VW a Seat oficiálně končí s motorem 1.6 TDI. Není o něj zájem a bude nadbytečný

Tomáš Fuk  |  23. 03. 2020 17:51

když to nahradí dvoulitrem Evo, tak cajk.

Odpovědět  |   | 
cxcxxcxcxcx  |  26. 03. 2020 23:45

RAKOVINOTVOR

Odpovědět  |   | 
Jezdec  |  23. 03. 2020 18:02

Tak to mne překvapuje. Podle diskusí na netu nikdo nechce tříválec a všichni chtějí smrdutý diesel. A tady vidím, že tříválec válcuje smrdutý diesel.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  23. 03. 2020 18:28

u firem rozhodně neválcuje

Odpovědět  |   | 

tříválec jezdí za 3,5L a diesel za 6, když se vypaluje filtr tak za 10.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  23. 03. 2020 19:53

Tak to bych chtěl vidět ten tříválec v autě se čtyřmi lidmi o průměrné hmotnosti 90 kg plus něco v kufru, jak jede za 3,5 l/100 km, zvlášť u služebních aut.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  23. 03. 2020 19:58

Z kopce a s větrem v zádech.
Fakt je, že 1,6 TDI není zrovna úsporný motor a na dálnici je potřeba ho trošku držet pod krkem. Dvoulitry jsou o dost lepší a bude to vhodná náhrada. A pro VW samozřejmě také úspora, proč držet dva motory, když to zvládne jeden ve více verzích.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  23. 03. 2020 22:53

presne tak treba ako za socíku vyrábať len škodu 105S a poprípade škodu 105L, aby bolo z čoho vyberať.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 03. 2020 10:31

Přemýšlím, zda tu hloupost máš od narození, nebo ses tím někde nakazil.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  25. 03. 2020 10:55

Zrcadlí pouze tvou hloupost, když nerozeznáš jednotlivé generace 1.6TDI mezi sebou a hážeš všechny do jednoho pytle. Zatím co současná 1.6TDI je z pohledu naprosto dokonalý motor, tak ta první verze byla víceméně opravdu málo úsporná.
Současný Leon při jízdě 50/90/130 jezdí okolo 5L stejně jako jezdilo kdysi Toledo a jakékoliv VW s 1.9TDI 66kW ovšem teď tam máš 1) třeba o 3palce větší kola, 2) o 200kg těžší auto, 3) náročnější emise a přesto je to geniálně úsporné auto, a pokud dálnice jezdíš do 120kmh tak se umíš pohybovat někde mezi 4-5L spotřeby. Dvoulitry TDI berou řekněme o litr více a z pohledu spotřeby ta 1.6 dávala smysl enormní. Takže to co uvádíš je naprosté diletantství.

Odpovědět  |   | 

diskuze o služebních autech je na FLOTILA.

Odpovědět  |   | 
moje jmeno  |  24. 03. 2020 07:48

Teda takovou hovadinu už jsem dlouho nečetl. S tím TDI ve služební Octávce se nedalo dlouhodobě dostat pře 5,4L/100. To "nedalo" bych rád zvýraznil. Po zahřátí jsem na to šlapal o106. Prostě nedalo. Při úsporné jízdě nebyl problém 4,5L/100km dlouhodobě. S tím tříválcem za 3,5L jen s kopce, dlouhodobě při úsporném ježdění 5,2-5,5L, při honění 6-7,5L/100km. Firmy ty tříválce kupují, protože jsou výrazně levnější a jedou "porovnatelně" s tím TDI. Další věc, která tomuto motoru neskutečně ublížila ve všech Octávkách (krom eko), bylo nasazení pouze 5istupňové převodovky, což byla jednoznačně ta největší chyba.

Odpovědět  |   | 
Hrozná 1.6  |  24. 03. 2020 09:26

Tak to nevím, co jste měl za kód motoru, respektive rok výroby ty 1.6, ale já mám 85kw verzi z roku 2017 a žere to jako tank.. A o co hůř - 1.5 Tsi jezdí se stejným stylem jízdy tak o 0,2l na sto víc, než ta nafta, ale benzín aspoň trochu jede, neduni, což ta 1.6 umí fakt odporně a když tomu fakt dám tak to jede.. Ve Fabii 3 jsem měl 1.4 tdi 66kw 2016 a to auto nezralo a jelo daleko lépe i naložené, než prázdná octavka, ta 1.6 alespoň v té verzi co mám je fakt peklo stroj

Odpovědět  |   | 
moje jmeno  |  24. 03. 2020 14:55

Promiň, ale tvrdit veřejně, že 1,4TDI 66kW tříválec jela lépe než 1.6TDI 85kW je skoro trapas... Přesně tu co ty jsem měl taky. Do knihy jízd jsem musel pravidelně psát spotřebu a na konci po 60tkm vyšlo 5,3L/100km. Když jsem zajížděl motor do Holandska, tak jsem to jel totálně přetížený a ve dvou za 5,5L. V Německu kde to šlo tak trvale 170km. Ne! Ten motor nežere jak tank! A ve verzi s adblue bez debilních regenerací to bude s největší pravděpodobností ještě lepší. Jediné s čím na 100% souhlasím je to, že 1.4TDI žere méně a 1.6TDI skutečně duní, ale to je bohužel hodně i tím 5ikvaltem a chybějícím dvouhmoťákem. Být v té Octávě 6ikvalt, beru všema deseti ...tedy kdybych ji potřeboval a měl na ni

Odpovědět  |   | 
Q  |  24. 03. 2020 09:35

Souhlas, taky jsem se s 1.6 TDI v OIII přes 5,5 litru nikdy nedostal a i normální svižná jízda byla kolem 5 litrů. Byl jsem příjemně překvapen. Samozřejmě, je k tomu nutno připočíst "standardní" koncernovou odchylku 0,3 L/100 km. Ale i tak jde o dobrý výsledek. Předtím jsme měli Fabie se starší generací motorů 1.6 TDI 55 a 66 kW a ty tak úsporné nebyly. Ta 55 kW verze byla nejhorší, ta se spotřebou víceméně vyrovnala 1.2 TSI.

Odpovědět  |   | 
jiri  |  24. 03. 2020 11:49

Půl roku stará 1.6 TDI s Addblue/SCR
Podzim průměr 4.9 i s 3km couračkami po městě. Delší jízdy 4,5-4.7
Zima všechny nádrže průměr 5.1

Co na tom soudruzi nezvládli není motor, ale 5 stupňová dlouhá převodovka. Město maximálně 3, čtverka pouze mimo město, pětka dálnice

Odpovědět  |   | 
,.,  |  23. 03. 2020 18:37

Konečně, příšerný motor, tedy z pohledu zvukového projevu v Octavii je to utrpení. Končí s ním celý koncern, už jde objednat snad jen do Scaly. V Octavii byl nahrazen podladěným 2,0 TDI Evo.

Odpovědět  |   | 
Pravda pravdoucí  |  23. 03. 2020 19:52

Zajímavé. Jel jsem v 77kw? a proti Passatu bitdi to mělo pěkný zvukový projev.

Odpovědět  |   | 
,.,  |  23. 03. 2020 21:11

Jel jsem 77, 81, 85 jak manuál tak dsg. Passat bitd mel lepší příjemnější zvuk.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  24. 03. 2020 07:39

hej hej pre škodovkárov aj trojvále 1,4 TDI zneje lahodne.

Odpovědět  |   | 
Assasin  |  23. 03. 2020 19:27

O každý rakovinomet méně=dobrá zpráva.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  23. 03. 2020 22:54

jasné, hlavna vec, že niektore rakovinomety, majú nižšie emisie ako kdejaky elektromobil.

Odpovědět  |   | 
k22  |  24. 03. 2020 09:45

Ty nejsi pacho ale PAKO

Odpovědět  |   | 
.  |  24. 03. 2020 12:00

Není. Vyjímečně má pravdu.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  24. 03. 2020 13:00

A ještě čistí vzduch a to ani elektro neumi :)

Odpovědět  |   | 
pacho  |  25. 03. 2020 11:34

Presne tak, je to paradoxne, ale je to pravda. Vo velmi znečistenom prostredí veľkomiest moderné dízle funguju fakt ako pračka . Nechce sa mi to hľadať, ale je na to seriózna štúdia.

Odpovědět  |   | 
cxcxxcxcxcx  |  26. 03. 2020 23:52

blbe vag pohadky

a asi odkial sa vzal spinavy vzduch??? zase z dizla..

Odpovědět  |   | 
pacho  |  25. 03. 2020 11:35

niekedy sa zadarí

Odpovědět  |   | 
Josef  |  23. 03. 2020 20:24

Dobré rozhodnutí. Ještě aby ho doplnili následným upřesňujícím rozhodnutím o minimálním výkonu toho dvoulitru v podobě hodnoty 110 kW...

Odpovědět  |   | 
Thomas  |  23. 03. 2020 22:42

přesně tak, předkpokládám že 85kW verze má stejný hardware... já bych pod 110kW i u malého auta nechtěl jít

Odpovědět  |   | 
IvPv  |  23. 03. 2020 22:19

Množstvo nepravdivých informácií... ako zvyčajne. V Leone/Golfe so 7st DSG to bol spoľahlivý, skvelý a pružný motor. Plne naložené auto (4 os, batožina) malo na dlhé trasy spotrebu okolo 5l (mix diaľnica a okresky 50 na 50) pri svižnej jazde (diaľnica 130-140km/h), stačilo len tankovať kvalitné palivo. Toto 1.5 TSI nikdy nedosiahne... Problém bol že sa hlavne ponúkal/ predával s 5st manuálom ktorý nedokázal potenciál motoru využiť. A to že sa dnes predávajú TSI je zase len stratégia predajcov. Navštívte autosalon VW alebo Seat a TSI vám ponúknu so zľavou 100 tis a viac. Takže keď si máte vybrať 1.5 TSI za 450 tis alebo 1.6 TDI za 580 tis (napr. výbehový Golf, Leon) tak každý berie TSI...

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  23. 03. 2020 22:25

Při ceně paliva 30Kč/l a rozdílu spotřeby 1,5l ve prospěch dieselu je to 45kč/100km, 450kč/1000km, 45000kč/100 000km. Takže za životnost auta se to plusminus vyrovná. Zatím ale pořád platí, že ojetý diesel je lépe prodejný, než ojetý benzín, nedejbože tříválec....

Odpovědět  |   | 
Q  |  24. 03. 2020 09:16

To už dávno neplatí, podívejte se na ceny ojetin. Třeba u pětileté Oktávky je největší držák původní ceny 1.4 TSI 110 kW. Naopak 1.6 TDI 81 kW, který byl jako nový dražší, tvoří cenové dno ojetin.

Odpovědět  |   | 
,.,  |  23. 03. 2020 22:26

Měl jsem 77kw s dsg a to bylo vážně úsporné bez problémů průměr do 5l a na dovolenou kdy jsem nepřekračoval výrazně limity i 4,6l. Pak jsem dostal 81kw s dsg a to už jezdí za 5,8 v průměru, pořád si myslím, že po dieselgate to zacalo mit větší spotřebu.

Odpovědět  |   | 
Thomas  |  23. 03. 2020 23:23

200+ kW, 2.0 tsi, spotřeba 7-8, když kašlu na limity max. 12 :D NA CO DYZL DNESKA?

Odpovědět  |   | 
,.,  |  24. 03. 2020 06:37

Já jsem chudý dělnas a do práce fasuju auta. Jinak raději doma jezdime s benzínovými 6 válci, děkuji za ně. Za 4 válec bych peníze neztrácel (s výjimkou Hondy Integra).

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  24. 03. 2020 08:37

Taky mám spotřebu mezi 7-8 (přesně 7,6) a to mám ještě o dva válce víc Úplně stejnou spotřebu jsem měl předtím s dieselem, za stejných podmínek a trasách.

Odpovědět  |   | 
Marťan  |  24. 03. 2020 10:50

285kW V8, spotřeba 12-13, když kašlu na limity tak 17-18, tak proč poslouchat vysavačovitý 4-válec?

Odpovědět  |   | 
moje jmeno  |  24. 03. 2020 14:59

Třeba protože Ti doma řve mimino, manželka na mateřské a přemýšlíš, kde vyškrábnout 7 litrů na nájem ...

Odpovědět  |   | 
Tom  |  24. 03. 2020 15:48

Třeba proto, že je tak dobře utlumen, že ho vůbec neslyšís a zvuk motoru uvnitř neobtěžuje.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  24. 03. 2020 13:07

Cupra

Odpovědět  |   | 
ijon  |  24. 03. 2020 11:23

Manželka má Golfa 77kW s DSG bohužel už s dieselgate úpravou, spotřeba kolem 5,3-5,5, což je docela dost. S dvoulitrovou Octou TDI jezdila běžně za 5. A ještě k tomu to hrozné podtáčení motoru, ona ta 1.6 zabírá až výš, takže když jí převodovka (notabene za studena) drží na 1300, je to utrpení.

Odpovědět  |   | 
Q  |  24. 03. 2020 09:11

Nevím jak na Slovensku, ale v ČR je to trochu jinak. Když jsem v roce 2017 Leona kupoval, slevy na TSI a TDI byly stejné. Zhruba 95 % kupujících se rozhodlo pro benzínové motory, ten zbytek se rozdělil mezi disely a CNG. Vzal jsem samozřejmě 1.4 TSI, ten byl tehdy ještě bez filtru pevných částic a dalších nesmyslů. U toho 1.6 TDI máte samozřejmě nižší spotřebu, ale daleko vyšší amortizaci, protože jako nový je dražší a zároveň jako ojetý velmi rychle ztrácí tržní hodnotu.

Odpovědět  |   | 
jiri  |  25. 03. 2020 21:04

1.5 TSI a 1.6 TDI 85kW stály v Oktě před půl rokem na korunu stejně

Odpovědět  |   | 
Martin P.  |  26. 03. 2020 13:51

Tak jistě oboje může stát stejně přesto celková cena auta je jiná. Protože v jednom máte základ za 380 v druhém třeba 400. Je pak jedno že papírově máte v konfigurátoru motor za "stejnou cenu" např 50 .

Připadá mi to jednou rozhovor s obchoďákem jak digitální radio v autě stojí jen... ...pak z toho bylo, že to není radio ale příplatek k radiu.... pak to by příplatek k jen dražšímu radiu... a nakonec to by jen příplatek k dražšímu radiu a jen k nějaké výbavové verzi..... ano příplatek jen 4000,- ovšem na celém autě 30000,- rozdíl.

Odpovědět  |   | 
Ernie  |  23. 03. 2020 23:33

Vie niekto nieco o T-rocu s 6-valcom z tohto clanku?

Odpovědět  |   | 
anonym  |  24. 03. 2020 06:14

Tam ale neni napsano, ze T-roc ma sestivalec. Pisi o podvozku MQB a zrejme maji na mysli Atlas, ktery je postaveny na MQB a v USA je nabizeny s sestivalcem.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  24. 03. 2020 10:13

Vzdy ma pobavia spory benzin vs diesel, v ktorych zucastnene strany maju akurat skusenost s VAG agregatmi.

VAG benzin vs VAG diesel je ako SARS vs Ebola.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  24. 03. 2020 15:50

A koho bys chtěl porovnávat, nespolehlivé diesel od mazdy s benzina, kde se bez varování tuhne kapka a proletí motorem?

Odpovědět  |   | 
Martin P.  |  24. 03. 2020 14:05

Nevěřím že není zájem ze strany kupců\řidičů. Spíš v tom vidím PR výmluvu jak maskovat že jsou na ruku víc ekologům a aktivistům než uživatelům. Tedy lidem který stejně žádný auto nekoupí. A o jejich zdravém a realném pohledu na praktický život bych silně pochyboval.

Odpovědět  |   | 
ijon  |  25. 03. 2020 07:38

Pokud koncern za srovnatelné peníze nabídne podladěný dvoulitr EVO, nebude 1.6 nejspíš opravdu nikomu chybět.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  25. 03. 2020 08:39

Tak daleko křiklouni nestačili dočíst.

Odpovědět  |   | 
Martin P.  |  25. 03. 2020 13:45

A no pokud bude.... nemyslím že v nižších patrech kam mířilo 1,6TDI bude 2.0 EVO.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 124 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků

Nejčtenější články

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště voz…

Podobných míst byste našli spousty. Zrovna tady však odpočívá a záchranu (bez)nadějně očekává především hromada starých tatrovek.

26.  3.  2020 | | 31 N/A
Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Oc…

Škoda si v rámci 125letého výročí připomíná klíčové osobnosti vzniku automobilky. V případě Ludvíka Kalmy však nelze kromě vyzdvižení jeho důležité role opomenout i jeho tragický odchod.

18.  3.  2020 | | 43 N/A
Škoda poprvé ukázala Enyaq iV už začátkem měsíce. Nikdo mu ale nevěnoval pozornost

Škoda poprvé ukázala Enyaq iV už začátkem m…

Při oficiálních prezentacích vozů je dobré všímat si detailů. Naposledy se to osvědčilo při premiéře Škody Octavia RS iV – poprvé jste totiž mohli vidět připravované elektrické SUV Enyaq iV.

6.  3.  2020 | | 41 N/A
Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě verze, zaútočí na Jeep i Land Rover

Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě ver…

Fordu utíkají na veřejnost fotky chystaného SUV a off-roadu rodiny Bronco. Potvrzují se tak informace o dvojici různě zaměřených modelů.

10.  3.  2020 | | 7 N/A
Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustrace ale naznačují stylovější design

Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustr…

Nové generace Dacie Sandero bychom se měli dočkat ještě letos a klasicky se tedy objevují neoficiální ilustrace, jak by mohl cenově dostupný hatchback vypadat.

26.  3.  2020 | | 13 N/A