihy jízd jsem musel pravidelně psát spotřebu a na konci po 60tkm vyšlo 5,3L/100km. Když jsem zajížděl motor do Holandska, tak jsem to jel totálně přetížený a ve dvou za 5,5L. V Německu kde to šlo tak trvale 170km. Ne! Ten motor nežere jak tank! A ve verzi s adblue bez debilních regenerací to bude s největší pravděpodobností ještě lepší. Jediné s čím na 100% souhlasím je to, že 1.4TDI žere méně a 1.6TDI skutečně duní, ale to je bohužel hodně i tím 5ikvaltem a chybějícím dvouhmoťákem. Být v té Octávě 6ikvalt, beru všema deseti :-D ...tedy kdybych ji potřeboval a měl na ni :-D:-D

Mirek
23. března • 19:53

Tak to bych chtěl vidět ten tříválec v autě se čtyřmi lidmi o průměrné hmotnosti 90 kg plus něco v kufru, jak jede za 3,5 l/100 km, zvlášť u služebních aut.

petr r. (petrumr)
24. března • 14:55

diskuze o služebních autech je na FLOTILA.

mpolan
23. března • 19:58

Z kopce a s větrem v zádech.
Fakt je, že 1,6 TDI není zrovna úsporný motor a na dálnici je potřeba ho trošku držet pod krkem. Dvoulitry jsou o dost lepší a bude to vhodná náhrada. A pro VW samozřejmě také úspora, proč držet dva motory, když to zvládne jeden ve více verzích.

pacho
23. března • 22:53

presne tak treba ako za socíku vyrábať len škodu 105S a poprípade škodu 105L, aby bolo z čoho vyberať.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
24. března • 10:31

Přemýšlím, zda tu hloupost máš od narození, nebo ses tím někde nakazil.

Driver
25. března • 10:55

Zrcadlí pouze tvou hloupost, když nerozeznáš jednotlivé generace 1.6TDI mezi sebou a hážeš všechny do jednoho pytle. Zatím co současná 1.6TDI je z pohledu naprosto dokonalý motor, tak ta první verze byla víceméně opravdu málo úsporná.
Současný Leon při jízdě 50/90/130 jezdí okolo 5L stejně jako jezdilo kdysi Toledo a jakékoliv VW s 1.9TDI 66kW ovšem teď tam máš 1) třeba o 3palce větší kola, 2) o 200kg těžší auto, 3) náročnější emise a přesto je to geniálně úsporné auto, a pokud dálnice jezdíš do 120kmh tak se umíš pohybovat někde mezi 4-5L spotřeby. Dvoulitry TDI berou řekněme o litr více a z pohledu spotřeby ta 1.6 dávala smysl enormní. Takže to co uvádíš je naprosté diletantství. ;-)

jogurt
23. března • 18:28

u firem rozhodně neválcuje

Tomáš Fuk
23. března • 17:51

když to nahradí dvoulitrem Evo, tak cajk.

Marek Skok
19. září • 12:44

Dobrý den,
pokud si chcete zakoupit "škodovácký" motor 1,6 TDi měli byste zpozornit. Nikomu nic nenutím, ale mé zkušenosti kdy motor chcípne při zařazení 2. rychlosti je hodně nebezpečný. Mám videa a dokledy od Škody přímo z Mladé Boleslavy. Rád zašlu kdo bude mít zájem. Pokoušel jsem se na neduh tohoto motoru kázat i v automotorevue, časopisech, atd...nahrál jsem i nebezpečnost tohoto motoru na Youtube, ale Škodovka, je obrovský zaměstnavatel lidí a tak my to bylo smazáno :-( vůbec nechápu jak to tento koncern dokázal i u tohoto nezávislého média. Jedete v zimě z kopce po náměstí v jednom malém městě plném turistů, chcípne vám po zařazení 2. stupně motor, jste bez ABS, posilovače a řítíte se na turisty. Vyjíždíte z křižovatky mimo obec. Je to křižovatka z kopce. Na kopci vidíte zhruba ve vzdálenosti 1 km kamion naložený dřevem. Máte dost času se rozjet. Zřadíte 2 rychlostní stupeň vjíždíte pod most a motor 1,6TDi opět chcípne, Proti Vám jede autobus a ten kamion je za chvilku u Vás. Mám to vše zdokumentované videem. Pokud budete mít někdo zájem o tento motor tak rád zašlu videa i dokumenty o "řešení" tohoto problém koncernem. 16 x v autorizovaném servisu 2 x v Mladé Boleslavi. Nekupujte to.

cxcxxcxcxcx
26. března • 23:45

RAKOVINOTVOR

Doporučujeme

Články odjinud