Vše o zapalovacích svíčkách: Vyplatí se koupit výkonnější? Kolik vydrží?

16 komentářů

Pavel Jelínek (Goorath)
3. prosince • 19:09

Jop, tohle se mi teď stalo.. Rapid 1.0tsi od Horejska koupeno na 37k.. teď na 49k měněny svíce (NGK iridium) ALE je pozdě.. vzalo to i cívky, furt se to na volnoběžku klepe (sice míň, před svícema to bylo brutál, mám strach že to vyklepalo silent motoru), žere to na volnoběh o 0.2-0.3l/hod. víc, pocukává v zátahu.. Koupeny Božky, jedna 770,- 😤 (x3)

Ella
30. dubna • 0:49

kdo má insta tak mrkněte na candles_by_peti 🤍 super svíčky mohu doporučit

Johny
2. srpna • 16:25

Ostatní výrobci to neradi slyší, bojkotují a tak vůbec, ale PAL (Brisk) patří k tomu nejlepšímu, co lze u nás sehnat, zvláště ve stálosti parametrů vůči životnosti. Kdepak nějaké Championky, NGK nebo Denso. Jen i přes šíři svého sortimentu nemá náhrady za úplně vše.

whena
2. srpna • 14:50

Před lety jsem svou "vytuněnou" Škodu 125, osazenou motorem z Favoritu s ostrou vačkou a sníženou hlavou vybavil svíčkami na LPG od firmy Bosch za na tu dobu nechutný peníz. Jelo to.
Vyrazil jsem tedy po nově otevřené dálnici D11 a liboval si, jak závodím s auty mnohem zvučnějších značek a objemů. Když před Poděbrady chci zahambit jakýsi Mercedes, dávám ve 170 blinkr, řadím se do levého pruhu, dojíždím na jeho úroveň a najednou... Co to, proč to krucinál nejede?!!! 150....140...130.... Potupně se zařazuji za onen vůz a protož už nedokážu jet ani 80, hledám výjezd, abych zjistil příčinu. Zastavím, hledám, pak mě napadlo podívat se na svíčky. Elektrody kompletně utavené až do keramiky!!! Nacpal jsem tam tehdy nějaké D7YS, co jsem měl s sebou jako náhradní a na první LPG čerpačce jsem koupil nové D17YS?, které jsem už nikdy neutavil a po dalších 50000 km vypadaly i jezdily celkem slušně, ale radši jsem je opět vyměnil za nové-opět české. Holt český motor vyžaduje české svíčky.....

Zelí
1. srpna • 21:37

Iridium - platina... nepřekonatelná kombinace.

Antiautomat
2. srpna • 12:32

...otazka ci to za to experimentovanie stoji.

Zelí
2. srpna • 20:36

150 000 km....bez experimentů.

Pavel Jelínek (Goorath)
3. prosince • 19:05

Souhlas, iridium coating snižuje oxidaci jelikož je vysoce teplu/tlaku odolný takže špička vydrží násobně dýl

Stan
1. srpna • 21:21

Vždy dávám jen ty, které jsou napsané v dílenské příručce, takže orig. A dělám tak od doby co jsem krapet experimentoval a auto mi lehce cukalo.

Antiautomat
1. srpna • 18:37

zasa a len stary jednoduchy recept, plati to iste co o oleji: dajte tam to co vyrobca a mente o nieco skor, nemusite to prehanat. Usetrite si cas, peniaze a nervy.

PM
1. srpna • 11:26

Jako taborsky patriot jsem manzelcinu Vitaru osadil tim nejlepsim ci Brisk nabizi. Servis po tydnu vyhodil jako vadne. Pres 2tis vyletely kominem

DCqcd*6h
1. srpna • 12:24

Jo pane. Na necem Vas museji natahnout. :-| Navic, jiskriste svicky je jiz po jedne 100 km jizde hodne zacazene. To si pak kdejaky manager servisu mysli, ze i mamina pochopi, ze takhle nechutne zacazenou svicku je treba menit. K tomu vsemu jsou svicky de facto levne, pomerne lehce a tedy i rychle vymenitelne soucastky. Jejich vymenu zvladne i laik a pokud neni uplne levy, nejsou velka rizika, ze pri tom neco pokazi.

PM
1. srpna • 14:59

Nenatahli, servis Suzuki v Liberci jsou krivaci, proto jezdim k solidnimu soukromnikovi. V Liberci si nechali zaplatit za dignostiku kterou neudelali a snazili se to zakamuflovat zaznamem z jinyho auta

Sumy
1. srpna • 13:27

Tak ja Brisku fandim, ale po par zkusenostech volim vzdy Denso, nebo NGK.
Na jare jsem treba menil svice na honde (2svice na valec) a predchozi majitel jaksi opomenul vymenu. Po 220tkm mely svice(uz nevim jestli predni, ci zadni rada) lehce natavene mustky, ale jely ;-)

k22
1. srpna • 11:02

Iridiové svíčky v Suzuki měněny dle servisního plánu v 105000km a vše OK.

tonda
1. srpna • 10:03

Jelikož máme světový patent na zapalovací svíčku tzv. kruh a byli první. Ti ostatní udělali od 2 do 4 zapalovacích hrotů, tak všechny automobilky přemýšleli jak z toho ven kvůli Brysku Tábor....Nic jiného již nevymysleli, tak začali házet opět klacky pod nohy našemu výrobci, že jejich svíčky mají ty či ony parametry lepší a začali houfně přikazovat automobilkám je nepoužívat....

Doporučujeme

Články odjinud