Automobilka Volkswagen má v otázce naftových motorů v malých městských vozech jasno. Končí s nimi. Foto: Auto.cz

Automobilka Volkswagen má v otázce naftových motorů v malých městských vozech jasno. Končí s nimi. | Foto: Auto.cz

Dle informací, které nám potvrdilo české zastoupení Volkswagenu, skončí prodej motoru 1.6 TDI v modelech  Polo ,  T-Cross  a  T-Roc , což osobně považuji za velmi logický krok. Foto: Auto.cz

Dle informací, které nám potvrdilo české zastoupení Volkswagenu, skončí prodej motoru 1.6 TDI v modelech Polo, T-Cross a T-Roc, což osobně považuji za velmi logický krok. | Foto: Auto.cz

 Naftový Volkswagen T-Cross se v Česku prodává od loňského července  a jeho prodejní podíl je mizivý - pouhá 3 %. Pětiprocentní prodejní podíl si připisuje patnáctistovka TSI o výkonu 110 kW a zbytek připadá tříválci 1.0 TSI. Foto: Auto.cz

Naftový Volkswagen T-Cross se v Česku prodává od loňského července a jeho prodejní podíl je mizivý - pouhá 3 %. Pětiprocentní prodejní podíl si připisuje patnáctistovka TSI o výkonu 110 kW a zbytek připadá tříválci 1.0 TSI. | Foto: Auto.cz

Zhruba 80 % Volkswagenů T-Cross prodanných na českém trhu  má pod kapotou silnější verzi tříválce TSI , tedy s výkonem 85 kW. Ptáte-li se na Volkswagen Polo, ani tam není motor 1.6 TDI úspěšný. Končí a modelu tak zůstanou litrové benzinové motory MPI, TSI a  TGI (CNG) . Foto: Ondřej Lilling

Zhruba 80 % Volkswagenů T-Cross prodanných na českém trhu má pod kapotou silnější verzi tříválce TSI, tedy s výkonem 85 kW. Ptáte-li se na Volkswagen Polo, ani tam není motor 1.6 TDI úspěšný. Končí a modelu tak zůstanou litrové benzinové motory MPI, TSI a TGI (CNG). | Foto: Ondřej Lilling

Šestnáctistovka TDI se v nových modelech Volkswagenu nechytla. Zákazníci raději sahají po tříválci TSI, navíc z širšího pohledu existují i úspornější alternativy než turbodiesel. Foto: Ondřej Lilling

Šestnáctistovka TDI se v nových modelech Volkswagenu nechytla. Zákazníci raději sahají po tříválci TSI, navíc z širšího pohledu existují i úspornější alternativy než turbodiesel. | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line Foto: Ondřej Lilling

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line | Foto: Ondřej Lilling

Sedmnáctipalcová kola Pamplona za příplatek 17.000 Kč. I vzadu jsou kotoučové brzdy.

Sedmnáctipalcová kola Pamplona za příplatek 17.000 Kč. I vzadu jsou kotoučové brzdy.

Brzdy mají ostřejší nástup, na dávkování je potřeba si zvyknout.

Brzdy mají ostřejší nástup, na dávkování je potřeba si zvyknout.

| Minitest Seat Ibiza 1.0 TSI DSG FR Foto: David Rajdl

| Minitest Seat Ibiza 1.0 TSI DSG FR | Foto: David Rajdl

| Minitest Seat Ibiza 1.0 TSI DSG FR Foto: David Rajdl

| Minitest Seat Ibiza 1.0 TSI DSG FR | Foto: David Rajdl

| Minitest Seat Ibiza 1.0 TSI DSG FR Foto: David Rajdl

| Minitest Seat Ibiza 1.0 TSI DSG FR | Foto: David Rajdl

| Minitest Seat Ibiza 1.0 TSI DSG FR Foto: David Rajdl

| Minitest Seat Ibiza 1.0 TSI DSG FR | Foto: David Rajdl

| Minitest Seat Ibiza 1.0 TSI DSG FR Foto: David Rajdl

| Minitest Seat Ibiza 1.0 TSI DSG FR | Foto: David Rajdl

| Minitest Seat Ibiza 1.0 TSI DSG FR Foto: David Rajdl

| Minitest Seat Ibiza 1.0 TSI DSG FR | Foto: David Rajdl

| Minitest Seat Ibiza 1.0 TSI DSG FR Foto: David Rajdl

| Minitest Seat Ibiza 1.0 TSI DSG FR | Foto: David Rajdl

| Minitest Seat Ibiza 1.0 TSI DSG FR Foto: David Rajdl

| Minitest Seat Ibiza 1.0 TSI DSG FR | Foto: David Rajdl

Dle informací, které nám potvrdilo české zastoupení Volkswagenu, skončí prodej motoru 1.6 TDI v modelech  Polo ,  T-Cross  a  T-Roc , což osobně považuji za velmi logický krok. Foto: Auto.cz
 Naftový Volkswagen T-Cross se v Česku prodává od loňského července  a jeho prodejní podíl je mizivý - pouhá 3 %. Pětiprocentní prodejní podíl si připisuje patnáctistovka TSI o výkonu 110 kW a zbytek připadá tříválci 1.0 TSI. Foto: Auto.cz
Zhruba 80 % Volkswagenů T-Cross prodanných na českém trhu  má pod kapotou silnější verzi tříválce TSI , tedy s výkonem 85 kW. Ptáte-li se na Volkswagen Polo, ani tam není motor 1.6 TDI úspěšný. Končí a modelu tak zůstanou litrové benzinové motory MPI, TSI a  TGI (CNG) . Foto: Ondřej Lilling
Šestnáctistovka TDI se v nových modelech Volkswagenu nechytla. Zákazníci raději sahají po tříválci TSI, navíc z širšího pohledu existují i úspornější alternativy než turbodiesel. Foto: Ondřej Lilling
38
Fotogalerie

VW a Seat oficiálně končí s motorem 1.6 TDI. Není o něj zájem a bude nadbytečný

Šestnáctistovka TDI se v nových modelech Volkswagenu nechytla. Zákazníci raději sahají po tříválci TSI, navíc z širšího pohledu existují i úspornější alternativy než turbodiesel.

Auto do města s naftovým motorem je už dnes přežitek. Jedním z příkladů, že tomu tak je, může být i Škoda Fabia, která se zbavila nijak zázračně úsporné čtrnáctistovky TDI už před lety a vsadila na litrové tříválce MPI a TSI. Naftovým motorům sice v městských vozech ještě nezvoní hrana (třeba nové generace Peugeotu 208 a Opelu Corsa je mají), otázkou ale zůstává, jak dlouho tento stav vydrží.

Automobilka Volkswagen má v otázce naftových motorů v malých městských vozech jasno. Končí s nimi. Dle informací, které nám potvrdilo české zastoupení Volkswagenu, skončí prodej motoru 1.6 TDI v modelech Polo, T-Cross a T-Roc, což osobně považuji za velmi logický krok.

Naftový Volkswagen T-Cross se v Česku prodává od loňského července a jeho prodejní podíl je mizivý - pouhá 3 %. Pětiprocentní prodejní podíl si připisuje patnáctistovka TSI o výkonu 110 kW a zbytek připadá tříválci 1.0 TSI. Zhruba 80 % Volkswagenů T-Cross prodanných na českém trhu má pod kapotou silnější verzi tříválce TSI, tedy s výkonem 85 kW. Ptáte-li se na Volkswagen Polo, ani tam není motor 1.6 TDI úspěšný. Končí a modelu tak zůstanou litrové benzinové motory MPI, TSI a TGI (CNG).

S  t-rocem je situace trochu jiná. Ten je totiž, na rozdíl od pola a t-crossu, postaven na platformě MQB z golfu, která umožňuje i pohon všech kol a vedle tříválců jsou jí vlastní také dvoulitrové čtyřválce a mimo Evropu i šestiválec. T-Roc má motor 1.6 TDI jen v základní linii T-Roc a tento stav mu vydrží nanejvýš do léta. Následně bude nahrazen motorem 2.0 TDI Evo/85 kW, který u nových generací Volkswagenu Golf, Škody Octavia a Seatu Leon představuje vstupní bránu do světa nafťáků. Zatímco polo a t-cross s motory TDI končí nadobro, t-roc si je zachová přinejmenším do faceliftu.

Situace ohledně 1.6 TDI se týká také i Seatu. „Motor 1.6 TDI skončí v malých modelech i kompaktních SUV. U Seatu se to týká modelů Ibiza a Arona, kde skončí bez náhrady v druhé polovině listopadu. U modelů Leon a Ateca dojde k ukončení nabídky motoru s přechodem na nový model a facelift. Agregát 1.6 TDI zde bude nahrazen motorem 2.0 TDI Evo o výkonu 85 kW,“ řekl na dotaz redakce Autorevue.cz Filip Stoulil, koordinátor marketingu a prodeje značek Seat a Cupra v České republice. Na vyjádření Škodovky, která motor 1.6 TDI nabízí v modelech Kamiq, Scala a Karoq, zatím čekáme.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud