V síti AAA AUTO už vůz v polopřevodu nekoupíte

Kromě běžných nekalých praktik jako je omlazování ojetin, stáčení kilometrů nebo zatajování těžkých havárií se nyní objevil u nepoctivých autobazarů nový trik: prodej vozů v polopřevodu. Zákazník, který si takový vůz pořídí, se každým dalším dnem vystavuje velkému riziku, že už za méně než šest týdnů o svoje auto nenávratně přijde. Podle statistiky Ministerstva dopravy je na silnicích takových vozů na tři čtvrtě milionu. Platný zákon přitom striktně požaduje dohlášení těchto vozů na nové majitele nejpozději do konce června letošního roku, pak budou trvale vyřazeny. AAA AUTO se na platnost zákona připravilo a vozy v polopřevodu již neprodává.

Díky našim pravidelným kontrolním nákupům na celém trhu víme, že vozů v polopřevodu se v malých bazarech na celém území ČR vyskytuje velmi mnoho. Vzhledem k obrovskému množství těchto vozů, které je potřeba do konce června „dohlásit“, lze na registračních místech očekávat obrovské návaly. Lidé, kteří si v nejbližší době vůz v polopřevodu zakoupí, nemusejí tedy registraci do konce června stihnout, jinak bude jejich vůz bez náhrady vyřazen. V AAA AUTO toto nebezpeční nehrozí, vozy v polopřevodu neprodáváme,“ zdůraznila generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Největší riziko je při koupi ojetého vozu v komisním prodeji, kdy bazar je jen zprostředkovatelem prodeje a není tedy vlastníkem vozu. Pokud budou k autu chybět některé dokumenty, které může dodat jen skutečný vlastník, bude dokončení registrace nemožné. „V AAA AUTO tento případ nemůže nastat, protože všechny vozy přímo vlastníme. Navíc na ně dáváme doživotní garanci čistoty právního původu,“ dodala Topolová.

Velmi vysoké riziko je také při nákupu od soukromé osoby na inzerát. „Může se jednat o způsob, jak se zbavit vozu v polopřevodu na poslední chvíli, tak říkajíc „na účet“ nového majitele. Prodávající může být účelově najatý „bílý kůň“, který po prodeji přestane komunikovat. Veškeré starosti s dohlášením a riziko vyřazeného vozu pak spadnou právě na nového vlastníka,“ uvedla Topolová.

Na konci června vyřazeným vozům v polopřevodu zanikne jejich povinné ručení a technická způsobilost. Provozování těchto vozů bude tedy nelegální a vysoce rizikové z pohledu plného ručení majitele za případně způsobenou škodu. Pokud řidič po posledním červnu pojede s nezaregistrovaným vozem, hrozí mu odnětí řidičského oprávnění až na dobu 6 měsíců a pokuta 50 000 korun.

Společnost AAA AUTO zřídila k problematice polopřevodů ve svém call centru již v březnu na čísle 284 022 042 speciální telefonní linku, obsluhovanou vyškolenými odborníky a také webové stránky www.aaaauto.cz/poloprevody s on-line poradnou. Registr vozidel bude kromě svého běžného provozu muset potenciálně dořešit do konce června několik set tisíc dodatečných registrací. Pokud zákazníci nezačnou situaci řešit s předstihem, hrozí zahlcení registru, dlouhé čekací lhůty na vyřízení a zejména trvalé vyřazení vozidla z registru bez možnosti jeho zpětné registrace,” dodala Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků