VW a Mercedes o budoucnosti dieselů: Budou tu minimálně dalších 20 let

Největší německé automobilky se shodují na tom, že vozy poháněné elektřinou jsou budoucnost. Zároveň však dodávají, že s tradičními pohonnými jednotkami počítají i v příštích desetiletích.

Šéf Mercedesu Dieter Zetsche se domnívá, že by bylo „absolutně stupidní“ ustoupit od používání dieselových motorů v návaznosti na skandál dieselgate. „Jak jsme ukázali během představení nových vznětových motorů, mohou být stejně šetrné jako ty benzínové. Emise CO2 jsme snížili o 15 %,“ uvedl Zetsche během autosalonu v Paříži.

Mercedes ukázal koncept EQ: Silný elektromobil s dojezdem 500 km

Mercedes ukázal koncept EQ: Silný elektromobil s dojezdem 500 km

„Jsme svědky vysoce emocionální, politické a nelogické diskuze (okolo dieselgate). Když se podíváme na fakta a technologie, tak by bylo opravdu stupidní upustit od potenciálu, který dieselové motory nabízí,“ řekl dále šéf německé automobilky.

Mercedes také potvrdil, že od provalení kauzy nepocítil pokles zájmu o vozy s dieselovými motory a hádá, že žádné dramatické změny se neodehrají ani v blízké budoucnosti. A když se ho novináři Autocaru zeptali na to, jak dlouho dieselové motory v nabídce budou, měl jasnou odpověď: „Stejně dlouho, jako motory zážehové.“

S tradičními motory počítá i Volkswagen

V roce 2020 chce VW odstartovat sériovou výrobu vozů s elektrickým pohonem. Ani tak ale automobilka nepočítá s tím, že by v příštích desetiletích měla od benzínových a naftových pohonných jednotek ustoupit. Podle německého koncernu tu takové agregáty budou ještě několik desetiletí.

„Budoucnost je elektrická, ale klasické pohonné jednotky budou i nadále hrát klíčovou roli. Minimálně v následujících dvou desetiletích,“ uvedl Matthias Müller, výkonný ředitel VW v rozhovoru pro Autocar. „Máme tu mnoho nových příležitostí a možností mobility, které se nám otevírají, ale nesmíme zanedbávat ani naše stávající technologie a klíčové kompetence,“ dodal Müller.

Šok na večírku Volkswagenu: Taxíky, elektromobily a žádná auta

Šok na večírku Volkswagenu: Taxíky, elektromobily a žádná auta

Volkswagen zareagoval na dieselgate tím, že v následujících deseti letech představí 30 modelů poháněných elektřinou. Německá automobilka si je ale vědoma toho, že stávající zákazníci nepřejdou na elektrické pohonné jednotky ihned. I když se jedná o budoucnost automobilového průmyslu, svět elektromobilů je zatím pouze v plenkách a bude ještě nějaký čas trvat, než se tato situace změní.

Paříž 2016: Záznam představení novinek koncernu VW

Paříž 2016: Záznam představení novinek koncernu VW

 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

​,Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků