V síti AAA AUTO už vůz v polopřevodu nekoupíte

Kromě běžných nekalých praktik jako je omlazování ojetin, stáčení kilometrů nebo zatajování těžkých havárií se nyní objevil u nepoctivých autobazarů nový trik: prodej vozů v polopřevodu. Zákazník, který si takový vůz pořídí, se každým dalším dnem vystavuje velkému riziku, že už za méně než šest týdnů o svoje auto nenávratně přijde. Podle statistiky Ministerstva dopravy je na silnicích takových vozů na tři čtvrtě milionu. Platný zákon přitom striktně požaduje dohlášení těchto vozů na nové majitele nejpozději do konce června letošního roku, pak budou trvale vyřazeny. AAA AUTO se na platnost zákona připravilo a vozy v polopřevodu již neprodává.
V síti AAA AUTO už vůz v polopřevodu nekoupíte

Díky našim pravidelným kontrolním nákupům na celém trhu víme, že vozů v polopřevodu se v malých bazarech na celém území ČR vyskytuje velmi mnoho. Vzhledem k obrovskému množství těchto vozů, které je potřeba do konce června „dohlásit“, lze na registračních místech očekávat obrovské návaly. Lidé, kteří si v nejbližší době vůz v polopřevodu zakoupí, nemusejí tedy registraci do konce června stihnout, jinak bude jejich vůz bez náhrady vyřazen. V AAA AUTO toto nebezpeční nehrozí, vozy v polopřevodu neprodáváme,“ zdůraznila generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Největší riziko je při koupi ojetého vozu v komisním prodeji, kdy bazar je jen zprostředkovatelem prodeje a není tedy vlastníkem vozu. Pokud budou k autu chybět některé dokumenty, které může dodat jen skutečný vlastník, bude dokončení registrace nemožné. „V AAA AUTO tento případ nemůže nastat, protože všechny vozy přímo vlastníme. Navíc na ně dáváme doživotní garanci čistoty právního původu,“ dodala Topolová.

Velmi vysoké riziko je také při nákupu od soukromé osoby na inzerát. „Může se jednat o způsob, jak se zbavit vozu v polopřevodu na poslední chvíli, tak říkajíc „na účet“ nového majitele. Prodávající může být účelově najatý „bílý kůň“, který po prodeji přestane komunikovat. Veškeré starosti s dohlášením a riziko vyřazeného vozu pak spadnou právě na nového vlastníka,“ uvedla Topolová.

Na konci června vyřazeným vozům v polopřevodu zanikne jejich povinné ručení a technická způsobilost. Provozování těchto vozů bude tedy nelegální a vysoce rizikové z pohledu plného ručení majitele za případně způsobenou škodu. Pokud řidič po posledním červnu pojede s nezaregistrovaným vozem, hrozí mu odnětí řidičského oprávnění až na dobu 6 měsíců a pokuta 50 000 korun.

Společnost AAA AUTO zřídila k problematice polopřevodů ve svém call centru již v březnu na čísle 284 022 042 speciální telefonní linku, obsluhovanou vyškolenými odborníky a také webové stránky www.aaaauto.cz/poloprevody s on-line poradnou. Registr vozidel bude kromě svého běžného provozu muset potenciálně dořešit do konce června několik set tisíc dodatečných registrací. Pokud zákazníci nezačnou situaci řešit s předstihem, hrozí zahlcení registru, dlouhé čekací lhůty na vyřízení a zejména trvalé vyřazení vozidla z registru bez možnosti jeho zpětné registrace,” dodala Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků