VW 1.9 TDI – 100 ks, 240 Nm

Dnes si představíme druhou novinku automobilky Volkswagen na poli dieselových motorů. Zaměříme se tedy na čtyřválcovou 1.9 produkující výkon 100 ks a točivý moment 240 Nm při 1 800 ot./min. Stejně jako u včera popisované varianty s výkonem 150 ks je použita technologie..
VW 1.9 TDI – 100 ks, 240 Nm
Dnes si představíme druhou novinku automobilky Volkswagen na poli dieselových motorů. Zaměříme se tedy na čtyřválcovou 1.9 produkující výkon 100 ks a točivý moment 240 Nm při 1 800 ot./min. Stejně jako u včera popisované varianty s výkonem 150 ks je použita technologie samostatné vstřikovací jednotky pro každý válec.

Každá tryska je schopna vyvinout tlak v rozmezí 400 a ž 2050 barů. Právě vysoký vstřikovací výkon má hlavní podíl na dokonalém rozptýlení směsi ve válci a zprostředkovaně také na lepším spalování.

Vstřikovače jsou řízeny elektronickou jednotkou, která zaručuje optimální dávkování paliva a tím snižuje emise. Své místo v procesu spalování našel i tzv. předstřik malého množství paliva. Hlavní výhodou tzv. předstřiků je snížení typického klapání dieselových motorů.

Také tento motor je vybaven turbodmychadlem s proměnlivou geometrií lopatek, což má kladný efekt na zrychlování z nízkých otáček.

Tento motor se zařadil po bok svých předchůdců i současníků také nízkou spotřebou paliva. Na každých sto ujetých kilometrů si Golf i Bora vybavená tímto motorem vystačí s 5 nebo 5,1 litru nafty.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků