Letošní devátý ročník se konal v Turíně, kam dorazilo 130 akreditovaných vozů z šesti evropských zemí. Zdroj: Lancia

Letošní devátý ročník se konal v Turíně, kam dorazilo 130 akreditovaných vozů z šesti evropských zemí. | Zdroj: Lancia

Kolona vyrazila z Piazza San Carlo v centru města a projela jej až k muzeu Heritage Hub na Via Plava. Zdroj: Lancia

Kolona vyrazila z Piazza San Carlo v centru města a projela jej až k muzeu Heritage Hub na Via Plava. | Zdroj: Lancia

Vedl ji první model v nové éře značky Lancia, nový Ypsilon, postavený na platformě CMP od mateřského koncernu Stellantis. Zdroj: Lancia

Vedl ji první model v nové éře značky Lancia, nový Ypsilon, postavený na platformě CMP od mateřského koncernu Stellantis. | Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei | Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei | Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei | Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei | Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei | Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei | Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei | Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei | Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei | Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei | Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei | Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei | Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei | Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei | Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei | Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei | Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei | Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei | Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei | Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei | Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei | Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei | Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei | Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei | Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei | Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei | Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei | Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei | Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei | Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei | Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei | Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei Zdroj: Lancia

Lancia Amiki Miei | Zdroj: Lancia

Kolona vyrazila z Piazza San Carlo v centru města a projela jej až k muzeu Heritage Hub na Via Plava. Zdroj: Lancia
Vedl ji první model v nové éře značky Lancia, nový Ypsilon, postavený na platformě CMP od mateřského koncernu Stellantis. Zdroj: Lancia
Lancia Amiki Miei Zdroj: Lancia
Lancia Amiki Miei Zdroj: Lancia
35
Fotogalerie

V Turíně si dalo sraz 130 Lancií Delta. Akci už roky pořádá slavný jezdec Miki Biasion

Opět po dvou letech se konalo setkání Amiki Miei. Fanoušci značky uvítali do rodiny nový model Ypsilon.

Už od roku 2008 se pravidelně ob dva roky setkávají fanoušci a příznivci značky v rámci srazu Amiki Miei, který vznikl z iniciativy Mikiho Biasiona, nejúspěšnějšího italského jezdce rallye. S Deltou zvítězil ve světovém šampionátu v letech 1988 a 1989, čímž přispěl k bohaté sbírce úspěchů italské automobilky – 15 titulům ve světovém šampionátu v rallye, třem ve vytrvalostních kláních, nebo vítězstvím na Mille Miglia, Targa Florio či Carrera Panamericana.

Letošní devátý ročník se konal v Turíně, kam dorazilo 130 akreditovaných vozů z šesti evropských zemí. Kolona vyrazila z Piazza San Carlo v centru města a projela jej až k muzeu Heritage Hub na Via Plava.

Vedl ji první model v nové éře značky Lancia, nový Ypsilon, postavený na platformě CMP od mateřského koncernu Stellantis. Ten nyní vstupuje do prodeje v dalších evropských zemích. Je již čtvrtým vozem tohoto jména, na příští rok si pak Lancia připravuje dvě premiéry – sportovní verzi Ypsilon HF s elektrickým výkonem 177 kW, a závodní provedení Ypsilon HF Rally4, na jehož letošním testování se podílel již zmíněný Miki Biasion.

„Tyto akce jsou vždy plné emocí a hrdosti. Se značkou Lancia jsem vyhrál dvě mistrovství světa v rallye s vozem Delta: to je pro mě nezapomenutelný úspěch. Byl jsem šťastný, že mohu být v Turíně, v tomto pro značku ikonickém městě, a že se mohu o tento zážitek podělit se všemi fanoušky rallye a nadšenci pro značku Lancia,“ uvedl závodník na srazu.

Lancia

Lancia, založená v roce 1906, patří k nejstarším světovým automobilkám. První vůz vznikl v roce 1908.

Až do šedesátých let 20. století zůstala Lancia nezávislá. V roce 1969 ji ale převzal Fiat, kde má roli luxusnější alternativy k jeho automobilům. Od roku 2021 patří Lancia do skupiny Stellantis.

Lancia Ypsilon

Doporučujeme

Články odjinud