VW 1.9 TDI – 100 ks, 240 Nm

Dnes si představíme druhou novinku automobilky Volkswagen na poli dieselových motorů. Zaměříme se tedy na čtyřválcovou 1.9 produkující výkon 100 ks a točivý moment 240 Nm při 1 800 ot./min. Stejně jako u včera popisované varianty s výkonem 150 ks je použita technologie..
VW 1.9 TDI – 100 ks, 240 Nm
Dnes si představíme druhou novinku automobilky Volkswagen na poli dieselových motorů. Zaměříme se tedy na čtyřválcovou 1.9 produkující výkon 100 ks a točivý moment 240 Nm při 1 800 ot./min. Stejně jako u včera popisované varianty s výkonem 150 ks je použita technologie samostatné vstřikovací jednotky pro každý válec.

Každá tryska je schopna vyvinout tlak v rozmezí 400 a ž 2050 barů. Právě vysoký vstřikovací výkon má hlavní podíl na dokonalém rozptýlení směsi ve válci a zprostředkovaně také na lepším spalování.

Vstřikovače jsou řízeny elektronickou jednotkou, která zaručuje optimální dávkování paliva a tím snižuje emise. Své místo v procesu spalování našel i tzv. předstřik malého množství paliva. Hlavní výhodou tzv. předstřiků je snížení typického klapání dieselových motorů.

Také tento motor je vybaven turbodmychadlem s proměnlivou geometrií lopatek, což má kladný efekt na zrychlování z nízkých otáček.

Tento motor se zařadil po bok svých předchůdců i současníků také nízkou spotřebou paliva. Na každých sto ujetých kilometrů si Golf i Bora vybavená tímto motorem vystačí s 5 nebo 5,1 litru nafty.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků