VW a Mercedes o budoucnosti dieselů: Budou tu minimálně dalších 20 let

Největší německé automobilky se shodují na tom, že vozy poháněné elektřinou jsou budoucnost. Zároveň však dodávají, že s tradičními pohonnými jednotkami počítají i v příštích desetiletích.

Šéf Mercedesu Dieter Zetsche se domnívá, že by bylo „absolutně stupidní“ ustoupit od používání dieselových motorů v návaznosti na skandál dieselgate. „Jak jsme ukázali během představení nových vznětových motorů, mohou být stejně šetrné jako ty benzínové. Emise CO2 jsme snížili o 15 %,“ uvedl Zetsche během autosalonu v Paříži.

Mercedes ukázal koncept EQ: Silný elektromobil s dojezdem 500 km

Mercedes ukázal koncept EQ: Silný elektromobil s dojezdem 500 km

„Jsme svědky vysoce emocionální, politické a nelogické diskuze (okolo dieselgate). Když se podíváme na fakta a technologie, tak by bylo opravdu stupidní upustit od potenciálu, který dieselové motory nabízí,“ řekl dále šéf německé automobilky.

Mercedes také potvrdil, že od provalení kauzy nepocítil pokles zájmu o vozy s dieselovými motory a hádá, že žádné dramatické změny se neodehrají ani v blízké budoucnosti. A když se ho novináři Autocaru zeptali na to, jak dlouho dieselové motory v nabídce budou, měl jasnou odpověď: „Stejně dlouho, jako motory zážehové.“

S tradičními motory počítá i Volkswagen

V roce 2020 chce VW odstartovat sériovou výrobu vozů s elektrickým pohonem. Ani tak ale automobilka nepočítá s tím, že by v příštích desetiletích měla od benzínových a naftových pohonných jednotek ustoupit. Podle německého koncernu tu takové agregáty budou ještě několik desetiletí.

„Budoucnost je elektrická, ale klasické pohonné jednotky budou i nadále hrát klíčovou roli. Minimálně v následujících dvou desetiletích,“ uvedl Matthias Müller, výkonný ředitel VW v rozhovoru pro Autocar. „Máme tu mnoho nových příležitostí a možností mobility, které se nám otevírají, ale nesmíme zanedbávat ani naše stávající technologie a klíčové kompetence,“ dodal Müller.

Šok na večírku Volkswagenu: Taxíky, elektromobily a žádná auta

Šok na večírku Volkswagenu: Taxíky, elektromobily a žádná auta

Volkswagen zareagoval na dieselgate tím, že v následujících deseti letech představí 30 modelů poháněných elektřinou. Německá automobilka si je ale vědoma toho, že stávající zákazníci nepřejdou na elektrické pohonné jednotky ihned. I když se jedná o budoucnost automobilového průmyslu, svět elektromobilů je zatím pouze v plenkách a bude ještě nějaký čas trvat, než se tato situace změní.

Paříž 2016: Záznam představení novinek koncernu VW

Paříž 2016: Záznam představení novinek koncernu VW

 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

​,Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků