VW a Seat oficiálně končí s motorem 1.6 TDI. Není o něj zájem a bude nadbytečný

Šestnáctistovka TDI se v nových modelech Volkswagenu nechytla. Zákazníci raději sahají po tříválci TSI, navíc z širšího pohledu existují i úspornější alternativy než turbodiesel.

Auto do města s naftovým motorem je už dnes přežitek. Jedním z příkladů, že tomu tak je, může být i Škoda Fabia, která se zbavila nijak zázračně úsporné čtrnáctistovky TDI už před lety a vsadila na litrové tříválce MPI a TSI. Naftovým motorům sice v městských vozech ještě nezvoní hrana (třeba nové generace Peugeotu 208 a Opelu Corsa je mají), otázkou ale zůstává, jak dlouho tento stav vydrží.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Automobilka Volkswagen má v otázce naftových motorů v malých městských vozech jasno. Končí s nimi. Dle informací, které nám potvrdilo české zastoupení Volkswagenu, skončí prodej motoru 1.6 TDI v modelech Polo, T-Cross a T-Roc, což osobně považuji za velmi logický krok.

Nejlepší vůz od VW brzo skončí. Náhrada oslní výkonem, dynamikou spíše zklame

Nejlepší vůz od VW brzo skončí. Náhrada oslní výkonem, dynamikou spíše zklame

Naftový Volkswagen T-Cross se v Česku prodává od loňského července a jeho prodejní podíl je mizivý - pouhá 3 %. Pětiprocentní prodejní podíl si připisuje patnáctistovka TSI o výkonu 110 kW a zbytek připadá tříválci 1.0 TSI. Zhruba 80 % Volkswagenů T-Cross prodanných na českém trhu má pod kapotou silnější verzi tříválce TSI, tedy s výkonem 85 kW. Ptáte-li se na Volkswagen Polo, ani tam není motor 1.6 TDI úspěšný. Končí a modelu tak zůstanou litrové benzinové motory MPI, TSI a TGI (CNG).

Dny Škody Kodiaq RS TDI jsou sečteny. Přijde o motor, hybridu se asi nevyhne

Dny Škody Kodiaq RS TDI jsou sečteny. Přijde o motor, hybridu se asi nevyhne

S  t-rocem je situace trochu jiná. Ten je totiž, na rozdíl od pola a t-crossu, postaven na platformě MQB z golfu, která umožňuje i pohon všech kol a vedle tříválců jsou jí vlastní také dvoulitrové čtyřválce a mimo Evropu i šestiválec. T-Roc má motor 1.6 TDI jen v základní linii T-Roc a tento stav mu vydrží nanejvýš do léta. Následně bude nahrazen motorem 2.0 TDI Evo/85 kW, který u nových generací Volkswagenu Golf, Škody Octavia a Seatu Leon představuje vstupní bránu do světa nafťáků. Zatímco polo a t-cross s motory TDI končí nadobro, t-roc si je zachová přinejmenším do faceliftu.

Nový VW Tiguan přijde o nejlepší naftový motor. První fotka už unikla na veřejnost

Nový VW Tiguan přijde o nejlepší naftový motor. První fotka už unikla na veřejnost

Situace ohledně 1.6 TDI se týká také i Seatu. „Motor 1.6 TDI skončí v malých modelech i kompaktních SUV. U Seatu se to týká modelů Ibiza a Arona, kde skončí bez náhrady v druhé polovině listopadu. U modelů Leon a Ateca dojde k ukončení nabídky motoru s přechodem na nový model a facelift. Agregát 1.6 TDI zde bude nahrazen motorem 2.0 TDI Evo o výkonu 85 kW,“ řekl na dotaz redakce Autorevue.cz Filip Stoulil, koordinátor marketingu a prodeje značek Seat a Cupra v České republice. Na vyjádření Škodovky, která motor 1.6 TDI nabízí v modelech Kamiq, Scala a Karoq, zatím čekáme.

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 68 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků