VW a jeho recept na restrukturalizaci: delší pracovní doba, stejné mzdy

Německá automobilka Volkswagen našla recept na zlepšení své ekonomické situace. Jedním z dílčích opatření bude zavedení delší pracovní doby. Zaměstnanec má v dnešní době týdenní pracovní dobu v délce 28,8 hodiny a po zavedení tohoto opatření se zvedne na 35 hodin. Tento krok pak zajistí, že automobilka bude moci propustit velké množství zaměstnanců a snížit tak své náklady. Samotné opatření neni nijak zvláštní a je poměrně běžné, ovšem Volkswagen s prodloužením pracovní doby nenavýší adekvátně platy, ale nynější hodinovou sazbu rozdělí na větší počet hodin a pracovník tak bude odměněn menší hodinovou mzdou. Toto opatření se týká pouze samotné automobilky VW a ne jejích dceřiných společností. Otázkou však zůstává, jak se s plánovaným krokem smíří zhýčkaní němečtí zaměstnanci...
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků