VW a jeho recept na restrukturalizaci: delší pracovní doba, stejné mzdy

Německá automobilka Volkswagen našla recept na zlepšení své ekonomické situace. Jedním z dílčích opatření bude zavedení delší pracovní doby. Zaměstnanec má v dnešní době týdenní pracovní dobu v délce 28,8 hodiny a po zavedení tohoto opatření se zvedne na 35 hodin. Tento krok pak zajistí, že automobilka bude moci propustit velké množství zaměstnanců a snížit tak své náklady. Samotné opatření neni nijak zvláštní a je poměrně běžné, ovšem Volkswagen s prodloužením pracovní doby nenavýší adekvátně platy, ale nynější hodinovou sazbu rozdělí na větší počet hodin a pracovník tak bude odměněn menší hodinovou mzdou. Toto opatření se týká pouze samotné automobilky VW a ne jejích dceřiných společností. Otázkou však zůstává, jak se s plánovaným krokem smíří zhýčkaní němečtí zaměstnanci...
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků