V síti AAA AUTO už vůz v polopřevodu nekoupíte

Kromě běžných nekalých praktik jako je omlazování ojetin, stáčení kilometrů nebo zatajování těžkých havárií se nyní objevil u nepoctivých autobazarů nový trik: prodej vozů v polopřevodu. Zákazník, který si takový vůz pořídí, se každým dalším dnem vystavuje velkému riziku, že už za méně než šest týdnů o svoje auto nenávratně přijde. Podle statistiky Ministerstva dopravy je na silnicích takových vozů na tři čtvrtě milionu. Platný zákon přitom striktně požaduje dohlášení těchto vozů na nové majitele nejpozději do konce června letošního roku, pak budou trvale vyřazeny. AAA AUTO se na platnost zákona připravilo a vozy v polopřevodu již neprodává.

Díky našim pravidelným kontrolním nákupům na celém trhu víme, že vozů v polopřevodu se v malých bazarech na celém území ČR vyskytuje velmi mnoho. Vzhledem k obrovskému množství těchto vozů, které je potřeba do konce června „dohlásit“, lze na registračních místech očekávat obrovské návaly. Lidé, kteří si v nejbližší době vůz v polopřevodu zakoupí, nemusejí tedy registraci do konce června stihnout, jinak bude jejich vůz bez náhrady vyřazen. V AAA AUTO toto nebezpeční nehrozí, vozy v polopřevodu neprodáváme,“ zdůraznila generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Největší riziko je při koupi ojetého vozu v komisním prodeji, kdy bazar je jen zprostředkovatelem prodeje a není tedy vlastníkem vozu. Pokud budou k autu chybět některé dokumenty, které může dodat jen skutečný vlastník, bude dokončení registrace nemožné. „V AAA AUTO tento případ nemůže nastat, protože všechny vozy přímo vlastníme. Navíc na ně dáváme doživotní garanci čistoty právního původu,“ dodala Topolová.

Velmi vysoké riziko je také při nákupu od soukromé osoby na inzerát. „Může se jednat o způsob, jak se zbavit vozu v polopřevodu na poslední chvíli, tak říkajíc „na účet“ nového majitele. Prodávající může být účelově najatý „bílý kůň“, který po prodeji přestane komunikovat. Veškeré starosti s dohlášením a riziko vyřazeného vozu pak spadnou právě na nového vlastníka,“ uvedla Topolová.

Na konci června vyřazeným vozům v polopřevodu zanikne jejich povinné ručení a technická způsobilost. Provozování těchto vozů bude tedy nelegální a vysoce rizikové z pohledu plného ručení majitele za případně způsobenou škodu. Pokud řidič po posledním červnu pojede s nezaregistrovaným vozem, hrozí mu odnětí řidičského oprávnění až na dobu 6 měsíců a pokuta 50 000 korun.

Společnost AAA AUTO zřídila k problematice polopřevodů ve svém call centru již v březnu na čísle 284 022 042 speciální telefonní linku, obsluhovanou vyškolenými odborníky a také webové stránky www.aaaauto.cz/poloprevody s on-line poradnou. Registr vozidel bude kromě svého běžného provozu muset potenciálně dořešit do konce června několik set tisíc dodatečných registrací. Pokud zákazníci nezačnou situaci řešit s předstihem, hrozí zahlcení registru, dlouhé čekací lhůty na vyřízení a zejména trvalé vyřazení vozidla z registru bez možnosti jeho zpětné registrace,” dodala Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků