jak uz tu zaznelo, stelovani klimatizace, ofuku, hlasitosti radia pomoci dotykoveho displaye je totalne neergonomicke a hlavne nebezpecne. Schvalne se priznejte jak jezdite kdyz ladite navigace za jizdy a tukate do displaye, ja kolikrat jedu jak idiot od pangejtu k pangejtu kdyz se snazim tukat do te klavesnicky kam ze to chci donavigovat... jo nejake MMI + nejakych par fyzickych tlacitek a nejaky kruhovy ovladac na uroven vybrane funkce prosim, ale jinak....
Celkem mne potěšila jednozančná reakce na touch displeje. Je vidět, že u VW zaměstnávají nebezpečné šílence. Touch displeje se běžně užívají v průmyslu k ovládání strojů a je to děs - běs. Nikdo dosud nepřekonal klasický otočný knoflík a nikdy pravděpodobně nepřekoná. Mám ovládání radia na volantu, ale vždycky raději šahnu na knoflík na radiu, zásah je vždy rychlejší a přesnější. Řidič musí být schopen ovládat vozidlo, aniž by se podíval do auta, kromě pár přístrojů v zorném poli.
Boha jeho ,jen to ne :-O . Když vidím jak se nám u služebních oktávek a fabii pořád s.re nějaká elektronika , tak tohle je jen cesta do pekel. Hlavně aby jednou nenahradili drátem hřídel volantu - to by přibylo nevysvětlitelných bouraček .....
Částečně už nahradili - elektrickej posilovač řízení.
Ano, dotykovy display na ktery musim koukat kam makam je pro pouziti za jizdy rozhodne prvek vyrazne zvysujici bezpecnost. :-D Krome toho se upatla, vypada nechutne a blbe se s nim pracuje. Dotykovy display je vubec nejblbejsi metoda ovladani vybavy jakou kdo kdy vymyslel, proti tomu je Command naprosto dokonaly, i-Drive snadny a metoda pana Audiho aneb stovka tlacitek kolem maximalne intuitivni. B-]
Taky nechapu, jak na to prisli. Kdyz mam fyzicky cudlik, poznam hmatem (pokud je to dobre udelane), ktery to konkretne je, prip. u polohovacich i stav.Na touchscreen se musi koukat, trefovat apod. Znacne neprakticka zalezitost, pokud nesedite doma u televize (a i tam se casto hodi spis fyzicka tlacitka, pokud mate v jedne ruce piti a v druhe jidlo :) ).
Problem s klasickymi cudliky je omezena skalovatelnost. Ono to u modernich zavybavovanych vozidel chce opravdu nejakou pokrocilejsi funkci ovladani, jinak bude palubka vypadat jak v dopravnim letadle ze sedesatych let (tj. prehlidka cudliku), ale dotykovy display rozhodne neni vhodna cesta.
Kdyby byly dotykove displeje lepsi, tak uz davno jsou v letadlech. Ale to se nestalo. Tam byly a castecne neste jsou tlacitka po stranach displeje - plati pro mensi systemy a ty velke maji myso-trackball. Ale zadne dotykove displeje! Ty jsou mozna efektni na vystave, ale nikoliv v realu a je pravda, jak tu nekdo pise, tlacitko nahmatate bez pohledu na nej, ale ctverecek na displeji ano nahodou :-D
Ja myslim ze tim je myslena nova navigace RNS 510, ktera se montuje do novych modelu (Tiguan) a postupne nahrazuje starsi navigace ve stavajicich modelech.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.