VW a Seat oficiálně končí s motorem 1.6 TDI. Není o něj zájem a bude nadbytečný

Šestnáctistovka TDI se v nových modelech Volkswagenu nechytla. Zákazníci raději sahají po tříválci TSI, navíc z širšího pohledu existují i úspornější alternativy než turbodiesel.

Auto do města s naftovým motorem je už dnes přežitek. Jedním z příkladů, že tomu tak je, může být i Škoda Fabia, která se zbavila nijak zázračně úsporné čtrnáctistovky TDI už před lety a vsadila na litrové tříválce MPI a TSI. Naftovým motorům sice v městských vozech ještě nezvoní hrana (třeba nové generace Peugeotu 208 a Opelu Corsa je mají), otázkou ale zůstává, jak dlouho tento stav vydrží.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Automobilka Volkswagen má v otázce naftových motorů v malých městských vozech jasno. Končí s nimi. Dle informací, které nám potvrdilo české zastoupení Volkswagenu, skončí prodej motoru 1.6 TDI v modelech Polo, T-Cross a T-Roc, což osobně považuji za velmi logický krok.

Nejlepší vůz od VW brzo skončí. Náhrada oslní výkonem, dynamikou spíše zklame

Nejlepší vůz od VW brzo skončí. Náhrada oslní výkonem, dynamikou spíše zklame

Naftový Volkswagen T-Cross se v Česku prodává od loňského července a jeho prodejní podíl je mizivý - pouhá 3 %. Pětiprocentní prodejní podíl si připisuje patnáctistovka TSI o výkonu 110 kW a zbytek připadá tříválci 1.0 TSI. Zhruba 80 % Volkswagenů T-Cross prodanných na českém trhu má pod kapotou silnější verzi tříválce TSI, tedy s výkonem 85 kW. Ptáte-li se na Volkswagen Polo, ani tam není motor 1.6 TDI úspěšný. Končí a modelu tak zůstanou litrové benzinové motory MPI, TSI a TGI (CNG).

Dny Škody Kodiaq RS TDI jsou sečteny. Přijde o motor, hybridu se asi nevyhne

Dny Škody Kodiaq RS TDI jsou sečteny. Přijde o motor, hybridu se asi nevyhne

S  t-rocem je situace trochu jiná. Ten je totiž, na rozdíl od pola a t-crossu, postaven na platformě MQB z golfu, která umožňuje i pohon všech kol a vedle tříválců jsou jí vlastní také dvoulitrové čtyřválce a mimo Evropu i šestiválec. T-Roc má motor 1.6 TDI jen v základní linii T-Roc a tento stav mu vydrží nanejvýš do léta. Následně bude nahrazen motorem 2.0 TDI Evo/85 kW, který u nových generací Volkswagenu Golf, Škody Octavia a Seatu Leon představuje vstupní bránu do světa nafťáků. Zatímco polo a t-cross s motory TDI končí nadobro, t-roc si je zachová přinejmenším do faceliftu.

Nový VW Tiguan přijde o nejlepší naftový motor. První fotka už unikla na veřejnost

Nový VW Tiguan přijde o nejlepší naftový motor. První fotka už unikla na veřejnost

Situace ohledně 1.6 TDI se týká také i Seatu. „Motor 1.6 TDI skončí v malých modelech i kompaktních SUV. U Seatu se to týká modelů Ibiza a Arona, kde skončí bez náhrady v druhé polovině listopadu. U modelů Leon a Ateca dojde k ukončení nabídky motoru s přechodem na nový model a facelift. Agregát 1.6 TDI zde bude nahrazen motorem 2.0 TDI Evo o výkonu 85 kW,“ řekl na dotaz redakce Autorevue.cz Filip Stoulil, koordinátor marketingu a prodeje značek Seat a Cupra v České republice. Na vyjádření Škodovky, která motor 1.6 TDI nabízí v modelech Kamiq, Scala a Karoq, zatím čekáme.

Speciál: Volkswagen T-Cross

T-Cross je městský crossover (tzv. B-SUV) automobilky Volkswagen. Vůz byl oficiálně představen na podzim roku 2018 v Amsterdamu. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.0 TSI DSG • Cena, výbava, motory • Nejlevnější verzeSrovnání s konkurencí

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 124 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků